Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان بعد از انجام فرآیند قرعه کشی ۴۸ ساعت زمان خواهند داشت. بعد از قرعه کشی تاریخ تحویل خودرو هم به آن‌ها اعلام شده و در صورتی که تمایل به دریافت خودرو نداشته باشند می‌توانند از ثبت نام خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تامین نکند تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود، گفت: خودروساز‌ها با همین شرایط هم فروش فوق‌العاده و سیستم قیمت گذاری را به ضرر خود می‌دانند بنا بر این تغییر فرآیند پرداخت به نحوی که پول در دست خودروساز‌ها نماند چندان امکان‌پذیر نیست.
این منبع آگاه ادامه داد: پلاک‌های زرد یعنی خودرو‌های کامیون، تاکسی و خودرو‌های عمومی جزو پلاک‌های جاری محسوب نشده و دارندگان این خودرو‌ها می‌توانند وارد فرآیند ثبت‌نام شوند. بنا بر اعلام وزارت صمت تا چند روز آینده پیش فروش دوم هم برای ۷۵ هزار خودرو آغاز خواهد شد که تحویل آن به نیمه دوم سال ۹۹ موکول می‌شود. از خرداد امسال تا ایام دهه فجر فروش فوق‌العاده ۲۵ هزارتایی یا پیش فروش ۷۵ هزارتایی خواهیم داشت که یک ماه در میان برگزار می‌شود. در مجموع ۴ فروش ویژه و ۴ پیش فروش پیش رو خواهیم داشت.
او بیان کرد: تا به امروز بیش از ۵ میلیون نفر برای شرکت در قرعه کشی ثبت نام کرده اند که حدود نیمی از آن‌ها یعنی ۲.۵ میلیون نفر متقاضی خرید پارس tu۵ بوده‌اند. به عبارتی در شرایط فعلی به ازای هر ۲۰۰ نفر یک خودرو در فرآیند قرعه کشی وجود دارد.
او درباره آینده بازار کشور تشریح کرد: با توجه به ۴۰۰ هزار خودروی اعلام شده برای پیش فروش و فروش فوق‌العاده و ۷۵۰ هزار تعهدی که دو خودروساز بزرگ کشور دارند حتی اگر مجموع تولیدات دو خودروساز دیگر کشور به ۱۰۰ هزار واحد برسد شاهد تحقق وعده تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه دور از انتظار نیست. از طرفی با حذف دو خودرو ارزان قیمت پراید و ۴۰۵ متوسط قیمت خودرو افزایش پیدا کرده و میزان تقاضا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند که در صورت تحقق، تا حدود یک سال دیگه به آرام شدن بازار منجر می‌شود.
این منبع آگاه با اشاره به احتمال افزایش تنوع در مراحل بعدی فروش گفت: مردم همین حالا می‌توانند با مراجعه نمایشگاه‌های مورد تایید این صنف، خودرو‌ها را مطابق با دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان و با قیمت ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه خریداری کنند، اما این موضوع نیاز به همکاری مردم و اعلام شکایت به دستگاه‌های نظارتی دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمایت از مصرف کنندگان خودرو قیمت خودرو خودروساز پیش فروش خودرو قرعه کشی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه