Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:59:07 GMT

گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۲۳۰

گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان کنگان اظهار داشت: سواحل شهرستان کنگان یک نعمت خدادادی است که باید از وجود این نعمت نهایت استفاده و بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و داشتن طرح‌های مختلف برای ساحل در ایجاد اشتغال و رونق گردشگری شهرستان مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان کنگان افزود: برای ایجاد شغل و استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیاز به اعتبارات دولتی ندارد و همچنین ارائه خدمات به گردشگران می‌تواند در حفظ ساحل مؤثر باشد

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان بیان کرد: ساحل کنگان یکی از نقاطی است که در اوقات فراغت بسیار شلوغ می‌شود و نگاه ما بر این است که نیازهای این افراد را تأمین کنیم و از تمامی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نهایت استفاده را ببریم

گردشگری دریایی موجب توسعه پایدار می‌شود

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان نیز با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در روستاها و شهرهای کنگان زمینه توسعه پایدار است بیان کرد: اگر توسعه پایدار در شهرستان کنگان داشته باشیم می‌توانیم در حوزه گردشگری شهرستان به خوبی گام برداریم.

پاک نژاد گفت: از برداشت ماسه‌ها در ساحل جلوگیری و با متخلفان با جدیت برخورد شود و این امر مهم در دستور کار ادارات متولی باشد.

طرح ساماندهی سواحل شهرستان کنگان تدوین شود

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سواحل شهرستان تدوین شود و کمیته‌ای از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود تا در ساماندهی سواحل بتوانیم خوب عمل کنیم.

این مقام مسئول گفت: دوره‌های آموزشی نجات‌غریق در دستور کار اداره ورزش و جوانان شهرستان باشد و دستگاه‌های دیگر نیز با این اداره هماهنگی و همکاری لازم جهت برگزاری این دوره‌ها را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اداره بهداشت و درمان شهرستان نسبت به نمونه‌گیری از آب دریا به صورت مرتب اقدام کند چون نیاز است آب دریا دقیق پایش شود و محیط‌زیست در این امر نیز همکاری لازم داشته باشد.

فرماندار کنگان گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حفظ حریم ۶۰ متری دریا همت بگمارند و به این امر مهم بیشتر از این اهتمام بورزند و حریم دریا باید به خوبی حفظ شود

پاک نژاد افزود: میراث فرهنگی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بحث ساحل تلاش کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های ساحل به خوبی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شنا گاهی موجب ایجاد شغل بدون نیاز به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات به گردشگران و جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست جایگاه ساحل باید در صنعت گردشگری شهرستان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل می‌بایست جذاب و تأمین‌کننده نیازهای گردشگران باشد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گردشگران مه با برنامه‌ریزی می‌توان به اهداف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یافت و با هدایت درست سواحل دریا یکی از مراکز تجمع جمعیت انسانی است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جایگاه سواحل شهرستان باید در صنعت گردشگری مشخص شود و همچنین سواحل شهرستان با نگاه توسعه گردشگری ساماندهی شوند.

کد خبر 4938589

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کنگان فرمانداری کنگان گردشگری دریایی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد گردشگری شهرستان ساماندهی سواحل سواحل شهرستان شهرستان کنگان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب

یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی هرمزگان وجود برخی گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض از جمله لاک‌پشت‌های سبز و پوزه عقابی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، با تلاش نیروهای بخش دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان یکی از این گونه‌ها که در ساحل تیاب میناب به گل نشسته بود، از مرگ نجات یافت.

رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان امروز با اعلام این خبر، گفت: یک قطعه لاک‌پشت سبز که در منطقه ساحلی تیاب جنوبی میناب به گل نشسته بود، پس از نجات و بررسی از سالم بودن آن در زیستگاه خود رهاسازی شد.

مریم احسان‌پور با بیان اینکه لاک‌پشت نجات داده شده از نوع گونه سبز و در معرض خطر انقراض است، افزود: این لاک‌پشت با وزن بیش از 120 کیلوگرم و طول یک متر و عرض 92 سانتی‌متر در ساحل جنوبی تیاب میناب به گل نشسته بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نیروهای حفاظت محیط زیست بلافاصله پس از اطلاع از به گل نشستن این لاک‌پشت، اقدام به نجات این موجود و رهاسازی آن در زیستگاهش کردند.

رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: 8 گونه لاک‌پشت دریایی شامل منکاعقابی، زیتونی، سرخ، پشت چرمی، سرگنده، سیاه و سبز درحال حاضر در دنیا شناسایی شده که زادگاه پنج‌گونه اول در خلیج فارس و دریای عمان است.

احسان‌پور بیان کرد: 2 گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و سبز بیشترین فراوانی را در هرمزگان دارند.

وی مهم‌ترین تهدید انقراض لاک‌پشت سبز را تغییرات اقلیمی و فروش و برداشتن تخم این لاک‌پشت‌ها به منظور مصرف دارویی برای برخی دامها از جمله شتر از سوی بعضی افراد سودجو عنوان کرد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد
  • توسعه و مرمت آبگرم‌های رامسر با جذب سرمایه گذار
  • کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد
  • ۲ پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است
  • قطار توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان سرعت مطمئنه خود را گرفته است