Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: گردش مالی در بخش کشاورزی خلیل‌آباد 8 هار میلیارد ریال است، چنانچه 50 درصد این رقم هم در گردش مالی شعبه بانک کشاورزی خلیل‌آباد قرار گیرد، ما می‌توانیم بیش از این در این عرصه کمک‌رسان کشاورزان در این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد،  علی دشت‌بیاضی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلیل‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگار شد، اظهار کرد:  خلیل‌آباد با داشتن 12 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارای یک ظرفیت است، بنابراین، ما به عنوان متولی کمک به بخش کشاورزی در خراسان رضوی، انتظار بیشتری را از این شهرستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بانک کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد:گردش مالی در بخش کشاورزی خلیل‌آباد 8 هار میلیارد ریال است، چنانچه 50 درصد این رقم هم در گردش مالی شعبه بانک کشاورزی خلیل‌آباد قرار گیرد،  ما می‌توانیم بیش از این در این عرصه کمک‌رسان کشاورزان در این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد منابع مالی بانک کشاورزی باید در اختیار کشاورزان باشد، ادامه داد: در حال حاضر درجه شعبه خلیل‌آباد پایین است که در صورت مشارکت بیشتر کشاورزان، شاهد ارتقای درجه این شعبه می‌شویم، با ارتقای درجه شعبه، افزایش نیرو، کارشناس و ارزیاب هم افزایش می‌یابد.

دشت‌بیاضی از تغییر و تحول تعدادی از پرسنل شعبات در خراسان رضوی، کاشمر و خلیل‌آباد تا 10 رور آینده خبر داد و گفت: سلامت کاری برای ما در داخل شعبات  بانک دارای ارزش بوده و کیفیت کار ارزشمندترین خواسته ما از نیروهای بانکی در سطح این سرپرستی است.

سرپرست بانک کشاورزی در خراسان رضوی یادآور شد: شاخص ریسک‌پذیری اعتباری در شعبه بانک کشاورزی در خلیل‌آباد  درحال حاضر 19.5 درصد است که باید این رقم حدود 5 درصد باشد، بنابراین، در حال حاضر این شعبه 435 میلیارد ریال مطالبات مانده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هرچه  منابع داخلی بانک افزایش پیدا کند خدمات بانک هم بیشتر می‌شود، افزود: بدهکاران باید با تعیین تکلیف بدهی خود که همکاری لازم را در تقسیط معوقه و نیز بخشودگی جرائم  آنها اعمال می‌شود، زمینه فعالیت بیشتر را به  همکاران بانکی در بانک کشاورزی فراهم کنند.

دشت بیاضی مطالبات مشکوک را در بانک کشاورزی بالا ذکر کرد و افزود: ظرفیت برای توسعه برای جذب سرمایه از اهداف ما است.

سرپرست بانک کشاورزی در خراسان رضوی با اشاره به کمک بانک کشاورزی به عنوان متولی مالی بخش کشاورزی به همگرایی  و همکاری با سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: با توجه به اینکه  پرونده تسهیلات توسعه روستایی دیگر بسته شده، اکنون اعتبارات تبصره 18 و منابع داخلی است که در سال گذشته بیش از 50 درصد تسهیلات روستایی به میزان 95 درصد توسط این بانک پرداخت شده و از این حیث رتبه اول را در بین سرپرستی‌های بانک در کشور داریم.

وی از پیگیری‌های این سرپرستی در جذب تسهیلات برای بخش کشاورزی از تهران خبر داد و گفت: درحال حاضر مبلغ 22 هزار میلیارد ریال طرح برای تصویب به تهران ارسال کرده‌ایم که بیشتر این تسهیلات در بخش گلخانه‌ها برای شهرستان‌های خراسان رضوی است، با مصوب شدن این طرح‌ها تحولی در بخش گلخانه در این استان ایجاد می‌شود.

دشت بیاضی با اشاره به همکاری بانک کشاورزی با بهره‌برداران بخش کشاورزی، اضافه کرد: تمام سعی و تلاش همکاران این سرپرستی جذب تسهیلات مانده در حوزه کشاورزی است که بعضا مشکوک الوصول شده، خراسان رضوی جایگاهی مناسبی در اخذ مطالبات ندارد وخواستار همکاری بهره‌برداران کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی بر همکاری بیشتر در پرداخت  اقساط  تسهیلات گرفته شده، هستیم.

سرپرست بانک کشاورزی در خراسان رضوی بخشودگی جرائم، دیرکردها و تمدید تسهیلات را از جمله امتیازات بانک به مشتریان نام برد.

انتهای پیام/ 70050

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی گردش مالی بانک کشاورزی کشاورزی در خراسان رضوی سرپرست بانک کشاورزی کشاورزی خلیل آباد بانک کشاورزی میلیارد ریال بخش کشاورزی گردش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۶۴۶۰.۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۱۹۳.۱ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴.۷ درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱.۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸.۳ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۴۸۵.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ ۴۵۲۶۷.۲ هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.

در این گزارش، جدول یک بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۶.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ ۴۳۱۵.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) است.

سهم تسهیلات پرداختی جهت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۰ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال) است. ملاحظه می‌شود از ۱۶۷۴۳.۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲.۰ درصد آن (مبلغ ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ است.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)

از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳۱۵۰.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲۳.۳ درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ ۱۰۳۲.۹ هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ ۱۴۱۸۳.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از ۱۸.۳ درصد در جدول -۱، به ۱۹.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

کد خبر 6080639

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی