Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صفری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان دکتر غرضی ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود نیمی از بار درمان بیماران مبتلا به کرونای استان روی دوش کادر درمان تامین اجتماعی در ۲ بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر بود که به خوبی از عهده این مسوولیت سخت برآمدند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به این ویروس در ۲ بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر بستری شدند و تعداد زیادی نیز به صورت سرپایی مراجعه و یا تحت نظر بودند که با غربالگری افراد زیادی، سازمان تامین اجتماعی در حفاظت فردی خوب کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه در مقابله با کرونا با تمام توان و نیرو وارد کار شدیم و دوشادوش وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه خود عمل کردیم بیان کرد: در هر ۲ بیمارستان آتیه و غرضی بیش از ۱۵۰ نیرو در جبهه مقابله با کرونا تلاش کردند و هشت نفر از کادر درمان ما به کرونا مبتلا شدند.

دکتر صفری ادامه داد: ۴۷ تخت برای درمان و بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شد که این بخش همچنان فعال است.

وی یادآور شد: در زمان اوج شیوع بیماری کرونا در قم، ۶ نفر از کادر پزشکی و پرستاری ما به مدت یک هفته به بیمارستان امام رضا(ع) این شهر اعزام شدند و به صورت شبانه‌روز در این جبهه تلاش کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با تاکید بر اینکه علاوه بر کادر درمان، نیروهای داوطلب زیادی نیز برای مقابله با کرونا داشتیم، کمبود کیت آزمایشگاهی، وسایل حفاظت فردی، مواد ضد عفونی کننده و ماسک و دستکش را از جمله مشکلات در اوایل شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بیماری در مراکز درمانی عنوان کرد.

صفری افزود: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با کمک سازمان تامین اجتماعی داروهای مورد نیاز افراد دارای بیماری مزمن و افراد مسن دارای بیماری زمینه‌ای برای مدت ۲ ماه به آنها داده شد و هم اکنون این داروها به صورت اختیاری به درب منازل بیماران مزمن تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پاراکلینیک همدان آزمونه (پایلوت) این طرح است بیان کرد: تاکنون این داروها به ۲۰۰ بیمار مزمن تحویل داده شده و چنانچه مشکل ما در پاراکلینیک حل شود، این طرح در بیمارستان‌های آتیه و غرضی نیز اجرا می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان تاکید کرد: اگرچه شرایط رو به بهبود است، اما همچنان از مردم درخواست داریم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر صفری گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزای فصلی و همزمانی آن با ویروس کرونا، شرایط سخت‌تر خواهد شد و کادر درمان تامین اجتماعی استان با همراهی خوب مردم آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را دارد و در کنار مردم هستیم.

خریداری پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مراکز درمانی استان

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان همچنین به فعال بودن ۳۰۰ تخت بستری و وجود ۷۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این استان نسبت به تخت بستری و تعداد افراد بیمه شده، در رتبه چهار و پنجم کشوری قرار دارد و شرایط دسترسی به تخت بستری در همدان مساعد است.

صفری با اشاره به فعالیت ۲ بیمارستان آتیه و غرضی، پاراکلینیک تخصصی همدان، درمانگاه‌های نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن اظهار داشت: درمانگاه بهار نیز اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساخت لاندری (رخت‌شوی‌خانه) بیمارستان آتیه نیز در دست انجام است و بخش جراحی زنان بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتبار ۲ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده و آماده افتتاح است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: سال گذشته پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مراکز درمانی استان خریداری شد و هم اکنون مشکل حادی در بحث تجهیزات نداریم.

دکتر صفری رضایت‌مندی مردم از بیمارستان‌های تامین اجتماعی را در سطح بالایی دانست و بیان کرد: طبق نظر کارشناسان در برخی بخش‌های بیمارستان غرضی رضایت‌مندی ۹۸ درصد است و این روند موجب جلب اعتماد مردم و خیران برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در رشته‌هایی همچون رادیولوژی، ارتوپدی، نورولوژی، بیهوشی، داخلی و جراح مغز و اعصاب دچار مشکل هستیم تاکید کرد: طبق قانون ششم برنامه توسعه وزارت بهداشت و درمان باید ۱۰ درصد از نیروهای متخصص خود را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد، اما متاسفانه همکاری در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: روزانه ۹ هزار و ۸۰۰ مراجعه کننده به پزشک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان داریم که با احتساب مراجعه‌کنندگان پاراکلینیک به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسند.

دکتر صفری یادآور شد: این حجم از مراجعه‌کننده همکاران ما را در کادر درمان فرسوده می‌کند و با توجه به روند افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی، موجب شده همچنان نارضایتی در این حوزه بالا باشد.

وی اضافه کرد: امسال در بخش درمان استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است و به این رقم نیاز داریم.

کادر درمانی بیمارستان غرضی به تعهد خود در مقابله با کرونا عمل کرد

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر نیز گفت: کادر درمانی این بیمارستان از زمان شیوع ویروس کرونا ثابت کرد هر زمان جامعه به آنها نیاز داشته باشد، به تعهد انسانی و سوگندی که خورده‌اند، عمل می‌کند و جانانه برای حفاظت از جان مردم تلاش کردند.

محمدرضا توکلی کرونا را مانور خوبی برای نظام سلامت و آمادگی کشور دانست و بیان کرد: این بحران باعث شد تا ما قدر نعمت‌ها را بدانیم و بعد از این مانور تغییری در بهبودی وضعیت سلامت و زندگی و شکر نعمت‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه بیمارستان غرضی بستری شدند و امروز/یکشنبه/ این تعداد به سه بیمار بستری مبتلا رسیده است.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر تاکید کرد: اگر قرار است کرونا از چرخه طبیعت حذف نشود، باید نگران فصل پاییز باشیم، چراکه با رعایت نکردن نکات بهداشتی، ممکن است شیوع آنفلوآنزای فصلی و کرونا سیستم بهداشت و درمان کشور و جهان را با چالش جدی مواجه کند.

دکتر توکلی عمده‌ترین مشکل این بیمارستان را کمبود پزشک رادیولوژیست عنوان کرد و افزود: رفع این مشکل تنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می‌شود.

وی همچنین به خدمات داوطلبانه «محسن احمدوند» کارشناس آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر در مدت زمان مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: وی حتی در ایام تعطیل به صورت ثابت در این بیمارستان برای گرفتن تست کرونا داوطلب شد و این خطر را به جان خرید که مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز /یکشنبه/ یازدهم خرداد، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسیده است که طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور ۶۳ نفر از مبتلایان فوت کردند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی کرونا تجهیزات پزشکی همدان ملایر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کرونا تجهیزات پزشکی همدان ملایر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان تامین اجتماعی کرونا تجهیزات پزشکی همدان ملایر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدیر درمان تامین اجتماعی همدان بیمارستان دکتر غرضی ملایر تامین اجتماعی شیوع ویروس کرونا ۲ بیمارستان آتیه مقابله با کرونا بیمارستان غرضی بهداشت و درمان وزارت بهداشت مراکز درمانی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، دکتر هدایت اله عبدی زاده گفت: در سالی که گذشت با اقداماتی که انجام شد توانستیم بخش زیادی از پروژه های زیر بنایی را نهایی کنیم در سال آینده نیز برنامه های زیادی برای گسترش درمان در استان داریم و مراکز را موظف کردیم با برنامه ریزی و مطالعه و شناسایی موانع و چالش‌ها برنامه‌های کاری خود را ارائه دهند و همچنین این مراکز باید از همه واحد‌ها و کارکنان خود برنامه بخواهند.

عبدی زاده ادامه داد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و ضرورت پیگیری امر درمان در موارد اورژانسی و بستری و با توجه به اینکه اکثر مراکز خصوصی تعطیل هستند مقرر است همچون سال‌های قبل مراکز درمانی بستری و سرپایی شبانه روزی خود در خصوص ارائه خدمات مطلوب و بهتر به مهمانان نوروزی اقدام شایسته کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز اشاره و اضافه کرد: در این روز‌ها مراکز درمانی شبانه روزی تابعه مدیریت در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات درمانی از جمله خدمات سرپایی و بستری به بیماران و مسافران نوروزی هستند.

این مقام مسئول می‌گوید: بیمارستان‌های تامین اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز، ۱۷ شهریور آبادان، امام موسی کاظم (ع) ماهشهر، شهید مصطفی خمینی بهبهان، شفا مسجدسلیمان، شهدا شوشتر، تامین اجتماعی دزفول و دی کلینیک ۸ شهریور آبادان، پلی کلینیک‌های شهید رجایی اهواز، شهید دقایقی امیدیه، شهید حیاری هفت تپه ، سوم خرداد خرمشهر، چهارم خرداد دزفول و درمانگاه بندر امام خمینی (ره) در ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات به بیمه شده‌ها و مهمانان نوروزی هستند.

دکتر عبدی زاده به حضور مجدد کاروان‌های راهیان نور در استان اشاره کرد و گفت: از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی تمهیدات پوشش راهیان نور در مراکز درمانی دزفول و آبادان دیده شد و بیش از ۴۰۰ نفر از کاروان های راهیان نور کارکنان سازمان که قبل از ماه مبارک رمضان به استان سفر کرده بودند توسط تیم های درمانی به همراه ۲ فروند آمبولانس پشتیبانی شدند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کرد
  • ایران حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
  • ایران حمله به بیمارستان الشفا غزه را محکوم کرد
  • واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • مشکلی برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌ها وجود ندارد
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است | ذخیره کافی دارو برای نوروز | شیفت‌بندی کادر درمان