Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:04:05 GMT

افزایش دستفروشان عاملی در انتشار کرونا در آبادان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۰۹۱

افزایش دستفروشان عاملی در انتشار کرونا در آبادان

محمد طاهری روز یکشنبه در نشست هیات بازرسی و نظارت ستاد مبارزه با کرونا آبادان از ازدحام جمعیت دستفروشان در بازارهای آبادان انتقاد کرد و بیان کرد: بازار خیابان یک احمدآباد، کفیشه، ایستگاه هفت، فیه، جمشیدآباد و ذوالفقاری آبادان بیشترین ازدحام جمعیت دستفروشان را دارند و لازم است گروه‌های بازرسی و نظارت در کنترل و ساماندهی دستفروشان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فعالیت سه داروخانه شبانه روزی در آبادان در روزهای تعطیل جوابگوی نیاز بیماران نیست و برای جلوگیری از تجمع مردم در داروخانه‌ها چند داروخانه دیگر در روزهای تعطیلی رسمی فعال می‌شوند.

طاهری از افزایش بازدید و نظارت بر داروخانه‌های شهرستان آبادان به منظور تامین دارو و لوازم بهداشتی مردم در مقابله با کرونا تاکید کرد و ادامه داد:در بازرسی‌ انجام شده مشخص شد برخی از کارکنان داروخانه‌ها از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند.

طاهری در ادامه بر لزوم گندزدایی و آهک‌پاشی در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد و گفت: از ابتدای مبارزه با ویروس کرونا گندزدایی و آهک پاشی در بیشتر نقاط آبادان، اروندکنار، چوئبده و بخش مرکزی با همکاری منطقه آزاد اروند، شهرداری و سپاه انجام شد ولی به نظر می‌رسد این اقدام کمی کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون در مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان عملیات گندزدایی و آهک‌پاشی با نظارت مرکز بهداشت انجام می‌شود و در حال هماهنگی برای استفاده از ظرفیت‌ سپاه و منطقه آزاد اروند برای گندزدایی هستیم.

معاون عمرانی فرماندار آبادان گفت: طبق گزارش‌ بهداشت محیط آبادان در مرحله نخست ۱۰ تا ۲۰ درصد مناطق آبادان گندزدایی و آهک‌پاشی شد که این مقدار کافی نیست.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان نیز گفت: به منظور کنترل بیماری کرونا در آبادان همه اداره‌ها و اصناف مورد بازرسی قرار گرفتند و ۴۰ پرونده برای متحلفان به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در برابر ویروس کرونا تشکیل و به دادستانی ارسال شد.

نجمه سیدآقامیری افزود: اطلاعات بیماران کووید ۱۹ بستری و بیماران دارای علامت آنفولانزا که به مراکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان مراجعه کرده، در سامانه اطلاعاتی مرکز بهداشت ثبت و گروه واکنش سریع با مراحعه به منزل بیماران اطلاعات شغلی و منطقه سکونت آنها را جمع‌آوری و روزانه به فرمانداری ارسال می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایش بیماران کرونا در شهرستان آبادان و نیز احتمال افزایش این روند در ۲ هفته آینده بیان کرد: هم اینک ظرفیت بیمارستان طالقانی در حال تکمیل شدن است.

سیدآقامیری افزود: دربحث محدودسازی خوشبختانه برخی از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما متاسفانه با وجود محدودسازی و تعیین ساعت برای فعالیت اصناف، تردد و ازدحام جمعیت تا پاسی از شب وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما لازم است، گفت: با وجود قول مساعد برخی ارگان‌ها برای کمک به کنترل بیماری کرونا، و گندزدایی، آهک پاشی و لایروبی،  تامین خودرو، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و مرکز بهداشت آبادان تنها ماند و انتظار و همراهی بیشتری داریم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان نیز در این نشست به انجام ۶ هزار بازرسی از اصناف آبادان از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۱۵ واحد صنفی مختلف بهداشتی در آبادان پلمب و به ۷۶۰ واحد تجاری تذکر داده شده است.

یوسف نعامی پوران با بیان اینکه طرح نظارت، بازرسی بر بازارها و اصناف همچنان ادامه دارد، افزود: بیشترین مشکل، ازدحام جمعیت در بازارهای حاشیه شهر آبادان است و واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند..

وی افزود: از اسفند پارسال تاکنون برخی از اصناف همچنان تعطیل هستند و باید برای این واحدها در جلوگیری از ضرر و زیان آنها چاره اندیشی شود.

۱۵ هزار واحد صنفی در آبادان وجود دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آبادان پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آبادان ویروس کرونا آبادان ازدحام جمعیت مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و ۴۸۰ لیتر روغن سوخته و چند بار مصرف در سطح این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

سوران ایوبی افزود: با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر همزمان با نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط صورت گرفت.

ایوبی اظهارکرد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و امحاء و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده درسامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: همچنین در نوروز امسال پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی ازطریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز