Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@10:12:44 GMT

کمبود فرآورده های خونی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۸۵۷

کمبود فرآورده های خونی در گلستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید صادق بنی عقیل مدیر کل انتقال خون گلستان گفت: از هم استانی‌ها می‌خواهیم با توجه به تعطیلات پیشرو و کمبود ذخایر خونی در صورت توان خون خود را اهداء کنند.
او افزود: در حال حاضر به گروه‌های خونی A مثبت و منفی و Ab مثبت و منفی بیشتر از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنی عقیل گفت: بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ هم می‌توانند علاوه بر پلاسما خون خود را اهداء کنند.
گفتنی است گلستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند به خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی هستند.   انتهای پیام / ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت فعالیت پایگاه‌های اهداء خون خراسان رضوی/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB/

ایسنا/خراسان رضوی مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما به گروه‌های خونی مختلفی نیاز داریم اما بیشتر نیاز ما به گروه‌های خونی A مثبت و منفی و AB مثبت و منفی است.

محمد شریف‌الحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ذخایر خونی در استان اظهار کرد: در حال حاضر ما به گروه‌های خونی مختلف نیاز داریم و از دارندگان گروه‌های خونی گوناگون درخواست می‌کنیم به پایگاه‌های اهدای خون سطح استان مراجعه کنند. ما به گروه‌های خونی A مثبت و منفی و AB مثبت و منفی بیش از سایر گروه‌ها نیاز داریم.

مسئول واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون استان افزود: در ایام پایانی سال میزان اعمال جراحی و میزان مصرف خون افزایش پیدا می‌کند و به علت مشغله‌‎های گوناگون مردم در این ایام میزان مراجعات مردم به پایگاه‌های اهدای خون با کاهش روبه‌رو می‌شود که در سال جاری، توامانی ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال سبب شده که به علت روزه‌داری مردم، میزان مراجعات بیش از سنوات قبل دچار کاهش شود.

دکتر شریف‌الحسینی در خصوص فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ما ۱۴ پایگاه در سطح استان داریم که پایگاه فنی مرکزی امام رضا(ع) حدفاصل میدان شریعتی و چهارراه دکترا روبه‌روی خیابان کفایی مانند قبل از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ فعال است و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند، می‌‎توانند در شیفت صبح به این پایگاه مراجعه کنند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: اهدای خون هیچ منافاتی با روزه‌داری ندارد و تمامی پایگاه‌های ما بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال هستند که افراد روزه‌دار می‌توانند پس از افطار در این ساعات مراجعه کنند. در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان، تربت جام و کاشمر نیز پایگاه داریم که ساعت فعالیت آن‌ها نیز بر همین منوال است.

وی بیان کرد: در روزهای اول و ۱۳ فروردین‌‎ ماه پایگاه مستقر در حرم مطهر از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال است. در سایر ایام تعطیل شامل ۲۹ اسفند، ۲، ۳، ۴ و ۷ فروردین‌ماه صبح پایگاه فنی مرکزی امام رضا(ع) و بعد از افطار نیز پایگاه‌های امام رضا(ع)، حرم مطهر در داخل صحن پیامبر اعظم(ص) جنب ورودی باب الکاظم(ع) و شهید سلیمانی بین استقلال ۲ و ۴ فعال خواهند بود.

شریف‌الحسینی اضافه کرد: در شب‌های احیا شامل ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین‌ماه در صبح پایگاه مرکزی امام رضا(ع) و بعد از افطار تمامی پایگاه‌های ما از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال هستند. پایگاه‌های شهرستان‌های ما در برخی ایام تعطیلات شامل ۱، ۳، ۱۳ و ۱۷ فروردین‌ماه غیر فعال بوده و مابقی ایام هر شب بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصفهان نیاز به گروه خونی «AB منفی» دارد
  • ساعت فعالیت پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اعلام شد/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB
  • کمبود خون در گروه AB مثبت
  • اعلام ساعت فعالیت پایگاه‌های اهداء خون خراسان رضوی
  • اعلام ساعت فعالیت پایگاه‌های اهداء خون خراسان رضوی/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB/
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به گروه‌های خونی
  • نیاز شدید انتقال خون اصفهان به همه گروه‌های خونی
  • پیگیری کمبود سوخت در جایگاه‌های پخش فرآورده‌های نفتی کرمان
  • ذخیره گروه خونی AB منفی در اصفهان به حدود صفر رسید
  • نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی در قزوین‌