Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران میرشاهی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان از وقوع سه فقره آتش‌سوزی طی یک روز در مراتع شهرستان سیرجان  خبر داد. 

او افزود: حدود شش هکتار از عرصه‌های مرتعی مناطق چاه زار بخش گلستان، گدار خانه سرخ و کمر بست بخش پاریز شهرستان سیرجان که دارای پوشش انبوه گیاهی بودند، طعمه آتش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشاهی سهل انگاری و روشن کردن آتش از سوی گردشگران را علت حادثه دانست و بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با کمک بخشداران مناطق، فرمانداری، هلال احمر و همیاران منابع طبیعی، موفق به اطفا حریق شدند.

او به شهروندان توصیه کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و خشک شدن گیاهان از روشن کردن آتش در محیط‌هایی که احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد، جدا پرهیز کنند. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت:درپی بارش های دو روز اخیرکه در مناطق کوهستانی بیش از 50 میلیمتر بارندگی ثبت شده ، این بارندگی باعث ذخیره بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در پشت بندها و گوراب های این شهرستان شده است
مهران میرشاهی افزود : در مناطق چهار گنبد ، گدار خانه سرخ و بخش گلستان که طرح های آبخیزداری شامل بندهای سنگی و ملاتی و گوراب به وسعت 50 هکتار و اعتبار 7 میلیارد ریال در بهمن پارسال افتاح شد به طور کامل  آبگیری شدندو بارش مناسب باران باعث آبگیری هلالی ها در طرح های جنگل کاری نیز شده است.
 وی : با اشاره به سیلابی شدن  بیشتر رودخانه ها در سیرجان افزود: با اطلاع رسانی های انجام گرفته و نیز نظارت و کنترل شبانه روزی برروی سازه های آبخیزداری های از حوادث احتمالی و خسارت به دامداران جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری