Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:34:15 GMT

خیرین مدرسه‌ساز ۹۰۰ کلاس درس در کرمانشاه ساخته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۳۱۲

خیرین مدرسه‌ساز ۹۰۰ کلاس درس در کرمانشاه ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه تبیین و تشریح شیوه نامه اجرایی طرح تحولی «آجر به آجر» اظهار داشت: به همت خیرین مدرسه ساز از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون ۹۰۰ کلاس درس با اعتبار ۱۲۲ میلیارد تومان در قالب ۲۳۳ پروژه به منظور توسعه فضاهای آموزشی در استان احداث شده که کاری بسیار ارزشمند، نیک و پسندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلب مشارکت‌های مردمی، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی برای اجرای این طرح بسیار مهم است و همه می‌توانند با یک «آجر» در تأمین مالی پروژه‌ها سهیم شوند.

استاندار کرمانشاه گسترش مشارکت‌های مردمی را سبب توسعه چشمگیر فضاهای آموزشی در مناطق زلزله زده ذکر کرد و افزود: در زلزله آبان ۹۶ تعداد ۷۸ مدرسه در استان تخریب شد اما با کمک خیرین امروز ۱۸۳ مدرسه تکمیل و تا مهرماه سال جاری به ۲۲۰ مدرسه خواهد رسید.

بازوند تصریح کرد: همبستگی اجتماعی و کار خیرین ریشه عمیقی در فرهنگ ما دارد و مردم نیکوسرشت ایران اسلامی در همه بحران‌ها پیشگام و پیشقدم کمک و مساعدت به همنوعان خود بوده‌اند و این امر مقدس در قالب مدرسه سازی نیز شایسته تقدیر و تشکر ویژه است.

وی طرح تحولی «آجر به آجر» را گامی مهم در توسعه فضاهای آموزشی ارزیابی کرد و بیان داشت: در این طرح شرایطی فراهم شده است که با تنوع در جلب مشارکت‌ها امکان حضور همه افراد در کار نیک و خیر فراهم می‌شود و بر اساس هدف گذاری صورت گرفته و افق ۱۴۰۰ میزان ۷۵ میلیارد تومان توسط خیرین و به همین میزان نیز اعتبارات دولتی برای نوسازی و احداث فضاهای آموزشی هزینه خواهد شد.

کد خبر 4938748

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند خیرین مدرسه ساز ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد فضاهای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، قهرمان رحمانی گفت: در قالب طرح «شهید علی عرب» که با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان مشمول طرح شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره بهسازی و شاداب‌سازی مدارس آذربایجان غربی در قالب «طرح شهید عجمیان» گفت: در این طرح بالغ بر ۸۸۵ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش‌آموزان مشارکت داشتند که در این راستا ۹۷۰ مدرسه مناطق محروم حاشیه شهر دو هزار و ۲۰ محله، روستایی و عشایری توسط مناطق شناسایی و ثبت سامانه شد.

رحمانی افزود: در این مدارس بالغ بر ۳۸۰ کلاس درس مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفت و اقداماتی مانند کشیدن نقاشی دیواری، تعمیر درب کلاس، مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، تعمیر شیر آب خوری‌ها، تعمیرات میز و نیمکت و اصلاح روشنایی کلاس‌ها انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: طرح سراسری دیگری که در دستور کار قرار گرفته است در قالب طرح «شهید عرب» با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: بر این اساس بازدید و نیازسنجی‌های صورت گرفته در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان آذربایجان غربی مشمول طرح شده که وسایل و تجهیزات لازم خریداری شده است که در روزهای آتی با تحویل به گروه‌های جهادی این طرح در استان عملیاتی می شود.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی