Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:29:39 GMT

برگزاری مراسم‌ در مساجد کرمانشاه ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۶۴۵

برگزاری مراسم‌ در مساجد کرمانشاه ممنوع است

محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی به منظور برگزاری نماز مغرب و عشا در مساجد مخالفتی ندارد و معتقد است که مساجد در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای انتقال بیماری کرونا خطرناک نیستند با این حال برگزاری آیین های مختلف در مساجد کرمانشاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری نیز گفت: براساس هماهنگی های انجام شده قرار است که مراسم خاکسپاری اموات به واسطه کار تبلیغاتی و محدودیت‌هایی که آرامستان‌ها اعلام می‌کنند با حداقل افراد برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در باره برگزاری مراسم عروسی و ازدواج نیز بیان کرد: تالارها مجوزی برای فعالیت تاکنون دریافت نکرده اند اما ما با تخلف آنان در برگزاری مراسم ازدواج و عروسی روبرو هستیم.
الهی تبار با بیان اینکه باید برای روند فعالیت تالارها اندیشه شود، عنوان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده دفاتر عقد و ازدواج سالن های جشن خود را تعطیل خواهند کرد و مراسم عقد را با حداقل افراد حاضر برگزار می کنند.
وی در رابطه با فعالیت باشگاه های ورزشی نیز گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید نظارت خود بر اماکن ورزشی را افزایش دهد تا پروتکل های بهداشتی با دقت در این مکان ها مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار کرمانشاه با انتقاد از ازدحام جمعیت در بوستان ها و فضای سبز عنوان کرد: شهرداری‌ها موظف شده اند که پارک‌ها و فضای سبز را به گونه ای ساماندهی کنند که فاصله گذاری اجتماعی در آنها رعایت شود.
الهی تبار آموزش را مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: صدا و سیما و دیگر رسانه ها باید در بحث آموزش مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و زندگی با بیماری کرونا دست به کار شوند و به تولید محتوا بپردازند.
وی به ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک نیز اشاره کرد و اظهارداشت: تنها یک مرکز تعویض پلاک در کرمانشاه فعالیت می کند که با ازدحام روبه رو است؛ بر اساس هماهنگی های به عمل آمده نیروی انتظامی استان موظف است تا ۴۸ ساعت آینده ساز و کار لازم به منظور کاهش ازدحام در این مرکز را ارایه دهد.
معاون استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی از بیماران سرپایی که آزمایش کرونا آنها مثبت شده است قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند و در سطح جامعه ترد دارند از این رو باید براساس قانون با کمک دستگاه قضایی نیروی انتظامی از تردد این افراد در سطح جامعه جلوگیری و در صورتی که از نظر معیشتی با مشکل روبرو هستند اقدامات لازم به منظور رسیدگی به آنان انجام شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و پنج مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲ هزار و ۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برگزاری مراسم کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح سه شنبه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلاور مردان ارتش گفت: محدودیت‌های تردد و ممنوعیت‌های توقف برای برگزاری مراسم رژه روز ارتش در شهر کرمان از ساعت یک بامداد روز ۲۹ فروردین آغاز و تا پایان مراسم اجرا می‌شود.

وی افزود: بر این اساس توقف هر نوع وسیله نقلیه در مسیرهای منتهی به میدان خواجو از سمت جنوب از تقاطع شعبانیه، از شرق در خیابان سرباز از سه راه ۱۷ شهریور، از سمت شمال از میدان علی ابن ابیطالب (ع) و از سمت غرب از بلوار ابراهیم خلیل الله ممنوع است.

وی با بیان اینکه در مسیر خیابان ادیب به سمت بلوار ۲۲ بهمن نیز از دوربرگردان اواسط این خیابان محدودیت تردد اعمال خواهد شد گفت: از ساعت پنج بامداد روز چهارشنبه نیز تردد هرگونه وسیله نقلیه در مسیرهای اعلام شده ممنوع بوده و پلیس راهور در این مناطق ممنوعیت تردد اعمال خواهد کرد، لذا شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6079712

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه روز ارتش
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور