Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@04:34:11 GMT

مصرف کنندگان دخانیات در معرض خطر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۶۷۵

مصرف کنندگان دخانیات در معرض خطر ابتلا به کرونا

سیامک شمس روز یکشنبه همزمان با هفته جهانی بدون دخانیات اظهار داشت: ویروسی که بیماری کرونا را ایجاد می‌کند در درجه اول سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به ریه‌ها حمله می‌کند و باعث بروز آسیب خفیف تا شدید تنفسی می‌شود، همه گیری کرونا فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزش افراد مصرف کننده دخانیات برای ترک و نیز ارتقای مداخلات موثر برای این افراد در سطح جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر دخانیات برای سلامت دستگاه تنفسی هشدار داد و افزود: هر ساله به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ ۳۱ ماه می، اقدامات هماهنگی و گسترده‌ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات مصرف دخانیات انجام می‌شود.

وی گفت: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان " محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند‌های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها" اعلام شده است. در این راستا مقرر است، فعالیت‌ها و اقداماتی برای افزایش آگاهی عمومی به ویژه در گروه جوانان، در خصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری‌های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم صورت گیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: از این رو سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت پررنگ شدن اطلاع رسانی در مورد تاثیرات مخرب ترفند‌ها و روش‌های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی در زمینه افزایش مصرف دخانیات از سوی نوجوانان و جوانان به ویژه بانوان و خنثی کردن آن‌ها تاکید کرده است.

شمس با اشاره به اپیدمی کرونا و ترفند‌های صنایع دخانی برای سوء استفاده از این فرصت برای منافع خود و گسترش بازار مصرف، شعار ملی امسال هفته ملی بدون دخانیات از ششم تا دوازدهم خرداد را "محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند‌های صنایع دخانی و بیماری کرونا" اعلام کرد.

شمس، نظارت و جلوگیری از عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی مانند هتل، رستوران، مهمانپذیر، قهوه خانه، چایخانه، سفره خانه، کافی شاپ ها، نظارت بر دریافت مجوز عاملیت فروش مواد دخانی از سوی فروشندگان و ساماندهی وضعیت مراکز عرضه مواد دخانی مثل سیگار و تنباکو در صنوف سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها، نظارت مستمر شهرداری‌ها در محدوده تحت پوشش در راستای نظارت بر پارک‌ها و میادین و تفرجگاه‌ها برای جمع آوری و جلوگیری از عرضه و فروش و مصرف قلیان در فضای پارک‌ها و اطلاع رسانی و آموزش را از اهم وظایف گروه سلامت محیط در قبال کنترل دخانیات دانست.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا، با انجام دو هزار و ۴۰۹ مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان، ۱۸۳ مورد قلیان سرا در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز منجر به تعطیلی شده اند و جلوگیری از هرگونه تخلف در این مراکز طی بازدید‌های مستمر در حال پیگیری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا مصرف قلیان دستگاه تنفسی پارسی خبر مصرف دخانیات صنایع دخانی ترفند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از آغاز توزیع میوه شب عید از امروز، ۲۷ اسفندماه،در سراسر استان خبر داد.

اکبر رنجگران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰۰تن سیب قرمز و سفید در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده که کیفیتشان جزو سیب‌های ممتاز محسوب و در سبدهای هفت‌ تا هشت کیلویی توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین حدود ۴۰۰ تن پرتقال تامسون خریداری شده و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود که در سبدهای ۹ الی ۱۰ کیلویی است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه میوه شهرستان به شهرستان‌ها حمل شده که قیمت سیب با کیفیت ممتاز (زرد و قرمز) به قیمت هر کیلو ۲۷۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۹۰۰۰۰ریال برای مصرف‌کنندگان، قیمت پرتقال هر کیلو ۱۸۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۰۰۰۰۰ریال برای مصرف‌کنندگان عزیز خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم میوه با کیفیتی را که ذخیره‌سازی کرده‌ایم به نحو مطلوبی با کیفیت ممتاز به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این نوع لبنیات ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • گرمایش زمین خطر زایمان زودرس را به‌طرز چشمگیر افزایش می‌دهد
  • تجلیل از ۹۴ واحد تولیدی و صنفی کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه