Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:05:06 GMT

فعالیت ۱۷ فرهنگسرا و ۱۲ شورای اجتماعی محلات در همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۲۰۵

فعالیت ۱۷ فرهنگسرا و ۱۲ شورای اجتماعی محلات در همدان

وجدی گفت: در حال حاضر ۱۷ فرهنگسرا در همدان فعال بوده که به دنبال واگذاری و مشارکت شهروندان در اداره این فرهنگسراها هستیم تا شاهد بازدهی بیشتر این اماکن باشیم.

«روح الله وجدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: هدف اصلی فعالیت فرهنگسراها ارتقاء فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم به شهر فرهنگی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه در شهر  همدان بیش از 17  فرهنگسرا به شهروندان خدمات رسانی می کنند، افزود: تلاش می کنیم فعالیت تعدادی از این فرهنگسراها تخصصی و زیر مجموعه سازمان فرهنگی، باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش  مهارت هایی زندگی  که در انسجام پیوند خانواده و کیفیت زندگی مؤثر باشد،  باید در کلاس های آموزشی فرهنگسراها ارایه شود، گفت: فرهنگسراها برحسب نیازهای منطقه برگزاری همایش هایی در قالب آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری را در دستور کار خود قرار می دهند.

 

وی اظهار داشت: ایجاد محیطی مناسب جهت پرورش ابعاد مختلف رشد و تربیت  کودک، ارائه خدمات آموزشی و پر کردن اوقات فراغت و تفریحات سالم کودکان همچنین ارائه آموزش و ارائه مهارتهای نوین آموزشی در قالب ارائه آموزشهای شهروندی از مهمترین اهداف این مراکز است.  .

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به فعالیت شورای اجتماعی محلات بیان کرد: ۱۲ شورای اجتماعی محلات در همدان فعال شده و تا پایان تابستان امسال ۴۸ محله دیگر همدان صاحب شورای اجتماعی خواهند شد..

 

وی عنوان کرد: با ایجاد شورای اجتماعی محلات به دنبال تحقق عدالت نسبی در محله‌های همدان هستیم تا توزیع عادلانه بودجه و امکانات در محلات همدان ممکن شود و در کنار آن بتوانیم به محلات همدان هویت‌بخشیده و عالمان و بزرگان هر محله را به نسل جدید معرفی کنیم.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان فرهنگی شهرداری فعالیت فرهنگسراها استان همدان شورای اجتماعی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی صبح چهارشنبه در دیدار با گروه‌های فعال مردمی محله محور محلات کرمانشاه با عنوان مجموعه هم اندیشی اجتماعی (هما) که با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری و دستیار مردمی سازی استانداری برگزار شد، با تشریح ظرفیت‌های اجتماعی استان کرمانشاه، اظهار کرد: وضعیت اجتماعی کرمانشاه ظرفیت و پذیرش کار جبهه‌ای و تشکیلاتی دارد.

وی به طراحی قالب انسجام آفرین بین بازیگران و فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مأموریت دعوت و هماهنگی از گروه‌های مردمی اجتماعی محلات بر عهده دستیار مردمی‌سازی است.

وی ادامه داد: ضروری است در زمان کوتاهی نشست گردهمایی و هم اندیشی فعالان اجتماعی مردمی محله محور کرمانشاه صورت گیرد.

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی هما به تشریح فعالیت‌های ۳ ساله مجموعه هما از سال ۱۴۰۰ با عملیات «فجر احسان» تا سال ۱۴۰۳ با عملیات «بیتوته مصلحین» و تقریباً هر ماه یک عملیات جمعی بین محلات کرمانشاه و برگزاری حدود ۶۰ نشست طراحی نظام مسائل و مطالبه گری از مسئولین پرداختند و راهبرهای آتی این جبهه مردمی اجتماعی را مطرح کرده و خواسته‌هایی در رسمیت دادن به این ظرفیت شبکه سازی مردمی، مطرح شد.

کد خبر 6080502

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها