Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت پاکستان برای سومین بار طی سه ماه اخیر با هدف ارائه تسهیل به مردم در وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا، روز یکشنبه قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش داد.

پس از کاهش قیمت جهانی نفت به دلیل گسترش ویروس کرونا، اثرات آن به پاکستان نیز رسید و باعث شدتا دولت این کشور در ۱۱ اسفند ماه گذشته و ۱۲ اردیبهشت امسال قیمت سوخت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش امروز (یکشنبه) منابع رسمی پاکستان، این کشور در ادامه مقابله با چالش‌های معیشتی پیش روی مردم ناشی از شیوع ویروس کرونا که تنها در ماه آوریل ۳۲۰ میلیون دلار به بخش و نفت و گاز خسارت زد، قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل را برای سومین بار طی سه ماه اخیر پایین آورد.

قیمت فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین، نفت سفید و گازوئیل سبک در این کشور از امروز به ازای هر لیتر به ترتیب ۷، ۱۱ و ۹ روپیه ارزان شد.

کاهش نرخ سوخت در پاکستان در آخرین روز ماه می ‌به طور رسمی اعلام شد و قیمت‌های جدید از بامداد فردا دوشنبه ۱۲ خرداد برابر با ۱ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی در سراسر این کشور به اجرا درمی آید.

قیمت بنزین در پاکستان با کاهش ۷.۶ روپیه‌ای در هر لیتر به ۷۴.۵۸ روپیه (حدود ۷ هزار و ۳۸۳ تومان) و نفت سفید نیز با کاهش ۱۱.۸۸ روپیه‌ای به ۳۵.۵۶ روپیه (حدود ۳ هزار و ۵۲۰ تومان) رسید.

بنا بر این گزارش، قیمت دیگر حامل‌های انرژی در پاکستان نیز با کاهش سه تا پنج درصدی همراه بوده است. طبق آمار ارائه شده امروز از سوی بازارهای ارزی پاکستان، قیمت هر دلار آمریکا در پاکستان به ۱۶۱ روپیه رسیده است و هر روپیه پاکستان نیز معادل ۹۹۰ ریال ایران است.

قیمت سوخت در پاکستان تا اواسط دیماه ۹۸ سه بار گران شده به نحوی که هر بار، حدود سه تا پنج روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافت.

مقامات پاکستانی اواسط اردیبهشت ماه امسال اعلام کردند: شیوع ویروس کرونا در کشور که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را به دنبال داشت، باعث کاهش تقاضا برای مصرف انرژی و وارد آمدن ۳۲۰ میلیون دلار (۵۱ میلیارد روپیه) خسارت به بخش نفت و گاز کشور در طول یکماه شد.

تدابیر احتیاطی در پاکستان درپی شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹ باعث شد تا فعالیت‌ها در پالایشگاه‌ها و پایانه‌های تولید و توزیع گاز طبیعی مایع به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین کاهش تقاضای بنزین و گازوئیل در ماه آوریل نیز ضرر یک میلیارد روپیه‌ای به پالایشگاه‌ها وارد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034DZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوخت پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر مجید درویشی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: گفت :۴ مؤلفه مقام معظم رهبری سرلوحه کار هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات ۱۱ اسفند در سطح شهرستان ورامین بود که به صورت کامل اجرا شد.

وی افزود: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در دشت ورامین ۴۲۰ شعب اخذ رأی با حدود ۱۲ هزار عامل اجرایی نظارتی حضور داشتند که در دور دوم بر اساس ابلاغ وزارت کشور تعداد شعب به ۳۰۷ شعبه کاهش و تعداد عوامل اجرایی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات ورامین با اشاره به برگزاری جلسات هیأت اجرایی گفت: بیش از ۱۸ جلسه هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ایام انتخابات برگزار کرد و برای اولین بار در سطح استان تهران از تمامی ۹۸ نامزد ثبت نام کننده مصاحبه انجام داد که ۴۴ نفر آنها شروع به فرایند رقابت کردند.

وی افزود: برای اولین بار سه جلسه توجیهی برای نامزدها و نمایندگان آنها برگزار شد و این جلسات منتج به تخلفات کمتر در ایام تبلیغات انتخابات شد.

درویشی در پایان گفت: با همان دقت و همت انتخابات ۲۱ اردیبهشت در دشت ورامین برگزار می‌کنیم

کد خبر 6088189

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان
  • رئیسی به کراچی رفت
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • نرخ ارز امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات