Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه خود در واکنش به تعرض ماموران امنیتی آمریکا به خبرنگار خبرگزاری ریانووستی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا گفت: از افزایش موارد خشونت پلیس و دستگیری غیرموجه خبرنگاران در جریان پوشش خبری اعتراض‌ها پس از قتل جورج فلوید در آمریکا نگران هستیم.

در بیانیه آمده است: استفاده ماموران امنیتی آمریکا از وسایل ویژه شامل گلوله‌های پلاستیکی و اسپری گاز اشک آور علیه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خبری را غیرقابل قبول می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ازجمله پاشیدن عمدی گاز فلفل توسط ماموران پلیس مینیاپولیس به صورت میخاییل تورگییف خبرنگار ریانووستی را به رغم شناسایی وی به عنوان خبرنگار را نمونه‌ای از برخورد خشونت آمیز غیرموجه می‌خوانیم.»  

پنج روز پس از آغاز اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا که پای خود را بیش از پنج دقیقه بروی گردن متهم گذاشت، دامنه تظاهرات به بسیاری از شهرهای آمریکای کشیده و برخی نقاط شاهد درگیری پلیس با معترضان و هرج و مرج تمام عیار است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود تعرض ماموران امنیتی به خبرنگاران و نمایندگان رسانه های خبری را در هنگام پوشش خبری اعتراض ها غیرقابل قبول خوانده و تعهدات بین المللی دولت آمریکا را برای تامین امنیت و شرایط برای فعالیت خبرنگاران و نیز آزادی بیان و دسترسی برابر به اطلاعات را متذکر شده است.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه از سازمان‌های بین‌المللی و دیده بان حقوق بشر خواسته شده واکنش مناسب به خودسری‌های ماموران امنیتی آمریکا داشته باشند.

برچسب‌ها روسیه اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا روسیه اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا ماموران امنیتی اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سیاستمدار فرانسوی در سخنانی تاکید کرده است که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

شامگاه گذشته نیز یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که احتمالاً تدارکات نظامی برای اوکراین اواخر هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در همین ارتباط، سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا گفت که ایالات متحده ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

همچنین «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ارائه کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی‌کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رئیس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروس توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

طی دو روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084944

دیگر خبرها

  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است