Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:43:39 GMT

روزبازارها در قم با چه شرایطی آغاز به کار می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۷۰۰

روزبازارها در قم با چه شرایطی آغاز به کار می‌شوند؟

چند ماهی بوده که روزبازارها در کشور به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل است که براساس دستورالعمل جدید فعالیت این بازارهای مردمی در قم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در ۴ نقطه آغاز خواهد شد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته چنان زندگی اکثر افراد کره خاکی را تحت تأثیر قرار داده که باید بگوییم سبک زندگی جدیدی در این دوران تعریف‌شده و نحوه زندگی همه مردم دنیا را با تغییرات زیادی مواجهه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییراتی که در بعضی از موارد مثبت و در بیشتر موارد آسیب‌زا بوده و چالش‌های جدیدی را در زندگی مردم ایجاد کرده است.

باید اعتراف کنیم که یکی از تغییرات مثبت در سبک زندگی افراد رعایت بیشتر مسائل بهداشتی بوده که در بسیاری از موارد شاهد نادیده گرفته شدن حداقل‌های بهداشتی در خیابان و اجتماعات بوده و سبب شیوع بسیاری از بیماری‌های فصلی مانند آنفولانزا بود.

اما یکی از آسیب‌هایی که این مهمان ناخوانده و ویروس بی‌رحم برای همه دنیا به‌صورت یکسان به ارمغان آورده بیکاری بسیاری از افراد و تعطیلی مشاغل بوده است.

فعالیت روزبازارهای قم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در 4 نقطه از سر گرفته می‌شودتعداد بیماران مشکوک به کرونا در قم کاهش‌یافته است

مشاغلی که گاهی گذران زندگی آن‌ها بستگی به فعالیت روزانه آن‌ها داشته و امروز این افراد را دچار چالش‌های جدی اقتصادی کرده و چشم‌انتظار تدبیری از طرف مسئولان شهر برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا هستند.

شهر قم نیز به‌عنوان اعلام‌کننده شیوع ویروس کرونا در کشور دچار چالش‌های جدی در این حوزه بوده و بسیاری از مشاغل رونق خود را ازدست‌داده و بعضی نیز به‌صورت کامل بیکار شده و امروز خانه‌نشین هستند.

یکی از این مشاغل افراد شاغل در روزبازارها هستند که بحث داغ این روزهای مسئولان شهری و شهروندان شده است، زیرا ازیک‌طرف افرادی که در این بازارها مشغول به کار بوده‌اند بیکار شده‌اند و از طرف دیگر شهروندانی که مایحتاج روزانه خود را از این بازارها تهیه می‌کردند دچار سردرگمی شده‌اند.

چرخش چرخه اقتصادی شهر در روزهای کرونایی

معاون خدمات شهری شهردار قم در گفت و با تسنیم به این موضوع اشاره‌کرده و می‌گوید: مشاغل به دودسته رسمی و غیررسمی تقسیم می‌شوند که بخش نخست در واحدهای تجاری و مغازه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت کار و کسب خود را آغاز کرده و خوشبختانه در شرایط بهتری قرارگرفته‌اند.

سید امیر سامع مشکلات افراد شاغل در روز بازارها را موردتوجه قرار داده و تصریح می‌کند: از آغاز محدودیت‌های اجتماعی و تعطیلی روز بازارها یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرداری رسیدگی به شرایط این افراد بوده و در حال بررسی سازوکاری برای آغاز به کار این افراد هستیم.

ساماندهی وانت‌بارها در11 فروشگاه ریحان در سطح شهر

وی مشاغل مرتبط به شهرداری را موردتوجه قرار داده و بیان می‌کند: 18 فروشگاه همشهری، 47 فروشگاه ریحان، 24عرضه گل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت بوده و نظارت کامل به این مشاغل به‌صورت کامل انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ساماندهی وانت‌بارها را در 11 فروشگاه ریحان موردتوجه قرار داده و ادامه می‌دهد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی، سه سال سکونت در شهر قم و دارا بودن اقامت ایران و متأهل بودن و عدم اشتغال در جای دیگر از شرایطی بود که در ساماندهی وانت‌بارها موردتوجه قرارگرفته است.

ساماندهی بازارهای روز محلی

اما اتفاق خوب این روزها و خبر خوش ساماندهی بازار روزهایی است که شهرداری ماهاست برای این اتفاق تلاش کرده و سازوکارهایی را با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تدوین کرده است.

سامع تعداد بازار روزها را 11 عدد اعلام کرده و می‌گوید: قبل از شیوع ویروس کرونا در هرروز از هفته این بازار روزها دریکی از نقاط شهر ازجمله خیابان جمهوری، نیروگاه، شهر قائم، پردیسان بلوار همت، بلوار یادگار امام و جمکران و بلوار 15 خرداد، بوستان جوان برگزار می‌شده است.

آغاز به کار 4 بازار روز در سه روز هفته در فاز نخست

معاون خدمات شهری شهرداری قم از بازگشایی 4 بازار روز در روزهای آینده خبر داده و می‌گوید: این بازار روزها بر اساس شیوه‌نامه که به مسئولان بازارهای روز ابلاغ‌شده و آموزش‌های لازم نیز به فروشندگان مستقر در بازار روزها داده‌شده شروع به کار خواهند کرد.

وی ادامه می‌دهد: برای افراد شاغل در بازار روز کارت‌های شناسایی تهیه‌شده و مشاغل پرخطر و غیربومی نیز حذف‌شده‌اند و تعداد کسانی که اجازه فعالیت در این بازارها را دارند از 250 نفر تا 300 نفر خواهند بود.

با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده، محل‌ها محصورشده  از بافت مسکونی فاصله قابل‌توجه ای نیز خواهند داشت.

سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم  نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داشته و از اخراج افراد خاطی از این بازار روزها خبر می‌دهد و پرنده فروشان، فروشنده اقلام غیربهداشتی و مواد غذایی فله‌ای نیز اجازه فعالیت نخواهند داشت.

به‌زودی شاهد فعالیت این افراد در چهار بازار انسجام در روز دوشنبه، پردیسان روز چهارشنبه و بوستان جوان و بلوار ظهور در روز جمعه خواهیم بود و امیدواریم هم شهروندان وهم فروشندگان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مانع شیوع دوباره ویروس شده و شاهد رونق کسب‌وکار این افراد نیز باشیم.

انتهای پیام/456/ ز

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع ویروس کرونا معاون خدمات شهری موردتوجه قرار بازار روزها بازار روز قرار داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و شاگردان وحید شمسایی موفق شدند با ثبت سه پیروزی متوالی که به ترتیب مقابل افغانستان، بحرین و کویت رقم خورد، به عنوان صدرنشین صعودی مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی داشته باشند.

در این بین باقر محمدی به عنوان سنگربان اصلی تیم ملی در دو دیدار برابر افغانستان و بحرین بازی کرد که در این دو مسابقه 4 مرتبه دروازه‌اش را باز شده دید.

در مسابقه سوم و در شرایطی که صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی شده بود، وحید شمسایی از سعید مومنی سنگربان دوره قبل تیم ملی در جام ملت‌ها به عنوان گلر اصلی استفاده کرد و این دروازه بان موفق شد با واکنش‌های خوب و به موقع از سنگر خود حفاظت کند و در پایان اولین کلین‌شیت تیم ملی در جام ملت‌ها به نام او ثبت شد.

حالا و در شرایطی که تیم ملی روز آینده از ساعت 12:30 دقیقه باید به مصاف قرقیزستان برود، ابهام بزرگی درباره نفر اصلی تیم ملی در چارچوب دروازه وجود دارد و باید دید وحید شمسایی و دستیارانش درباره استفاده از کدام دروازه‌بان به جمع بندی نهایی خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن