Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده معصومه دستغیب، یکشنبه در نشستی با عنوان حقوق کودک که با حضور نمایندگان تام الاختیار حقوق کودک در دستگاه‌های اجرایی در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: توانمندسازی و آگاه‌سازی کودکان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اهمیت بسزایی دارد و بی‌توجهی به این موضوع، مشکلات بیشتری را در دوران نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی، با اشاره به اهمیت حقوق کودکان و ضرورت پرداختن به این موضوع در پژوهش‌ها، گفت: بخشی از پژوهش‌های استان باید در حوزه کودکان انجام پذیرد تا بتوانیم مشکلات در حوزه حقوق کودکان را به صورت علمی بررسی کنیم و راهکارهای عملی ارائه دهیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه تشکل‌های غیردولتی نقش بسزایی در این حوزه ایفا می‌کنند، بیان داشت: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان بهره گیریم تا با حمایت از آنها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود. 

وی، ضمن تاکید بر هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه کودکان و ضرورت پرهیز از موازی‌کاری، افزود: تاب‌آوری کودکان باید مورد توجه فعالان حوزه کودک قرار گیرد.

دستغیب با بیان اینکه چندین سال است موضوع حقوق کودکان از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده، گفت: هرساله گزارش‌های تمام سازمان‌ها از این طریق بررسی می‌شود و در همین زمینه در سال ۹۸ اقدامات خوبی در این استان انجام شد که از جمله آنها می‌توان به افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای آگاه‌سازی خانواده‌ها و کودکان و همچنین برپایی بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک اشاره کرد.

برچسب‌ها شیراز استانداری فارس بانوان حقوق کودک فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس بانوان حقوق کودک فارس شیراز استانداری فارس بانوان حقوق کودک فارس حقوق کودکان امور بانوان حوزه کودک حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران