Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:52:02 GMT

ادارات جیرفت با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۹۲۵

ادارات جیرفت با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند

ابوذر عطاپور وزیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی درخواست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای کاهش حضور کارمندان به یک‌سوم در ادارات و موافقت استاندار کرمان، این روند تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

رییس شورای تامین جیرفت به مصوبات هفدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این منطقه با یک‌سوم کارکنان فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کار هستند.

عطاپور وزیری ادامه داد: با توجه به تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد مقرر شد مرکز بهداشت جیرفت با همکاری بخشداری‌ها تیم‌هایی در سه منطقه جبالبارز، دلفارد و ساردوئیه مستقر کرده تا نسبت به نظارت بر بازار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مراکز عمومی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در صورت قرمز شدن وضعیت شهرستان جیرفت، محدودیت‌های کرونایی بیشتر می‌شود، اظهار داشت: مردم باید موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

فرماندار جیرفت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان را نگران کننده دانست و گفت: برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس محدودیت‌های کرونایی هم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم جدی و همکاری همه آحاد جامعه است گفت: مردم باید در این شرایط خاص با رعایت پروتکل‎های بهداشتی برای ریشه‌کنی این ویروس مشارکت کنند.

عطاپور وزیری به اقدامات فرمانداری در راستای کاهش انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی مسیرهای منتهی به مرکز شهر در ساعات اوج شلوغی مسدود است تا از ازدحام جمعیت در شهر جلوگیری شود.

وی از مسدود کردن مسیرهای ارتباطی به بهشت‌ زهرا خبر داد و افزود: این تصمیم در راستای کاهش اجتماعات مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است.

عطاپور بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است لذا شهروندان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۰ خانه مسافر مجاز در استان یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر افزود: در مجموع میزان ظرفیت سایر واحد‌های اقامتی استان یزد اعم از هتل، مهمان‌پذیر، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی ۱۱هزار نفر در روز است. 
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه روزانه امکان پذیرش و اسکان بیش از ۱۵۵هزار نفر روزانه در سطح استان یزد وجود دارد، افزود: از ظرفیت سایر اماکن گردشگری نظیر پارک‌های طبیعت‌گردی و مجتمع‌های گردشگری نیز استفاده می‌شود و همچنین مدارس استان، سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها برای برپایی چادر نیز از سایر ظرفیت‌های تدارک دیده شده است. 
 
خورشیدی توضیح داد: در حال حاضر تمدید مجوز خانه مسافر از طریق سامانه جانا و موضوع صدور مجوز از درگاه ملی مجوز‌های کسب‌وکار انجام می‌شود و دارندگان مجوز می‌بایست با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به ارائه مجوز اقدام کرده و نرخ‌گذاری از طریق این اداره کل انجام می‌شود. 
 
به گفته او تعبیه سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی شهر یزد و راهنمایی بازدیدکنندگان برای کاهش تراکم در مسیرها، استقرار پایگاه شبانه‌روز اسکان و پاسخگویی به مسافران نوروزی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، استقرار نوروزگاه‌های جاده‌ای برای حفظ ایمنی مسافران، فضاسازی و آماده‌سازی شهرها، معرفی شهرستان‌ها در شب‌های فرهنگی، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و جزءخوانی، آماده سازی اماکن تاریخی و فرهنگی ازجمله اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد است.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور درباره کنترل قیمت‌های افسار گسیخته
  • لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در جهت تسهیل سفر مسافران
  • لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت‌های پلیس در جهت تسهیل سفر مسافران
  • توقف فعالیت یک استخر به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی
  • فعالیت بدون تعطیلی ۲۱۰ نانوایی در ایام نوروز دراستان اصفهان
  • فعالیت ۲۵۰ خانه مسافر مجاز در استان یزد
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • ظرفیت اقامت روزانه مسافران نوروزی در فارس به ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید
  • یک انتصاب جدید در آموزش و پرورش
  • انتصاب جدید وزیر آموزش و پرورش