Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قتل سیاه پوستان در آمریکا به دست افسران پلیس این کشور باعث شده است تا والدین نگرانی خود را نسبت به حفظ جان فرزندانشان اعلام کردند. تاریخ انتشار: 20:00 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۹۵۰ خبرگزاری میزان – پایگاه شبکه خبری «سی ان ان» در گزارشی به قتل سیاه پوستان در جامعه آمریکا پرداخته، می‎نویسد «پس از قتل جورج فلوید، احمد آربری و برونا تیلور، این پرسش به ذهن والدین سیاه پوست خطور می‌کند که بعد از این حوادث شوکه کننده چه چیزی می‎توانند به فرزندان خود برای آنکه از این خطرات در امان باشند، بگویند؟»
سال هاست که والدین سیاه پوست در آمریکا به فرزندان خود توصیه‌ می‌کنند تا جان فرزندانشان به خطر نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما پس از درگیری‌های مرگباری که در هفته‌های اخیر در جامعه آمریکا رخ داده والدین سیاه پوست باید دقیقا به فرزندان خود چه چیزی بگویند؟
اما به نظر نمی‌رسد که توصیه والدین «جورج فلوید»، این شهروند سیاه پوست آمریکا در شهر میناپولیس را که در هفته گذشته توسط افسر پلیسی که پایش را بر گردن وی آنقدر نگه داشت تا جان دهد به یاری اش آمده باشد. 
توصیه والدین سیاه پوست که به فرزندانشان می‌گفتند از مکان‌های پرخطر دوری کنید به نظر نمی‌رسد در مورد «برونا تیلور» که تکنسین اتاق عمل بود و با شلیک ۸ گلوله پلیس در ایالت کنتاکی زمانی که در منزلش خوابیده بود به قتل رسید، کمک کرده باشد.   
افسر پلیسی که این زن سیاه پوست را به قتل رساند مدعی شده بود که حکم بازرسی خانه مقتول را برای یافتن مواد مخدر داشته است.

توصیه دیگر والدین سیاه پوست در آمریکا خودداری از درگیری بوده است؛ این توصیه هم در مورد «احمد آربری» جوان سیاه پوست ۲۵ ساله که در ماه فوریه در جورجیا با شلیک گلوله به قتل رسید، کمک نکرد.
۲ مرد سفید پوست با خودرویی «احمد آربری» را تعقیب کردند و او را به قتل رساندند.

توصیه دیگر والدین سیاه پوستان به فرزندانشان احترام گذاشتن به سفید پوستان بوده است اما این توصیه هم در مورد «کریستن کوپر»، مرد سیاه پوست که هفته گذشته در پارک نیویورک مشغول تماشای پرنده‌ها بود و یک زن سفید پوست او را تهدید به تماس با پلیس کرد، کارایی نداشت.  
اما این روز‌ها موضوع آن است که سیاه پوستان در آمریکا زمانی که نزدیک پلیس می‌شوند چگونه باید برخورد کنند.   یک کشیش که شاهد چندین حادثه خشونت آمیز و قتل سیاهان توسط پلیس آمریکا بوده می‌گوید «غیر مسلح بودن ناممکن است؛ زمانی که رنگ پوست آنها سلاحی است که افراد از آن می‌هراسند.»

      به نظر می‌رسد توصیه‌هایی که والدین سیاه پوست به فرزندانشان داشتند تاکنون هیچ تاثیری نداشته و کمکی به آنها برای حفظ جان خود نکرده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ سیاه پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب پدر خود در بازی آنلاین برداشت کرده بود، ‎خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی گفت:فردی با شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در روز‌های گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع برداشت شده است. به همین منظور، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت:با بررسی و تحقیقات انجام‌شده روی صورت‌حساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت‌شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات (CP) و (جم) بازی آنلاین از حسابش خارج شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود. موضوع با او مطرح و مشخص گردید فرزند اقدام به خرید  کرده  است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: آشنا کردن نوجوانان با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشندواستفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در صورت بروز مشکل و مواجهه با مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • «احمد محمدنژاد جوان» سهمیه المپیک را از دست داد
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • پیام وزیر کشور از سیستان: بر سر عهدی که بستیم، هستیم
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم