Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@05:56:02 GMT

(تصاویر) آزادی زندانیان طالبان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۸۰۰

(تصاویر) آزادی زندانیان طالبان

خرداد: صدها تن از اعضای زندانی گروه طالبان به دستور محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان آزاد شدند.

به گزارش خرداد به نقل از فرارو، حکومت افغانستان ۹۰۰ زندانی گروه طالبان را آزاد کرد؛ اقدامی که گفته می‌شود امیدها برای ایجاد صلح میان دو طرف و برقراری آتش‌بس در این کشور را افزایش می‌دهد.

 شورای امنیت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده که با رهایی این افراد روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان سرعت یابد و منجر به آتش‌بس دائمی در افغانستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر ۱۰۰ زندانی گروه طالبان آزاد شدند و اکنون نیز شمار زندانی‌های آزاد شده به ۹۰۰ تن رسید که تاکنون بیشترین رقم آزادی زندانیان طالبان در یک روز بوده است. حدود ۵۰۰ زندانی از زندان بگرام آزاد شدند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت انتظار دارد با آزادی این زندانیان، روند گفت‌وگوهای صلح سرعت یابد.

طالبان نیز از آزادی این زندانیان استقبال کرده‌ است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه به بی‌بی‌سی گفت، آنان نیز برای رهایی زندانیان دولت که در بند طالبان هستند، کار می‌کنند.

وی افزود: طالبان امیدوار به آزادی پنج هزار زندانی‌ و همچنین رهایی یک هزار زندانی دولت دربند طالبان هستند، تا به گفته او مراحل بعدی توافقنامه دوحه که میان آمریکا و طالبان امضا شد، عملی شود.

  بعد از اعلام آتش‌بس سه روزه عید فطر توسط طالبان، محمداشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان اعلام کرد که به منظور نشان دادن حسن نیت خود، ۲۰۰۰ زندانی گروه طالبان را رها خواهد کرد.

برچسب ها: شورای امنیت ملی افغانستان ، طالبان

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای امنیت ملی افغانستان طالبان زندانی گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان