Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@12:59:17 GMT

قیمت سوخت در ونزوئلا افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۲۸۷

گزارش ایلنا از رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، روز شنبه (دهم خردادماه) اعلام کرد که قیمت سوخت، پس از دو دهه ثابت ماندن افزایش می‌یابد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این طرح از روز دوشنبه (۱۲ خردادماه) اجرایی می‌شود.

براساس این طرح، ماهانه تا ۱۲۰ لیتر سوخت به قیمت ۵۰۰۰ بولیوار (حدود ۲ دلار و ۵۰ سنت) به هر وسیله نقلیه تعلق می‌گیرد، این در حالی است که فروش یارانه‌ای سوخت به موتورسیکلت‌ها ماهانه تا ۶۰ لیتر را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود افزایش، کل باک یک وسیله نقلیه به لطف یارانه با قیمت تقریبی یک دلار پر خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: اگر راننده‌ها بیش از این سهمیه‌ها سوخت بزنند، باید مازاد آن را با قیمت‌های بین‌المللی خریداری کنند.

ونزوئلا، یکی از اعضای اوپک که دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفت خام جهان است، به دلیل فروپاشی تقریباً کامل پالایشگاه‌های خود، هم‌اکنون با مشکلات جدی کمبود سوخت دست و پنجه نرم می‌کند.

وی گفت: یارانه کامل به همه وسایل حمل‌ونقل عمومی، کامیون‌های باری و فروش سوخت تعلق می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موتورسیکلت نیکلاس مادورو وسیله نقلیه ونزوئلا یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر علی فرهادی با بیان اینکه سرایداران مدارس با دیگر نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش متفاوت هستند؛ گفت: این عزیزان هم سرایدار، هم نگهبان مدرسه، نامه رسان و هم بابای مدرسه هستند و ما آنان را جزئی از نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم؛ لذا نباید صرفاً حداقل حقوق را برای آنان در نظر بگیریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: تا حدود دو میلیون تومان مازاد بر افزایش سالانه به حقوق سرایداران افزوده می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه این افزایش تا دو میلیون تومانی با حقوق فروردین واریز شده است؛ گفت: این افزایش بسته به نوع مدرسه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند و با توجه به تعداد دانش آموزان مدرسه و میزان وظایف سرایدار تا دو میلیون تومان بوده و بر اساس میزان اعتباراتی است که به آموزش و پرورش تعلق گرفته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به انتقادات از میزان پایین حقوق سرایداران گفت: مشکل کم بودن حقوق سرایداران به علت کف حقوقی است که برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته شده است.

فرهادی گفت: سرایداران به علت اینکه مدرک دیپلم به پایین هستند معمولاً حداقل حقوق برای آنها در نظر گرفته شده است. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

فرهادی گفت: اعتراض این قشر زحمتکش به کم بودن حقوق شأن با توجه به نیازمندی‌هایشان به ناحق نیست ولی تلاش می‌شود تا این کمبود حقوق جبران شود؛ ما اعتراض سرایداران را به حق می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با افزایش دو میلیون تومانی حقوق تا حدودی این کمبود جبران شود.

وی در خصوص کد استخدامی نیروهای مهرآفرین گفت: بخش زیادی از کار انجام شده است؛ مشکل آن دسته از همکاران که نتوانسته بودیم برایشان کد مستخدمی دریافت کنیم؛ حل شده است؛ مابقی همکاران را در حال انجام است. ما باید برای همه همکاران کد مستخدمی را بگیریم. پیش از عید قدری سامانه دچار اختلال بود که برطرف شد.

کد خبر 6083231 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد
  • مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • بازارهای فرهنگی با تورم کوچک تر شد
  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد