Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان دقایقی پیش گفتگویی زنده با موج رادیویی ایران داشت و در رابطه با شرایط این روزهای فوتبال کشور و حواشی ای که پیرامون احتمال از سرگیری رقابت ها وجود دارد، اینطور حرف هایش را با انتقاد از شرایط موجود آغاز کرد: « من یک سوال دارم. آیا راحت می‌توانیم صحبت کنیم؟ ما یک بحث مملکت داریم و یک بحث فوتبال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایا دغدغه های مردم و سلامتشان و مشکلات اقتصادی‌شان مهم تر است یا فوتبال. مردم ایران الان در شرایط سختی از نظر سلامت و دغدغه‌های اقتصادی قرار دارند. من بحثم کل جامعه است. من می گویم افرادی که مجبورند بروند سر کار چه گناهی دارند. اول باید در مورد  دغدغه های جامعه صحبت کنیم و بعد فوتبال. اگر آنجا را درست کردیم و توانستیم درست عمل کنیم؛ فوتبال را هم درست عمل خواهیم کرد. ولی ما مشکل داریم. برخی دوستان آلمان را مثال می زنند. آیا ایران شرایط مشابه آنها دارد. باید دید دولت ها چطور رفتار کرده اند؟ باید دید دولت ها در قبال سلامت جامعه چه رفتارهایی کرده اند. الان آلمان فوتبالش را شروع کرده است، ولی این در شرایطی است که یک کارگر در آلمان  اگر 3000 هزار یورو بگیرد، راحت زندگی می کند. من در مورد کارگرها حرف می زنم و دستشان را می بوسم؛ چون سپاهان هم یک باشگاه کارگری است. آیا کارگران جامعه ما مهم نیستند. من می گویم اگر می خواهیم شرایط را عادی نشان دهیم؛ شرایط باید عادی باشد. اگر موج دوم ویروس کرونا در پاییز شروع شود، چه کنیم. ما اگر سلامت جامعه و دغدغه های اجتماعی را تامین کردیم، باید فوتبال را هم شروع کنیم. کسانی که قدرت دارند اول این مشکلات را حل کنند و بعد فوتبال را شروع کنند.»

از قلعه نویی پرسیده شد که چند باشگاه خواهان تعطیلی لیگ هستند و اعتقاد دارند تضمینی برای شروع رقابت ها وجود ندارد. سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال اینگونه واکنش نشان داد و گفت:« اول باید بیاییم این دو مشکل جامعه یعنی دغدغه های اقتصادی و سلامت را حل کنیم. فوتبال بدون تماشاچی و بدون سلامت و با دغدغه های اقتصادی چه فایده ای دارد. فوتبال جزئی از جامعه است ولی باید اول راجع به مشکلات جامعه صحبت کنیم.»

او سپس با اشاره به پروتکل های بهداشتی سوالی از مجری برنامه پرسید و ادامه داد:« من یک سوال از شما دارم؟ یک پروتکل تهیه کرده اند که تشکر می کنیم از آنها؛ ولی این پروتکل چند مشکل دارد؛ اول اینکه خودشان هیچ تضمینی نمی دهند و هیچ مسئولیتی قبول نمی کنند. این آقایان نشسته اند و خودشان تصمیم گرفته اند ولی هیچ نظری از کارشناسان نگرفته اند. من که کوچک هستم ولی چهار تا مدیرعامل و آدم بزرگ در این فوتبال وجود دارد. من می گویم باید کارشناسی صحبت کنیم و دغدغه های جامعه را بگوییم. باید از کسانی که زحمت می کشند تشکر کنیم ولی پروتکلی تهیه کرده اند که خودشان قبولش ندارند و تضمینی نمی دهند.»

از قلعه نویی پرسیده شد با توجه به هجمه هایی که برای تعطیلی لیگ وجود دارد، پس این همه فشار برای شروع مجدد لیگ از کجاست که او با لحنی تند به این سوال واکنش نشان داد و تاکید کرد:« من به شما می گویم. می خواهند بگویند مملکت حالت عادی دارد و مشکلی ندارد. امروز اخبار آقای جهانپور را دیدید. یک ماه پیش چقدر آمار کرونا بوده و الان چقدر است؟ آیا بیشتر از قبل نیست؟ ما نباید نشان دهیم که جامعه حالت عادی دارد. برخی استان ها در وضعیت قرمز هستند و برخی دیگر هم با این شرایط قرمز می شوند. در پاییز موج دوم قوی تر هم می شود. ما یکماه برای پسا کرونا فکر می کردیم ولی الان فکر موج دوم هستیم. می خواهند مملکت را عادی نشان بدهند ولی شرایط عادی نیست و باید مشکلات را برطرف کنیم و بعد به فکر فوتبال باشیم.»

سرمربی سپاهان در ادامه با اشاره به اینکه بحثش در مورد قهرمانی و این مسائل نیست، اضافه کر:« من بحثی در مورد قهرمان و غیرقهرمان ندارم. خیلی از مدیران در این شرایط در حال هزینه کردن هستند؛ آیا کسی حرف آقای زنوزی و حمیداوی را شنیده؟  همین نساجی که لقبش خسته است را ببینید چه شرایطی دارد. این آقایان نساجی را پس از 25 سال به لیگ برتر آورده اند. در این بین یک سری تیم ها دولتی هستند ولی به نظر شما در مورد تیم های خصوصی نباید به حرف های مدیرانشان گوش می کردیم؟ باید از مدیران و مربیان با تجربه نظر می گرفتند. شما وظیفه خودتان را در این مدت انجام دادید که اطلاع رسانی بوده است ولی کارشناسی را آنها باید انجام می دادند و از کارشناسان در مورد تصمیمی که می خواهند بگیرند، نظر می گرفتند.»

قلعه نویی سپس با اشاره به 80 ایرادی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گرفته، افزود:« اصلا برای ارسال اساسنامه نظرسنجی شده است؟! با این رفتارها ما راهی به جایی نمی بریم. پس اول خواهش می کنیم که سلامت و سپس مشکلات اقتصادی جامعه حل شود. آقای حمیداوی خیلی خوب گفت که فوتبال یک مقوله صنعتی دارد که درونش همه چیز دارد. یک موقعی جمعیت را از 70 هزار به 5 هزار در استادیوم ها رساندند ولی الان شروع مسابقات فوتبال شده فرصت. فوتبال را باید یک پدیده چند بعدی بدانیم و از این پدیده به صورت مقطعی و برای منافع استفاده نکنیم. کارگران و همه اعضای جامعه در این شرایط اولویت بالاتری از فوتبال دارند و فوتبال در این شرایط معنی ای ندارد.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا چهار باشگاه خصوصی که تهدید به کناره گیری از لیگ کرده اند با شما هم در این خصوص صحبتی داشته اند؟ خاطرنشان کرد: « آقای زنوزی حرف خوبی زد. بعضی تیم های دولتی محدودیت هایی دارند که شاید نتوانند حرف بزنند ولی من حرفم را می زنم. اینطور که مدیران خصوصی می توانند راحت حرف بزنند و تصمیم بگیرند مدیران دولتی نمی توانند. همه موافق هستیم فوتبال در شرایط سلامت جامعه و کم بودن مشکلات اقتصادی ادامه داشته باشد. بیایید قبل از فوتبال راجع به سلامت و دغدغه جامعه صحبت کنیم. همه چیز باید عادی باشد و فوتبال هم کنارش برگزار شود. بعضی از دوستان می گویند اگر فوتبال تعطیل شود (حرفش نیمه تمام می ماند) حرف ما هم همین است.»

«منظور شما یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس است که گفته بود از تعطیلی فوتبال لطمه می خورد چون درآمد دیگری ندارد؟» قلعه نویی در پاسخ به این سئوال گفت: « ما که نمی گوییم فوتبال تعطیل شود. اول سلامت جامعه که گل محمدی هم جزوی از آن است رعایت شود.»

سرمربی سپاهان اظهار کرد: جا دارد از عظیمیان مدیرکل فولاد مبارکه تشکر کنم. ما در عرض ۱۰ روز سه تست دادیم. « در شروع تمرینات، تست همه منفی بود. تمام مسائل بهداشتی را هم رعایت کردیم. الان دو، سه نفر دوباره کرونا گرفته اند. دو بازیکن و یک عضو تدارکات.»

قلعه نویی درباره اینکه بازیکنان فوتبال در مسیر رفت و بازگشت به تمرین در اختیار باشگاه ها نیستند و ممکن است در این زمان دچار کرونا شوند، گفت: بازیکن در طول روز دو، سه ساعت در اختیار ماست و ۲۰ ساعت نمی توانیم او را کنترل کنیم. این دغدغه جامعه است و تقصیر بازیکن هم نیست. اول باید کرونا را مهار کنیم و وقتی به حداقل رسید شرایط را عادی اعلام کنیم.

وی درباره درخواست باشگاه گل گهر برای تعویق بازی با سپاهان در حالی که هنوز لیگ شروع نشده است، تاکید کرد: « حاضریم در هر شرایطی که دوستان حاضرند کمک کنیم. تاریخ برگزاری بازی مهم نیست. شما نگاه کنید به مردم خوزستان که همواره در تاریخ ما نمونه بوده اند. الان شرایط اقتصادی و کرونای خوزستان چطور است؟ استقلال چطور می خواهد آنجا برود و بازی کند؟ جز دو سه تیم که می توانند پرواز چارتر بگیرند کدام تیم ها می توانند چارتر بگیرند؟ چند تیم نمی توانند تست کرونا بدهند.»

سرمربی سپاهان با اشاره به مشکلات چند باشگاه نفتی و جنوبی ایران گفت: « الان ما چند تیم نفتی در لیگ داریم. مثل صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان. شما یادتان نمی آید ولی یک زمانی ۱۰، ۱۱ بازیکن تیم ملی از خوزستان بودند. وضعیت تیم های نفتی الان چطور است؟ پارس جنوبی چطور؟ این تیم ها و شاهین بوشهر روی گنج هستند ولی چطور می خواهند با چارتر سفر کنند و ۴۰ اتاق در هتل بگیرند؟ مسجد سلیمان از هر نظر شهر اول است ولی آیا می توانید ۴۰ اتاق در این شهر پیدا کنید؟ نمی شود. فقط می خواهند مملکت را عادی جلوه بدهند. کسانی که حمایت می کنند اول اصل جامعه را در نظر بگیرند.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال امیر قلعه نویی سپاهان اصفهان سرمربی سپاهان سلامت جامعه صحبت کنیم قلعه نویی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق وعده قلعه‌‎نویی برای جوان‌گرایی؛ چه کسانی جای خود را به جوان‌ترها دادند؟

لیست تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از طرف امیر قلعه‌نویی اعلام و مشخص شد که پروژه جوان‌گرایی در تیم ملی شروع شده است.

به گزارش مشرق، بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران وعده داده بود که قصد دارد در لیست تیم ملی جوان‌گرایی انجام دهد. این تصمیم سرمربی تیم ملی با واکنش‌های مثبت و حمایت مسئولین و اصحاب رسانه همراه شد و همه منتظر اولین لیست تیم ملی فوتبال بعد از جام ملت‌ها و حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بودند.

سرانجام شب گذشته این لیست اعلام و مشخص شد که قلعه‌نویی به وعده خود برای جوان‌گرایی در تیم ملی عمل کرده و بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای که در لیست جام ملت‌ها بودند به این اردو دعوت نشده‌اند.

اسامی بازیکنان به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی و آریا شکوری.

مدافعان: شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، سامان فلاح، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و حسین گودرزی.

بازیکنان میانی: امید نورافکن، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، علی قلی‌زاده، الهیار صیادمنش، مهدی لیموچی، محمد محبی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش.

مهاجمان: مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان.

آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد بدلیل مصدومیت در این اردو از همراهی تیم ملی جا ماندند که در صورت بهبود تا اردوی بعدی در لیست اردوی خرداد ماه قرار می‌گیرند.

کدام بازیکنان از لیست کنار رفتند؟

احسان حاج صفی

کاپیتان ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها در این لیست حضور ندارد و جای خود را به ابوالفضل جلالی ۲۵ ساله و حسین گودرزی ۲۲ ساله دو مدافع چپ پای جوان داده است.

سیدمجید حسینی

مدافع ۲۷ ساله تیم ملی که در جام ملت‌ها دچار مصدومیت شده بود نیز در این لیست حضور ندارد و جای خود را به امین حزباوی ۲۰ ساله داده است.

مدافع راست ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال که در جام ملت‌ها دچار مصدومیت و پارگی رباط صلیبی زانو شده بود نیز جای خود را به صالح حردانی ۲۵ ساله و جوان داد.

روزبه چشمی

کاپیتان ۳۰ ساله تیم فوتبال استقلال نیز جای خود را به محمد قربانی ۲۲ ساله جوان و لژیونر جدید فوتبال کشورمان داد.

امید ابراهیمی

هافبک ۳۶ ساله تیم ملی فوتبال بعد از اتمام جام ملت‌ها از فوتبال ملی خداحافظی کرد و به جای او امید نورافکن ۲۶ ساله، دعوت شده است.

رضا اسدی و شهریار مغانلو

اسدی ۲۸ ساله و مغانلو ۲۹ ساله مهاجمین تیم فوتبال سپاهان که تا به اینجای فصل با ۱۰ گل زده به صورت مشترک عنوان آقای گلی لیگ برتر را یدک می‌کشند، در لیست امیر قلعه‌نویی حضور ندارند و جای خود را به جواد آقایی‌پور ۲۴ ساله و سعید سحرخیزان ۲۰ ساله دو مهاجم جوان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران دادند.

کریم انصاری‌فرد

دیگر کاپیتان ۳۳ ساله تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا نیز در این لیست حضور ندارد و جای خود را به محمدرضا آزادی ۲۵ ساله داد. الهیار صیادمنش ۲۲ ساله و جوان نیز به تیم ملی فوتبال دعوت شده است.

با یک نگاه کلی به این تغییرات و شرایط سنی بازیکنان کاملا مشخص می‌شود که پروژه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال استارت خورده و این تغییرات را باید به فال نیک بگیریم و بتوانیم از استعدادها و بازیکنان جوان فوتبال کشورمان در عرصه ملی استفاده کنیم.

حضور آرشا شکوری ۱۷ ساله دروازه‌بان تیم فوتبال نوجوانان ایران که عملکرد درخشانی در جام جهانی زیر ۱۷ سال داشت نیز جالب توجه است. الهیار صیادمنش ۲۲ ساله و مهدی لیموچی ۲۴ ساله نیز به تیم ملی فوتبال دعوت شده‌اند که حضور آن‌ها نیز میانگین سنی را کمتر کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران دوم فروردین ماه در دیدار رفت مقابل ترکمنستان را برگزار می‌کند و سپس چهارم فروردین راهی این کشور خواهد شد تا بازی برگشت را انجام دهد. تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفته است که در نخستین بازی مقابل هنگ کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ در شهر تاشکند تن داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترافیکی که قلعه‌نویی در جناحین تیم ملی ایجاد کرد
  • اعلام برنامه تمرین تیم ملی و نشست خبری قلعه‌نویی
  • تمرین تیم ملی فوتبال زیر نظر ستاره بارسلونا؛ هدیه داویدز به قلعه‌نویی
  • تمرین تیم ملی فوتبال زیر نظر ستاره بارسلونا
  • آغاز تمرینات تیم ملی فوتبال
  • لیست جدید تیم ملی فوتبال اعلام شد | شوک شبانه قلعه نویی به تیم‌ملی
  • تحقق وعده قلعه‌‎نویی برای جوان‌گرایی؛ چه کسانی جای خود را به جوان‌ترها دادند؟
  • مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک در اردوی تیم ملی
  • لیست جدید تیم ملی چه تفاوتی با جام ملت های آسیا دارد؟
  • لیست جدید تیم ملی چه تفاوتی با جام ملت‌های آسیا دارد؟