Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به رفتار و سرکوب از سوی پلیس آمریکا در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود به رفتار پلیس آمریکا علیه خبرنگاران «ریانووستی» اشاره کرده و چنین رفتاری را وحشی‌گری غیرموجه توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین نسبت به خشونت پلیس و بازداشت‌های توجیه‌ناپذیر روزنامه‌نگاران در آمریکا پس از قتل «جورج فلوید» ابراز نگرانی شده است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، اقدام مأموران آمریکایی در استفاده از تسلیحات کنترل اغتشاشات، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه نمایندگان رسانه‌ها غیرقابل قبول است.

اعتراضات اخیر در آمریکا علیه نژاد پرستی همراه با برخورد خشونت بار و بدرفتاری پلیس با خبرنگاران بوده است.

تا کنون علاوه بر خبرنگار ریانووستی، خبرنگاران سی ان ان و رویترز نیز هدف حملات پلیس آمریکا قرار گرفته و امروز حتی اعلام شده که پلیس علیه برخی خبرنگاران از گلوله پلاستیکی استفاده کرده است.

کد خبر 4938733

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا سیاهپوستان وزارت خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی ایران عراق روسیه عربستان سعودی دونالد ترامپ فلسطین ونزوئلا سوریه افغانستان لیبی شیوع کرونا وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جدید گروه «۷» علیه ایران

گروه هفت در بیانیه‌ای از ایران خواست به روسیه، موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط ندهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بیانیه گروه هفت آمده است که «به شدت نگران» تصمیم احتمالی ایران برای «انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط به روسیه» است.

گروه هفت در بیانیه‌ای از ایران خواست به روسیه موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط ندهد.

به نقل از رویترز، در این بیانیه آمده است که گروه هفت، «به شدت نگران» تصمیم احتمالی ایران برای «انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط به روسیه» است.

گروه هفت ادامه داد: «ما از ایران می‌خواهیم که این کار را انجام ندهد، زیرا این امر به بی‌ثباتی منطقه می‌افزاید و نشان دهنده افزایش اساسی حمایت مادی تهران از جنگ روسیه در اوکراین است.»

در این بیانیه آمده است: «ما آماده پاسخ‌گویی سریع و هماهنگ از جمله اقدامات جدید و مهم هستیم.»

مسکو و تهران پیش از این، بارها اتهامات مربوط به ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در خاک اوکراین را رد کرده‌اند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه چهارم اسفند (به وقت محلی) اعلام کرد: «علیرغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند و این بر اساس پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز در اوایل هفته گذشته، در گزارشی ادعا کرد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه ارائه کرده است که این امر همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا را عمیق‌تر می‌کند. این ادعا در حالی است که آمریکا هنوز تأیید نکرده است که ایران موشک بالستیک به روسیه منتقل کرده باشد.

جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «در پاسخ به حمایت مداوم ایران از جنگ بی‌رحمانه روسیه، در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در صورت فروش موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، آماده‌ایم بیشتر از این پیش برویم.»

منبع: ایرنا

کد خبر 736638

دیگر خبرها

  • واکنش شدید وزارت خارجه صنعا به بیانیه شورای امنیت
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • هشدار قاهره به تل آویو درباره حمله به رفح
  • بیانیه جدید گروه «۷» علیه ایران