Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:51:12 GMT

بیش از ۱۴۰۰ ایرانی از قطر به کشور بازگشتند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۷۷۷

بیش از ۱۴۰۰ ایرانی از قطر به کشور بازگشتند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر اعلام کرد که با همکاری دولت این کشور و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر از هم وطنان مقیم در قالب ۹ پرواز به کشور بازگشته اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای ،‌اعلام کرد که پس از شیوع بیماری کرونا در قطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این کشور با دولت قطر جهت رفع مشکلات هموطنان عزیز اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورده و خوشبختانه دولت قطر نیز همکاری لازم را مبذول داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر  اساس این اطلاعیه ،در راستای تسهیل بازگشت هم میهنان عزیز به کشور با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۹ مجوز پروازی اخذ و بیش از ۱۴۰۰ نفر از هموطنان به کشور باز گشته اند و پیگیری های لازم برای اخذ مجوزهای پروازی جدید ادامه دارد.

سفارت ایران افزود : در حال حاضر تعدادی زندانی ایرانی در زندان های قطر وجود دارند که بخش کنسولی سفارت تا پیش از بروز بحران کرونا درخواست های آنان را به صورت مستقیم و مستمر پیگیری کرده است . با عنایت به اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه در زندان ها ملاقات با زندانیان ممنوع می باشد رسیدگی به درخواست ها و شرایط آنها از طرق لازم صورت پذیرفته و موضوع عفو یا انتقال این افراد به کشور با مسوولین ذیربط قطری دنبال شده است .

به دلیل ابتلای برخی زندانیان زندان مرکزی دوحه به ویروس کرونا موضوع انتقال هموطنان زندانی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است و شرایط رفاهی و بهداشتی آنها به طور مستمر در تعامل با مسوولین قطری پیگیری می شود.

اطلاعیه تاکید کرد که در آخرین دیدار بخش کنسولی سفارت، مقامات قطری تاکید کردند که سلامتی و شرایط رفاهی کلیه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دولت قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض  به همراه اعضاى سفارت با حضور در دفتر وابستگی نظامى و دیدار با وابسته هوایی کشورمان از نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرز و بوم و آب وخاک کشورمان تجلیل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عنایتی با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نظامی کشورمان،  جایگاه ارتش را مرهون تلاش، فداکاری، انسجام و اتحاد نیروهای مسلح کشور دانست.

عنایتی گفت قدرت نظامی امروز جمهوری اسلامی ایران برخاسته از مجاهدت همه دلاوران مسلح کشور بویژه شهدای این عرصه میباشد و امروز جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه همین قدرت اجازه هیچ تهدیدی را علیه منافع ملی نمی‌دهد و دیپلماسی کشور نیز با تکیه بر این قدرت می‌تواند در دنیا از حقوق ملت عزیزمان دفاع کند.

سرهنگ گرامی به تازگی به عنوان وابسته هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در ریاض مشغول به خدمت شده اند.

سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند29 فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی جذاب استقلال و شمس آذر؛ شاگردان نکونام به صدر بازگشتند
  • ساحلی‌بازان به کشور بازگشتند
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد