Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که به دلیل پیامدهای ویروس کرونا در اقتصاد این کشور و دنیا، مجبور به تعدیل بخشی از نیروهایش شده است.

به گزارش قدس آنلاین، شرکت هواپیمایی امارات عربی متحده، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در غرب آسیا رسماً اعلام کرد که به دلیل ویروس کرونا، مجبور شده است شماری از نیروها و کارمندان خود را اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های امارات امروز یکشنبه به نقل از سخنگوی شرکت هواپیمایی این کشور گزارش دادند که به رغم بازگشت تدریجی ازسرگیری پروازهای این شرکت در «این روزهای سخت»، پیامدهای ویروس کرونا تأثیرات منفی عمیقی بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی در جهان گذاشته است.

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده به رغم تلاش‌ها برای حفظ همه نیروها و اعضای تیم خود، مجبور شده است «تصمیم خیلی سختی» در رابطه با پایان دادن به خدمات گروهی از این اعضا بگیرد.

این شرکت مدعی شده است که تلاش خواهد کرد همه کارمندانش را تاجایی که ممکن است، حفظ کند و از کارمندان متأثر از شرایط ایجاد شده به وسیله بیماری کووید ۱۹، حمایت کند.

این برای اولین بار است که امارات ایرلاین رسماً از اخراج و تعدیل نیروهای خود، بدون اشاره به تعداد این نیروها خبر می‌دهد. با این حال، خبرگزاری بلومبرگ ۲۸ اردیبهشت به نقل از منابع آگاه خودش، افشا کرده بود که شرکت هواپیمایی امارات قصد دارد، 30 هزار شغل را در مجموعه خود حذف کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هواپیمایی امارات اخراج تعدیل نیرو کرونا شرکت هواپیمایی امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها

فرارو- خرید جت شخصی همزمان با صحبت‌های اخیر رئیس سازمان هواپیمایی کشور یکبار دیگر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. بخشی از رسانه‌ها با انتقاد از توضیحات محمد محمدی، ماجرای خرید جت شخصی را به ولخرجی جدید بچه‌پولدار‌ها و قشر متمول جامعه ارتباط دادند، اما با بررسی قانون و دقت در صحبت‌های رئیس سازمان هواپیمایی متوجه حقایق دیگری می‌شویم.

به گزارش فرارو؛ خرید جت شخصی طبق حرف‌های رئیس سازمان هواپیمایی کشور در وهله اول جنبه آموزشی دارد و برخلاف چیزی که تصور می‌شود، بحث سفر و رفتن از شهری به شهر دیگر وجود ندارد. خواندن این گزارش برای احاطه به قوانین و کاربرد استفاده از جت شخصی توصیه می‌شود و به‌کمک آن تا حدودی از چند و، چون ماجرا باخبر می‌شوید.

جت شخصی در ایران؛ قوانین و کاربرد‌ها

خرید جت شخصی برای اولین‌بار در کشورمان اواخر دهه ۷۰ روی زبان‌ها افتاد و در سال‌هایی ابتدایی دهه بعدی تا حدود زیادی رنگ و بوی جدی گرفت. با تصویب آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی در آن سال‌ها هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت ایران می‌توانست با رعایت قوانین و مقررات، برای خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی اقدام کند.

خرید جت شخصی به‌این ترتیب از همان روز اول شرط و شروطی داشت و استفاده از آن تنها با اخذ مجوز صلاحیت پرواز امکان‌پذیر بود. طوریکه خریدار باید در همان قدم‌های اول هواپیمای شخصی را بابت اخذ مجوز‌های لازم در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کند. صدور مجوز‌های اولیه شش‌ماه زمان احتیاج دارد و برای هر بار پرواز هواپیما احتیاج به اخذ مجوز جداگانه و هماهنگی‌های لازم وجود دارد.

جت شخصی را نمی‌شود مثل وسیله نقلیه در پارکینگ یا هر محل دلخواه دیگر پارک کرد. چون طبق قوابین و مقررات محل نگهداری جت شخصی فرودگاه است. همه این حرف‌ها مشخص می‌کنند اصلا کاربرد و استفاده از جت شخصی با آن چیزی که در ذهنمان ممکن است وجود داشته باشد، تفاوت دارد.

جت شخصی در اغلب موارد کاربرد آموزشی، سم‌پاشی و تفریحی دارد و مورد دیگری که می‌تواند در درک بهتر ماجرا با ما کمک کند، بحث اقتصادی و اصطلاحا قیمت جت شخصی است.

قیمت جت شخصی چقدر است؟

جت شخصی از نوع فوق سبک که نهایتا دو نفر ظرفیت دارد در ایران غالبا متعلق به برند‌های اروپایی و روسی هستند. مثل Tecnam، یوروفاکس، Sky lark، Land africa، Corvus، لاری ایکاروس، Zenair و Aero Pop که عمده این جت‌های شخصی در دهه ۹۰ شمسی، پا به کشور گذاشتد.

جت شخصی سال‌های پایانی دهه ۹۰ وارد کشور شد و حالا تعداد آن‌ها در ایران به ۲۵۰ فروند می‌رسد

قیمت پراید آن زمان حدود ۱۶ میلیون بود و با ۵۰ میلیون تومان می‌توانستید سراغ بنز‌های مونتاژی در خیابان بروید. هزینه خدمات فرودگاهی یا همان پارکینگ برای صاحبان هواپیمای شخصی در آن دوره ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شد و بابت تعمیر و نگهداری هم حدود ۸۰۰ هزار تومان دیگر به هزینه‌ها اضافه می‌شد.

تعداد جت شخصی کشور تا سال ۹۹ کمتر از ۲۰۰ فروند حساب می‌شد اما از آن موقع تا امروز این عدد به ۲۵۰ فروند ارتقا پیدا کرده. اغلب این جت‌ها از نوع یک‌موتوره فوق سبک هستند که در قالب جت ورزشی به کشور وارد شده‌اند و وزنشان به ۶۰۰ کیلوگرم نمی‌رسد؛ سبک‌تر از پراید.

جت شخصی به این ترتیب در سال‌های پایانی دهه ۹۰، ماهی سه تا پنج میلیون تومان هزینه‌تراشی می‌کردند که این عدد ممکن است تا الان دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده باشد. سوخت مورد نیاز هواپیمای شخصی نیز بدون احتساب یارانه بنزین محاسبه می‌شود و با نرخ فوب خلیج‌فارس در اختیار مالکان گذاشته می‌شود.

قیمت جت شخصی با چنین مشخصاتی در بازار‌های جهانی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. قیمت جت شخصی مسافربری کوچک ایرباس A۳۲۰ حول‌وحوش ۹۷ میلیون دلار برآورد می‌شود و خرید بویینگ ۷۳۷ حدود ۶۰ تا ۹۹ میلیون دلار آب می‌خورد.

هواپیما‌های بزرگ‌تر بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار قیمت دارند. پیش از تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷ می‌شد با پرداخت یک تا دو میلیارد تومان برای خرید جت شخصی دست‌به‌کار شد، اما با رشد نرخ ارز در این سال‌ها جت هواپیمای شخصی به حداقل پنج تا ۷.۵ میلیارد تومان می‌رسد. البته فهرست بلندبالایی از انواع ماشین می‌توان تهیه کرد که ارزششان بیشتر از جت شخصی است، اما بهتر است فارغ از تحلیل‌ها و شوخی‌هایی که در روز‌های گذشته با ماجرای خرید جت شخصی شده با یکبار دیگر داستان را با بررسی صحبت‌های رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه دهیم.

خرید جت شخصی به درد چه کسانی می‌خورد؟

خرید جت شخصی برای عموم مردم آزاد است، اما آنطور که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید عمدتا استفاده از این جت‌ها توسط تاجرها، بخشی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و ... انجام می‌شود. صحبت‌های رئیس سازمان هواپیمایی کشور مشخص می‌کند همین الان ۲۵۰ فروند جت شخصی در کشور وجود دارد. البته هیچکس برای سفر و جابجایی از شهری به شهر دیگر از جت شخصی استفاده نمی‌کند.

جت شخصی طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور به‌منظور آموزش خلبانی کاربرد دارد و بحث تفریح در مسیر‌های کوتاه، اولویت دوم است. آنطور که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داده، اصلا به‌خاطر محدودیت‌های پروازی، امکان استفاده از جت شخصی به‌جز هدف آموزش و تفریح، تعریف نمی‌شود. نکته مهم بعدی در صحبت‌های رئیس سازمان هواپیمایی کشور این است که اساسا مالک هواپیما‌های فوق سبک می‌توانند افراد حقیقی باشد، اما حقوقی بودن بهره‌بردار الزامی است.

دیگر خبرها

  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است