Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی میزان تولید شیر استان را در سال 1397 برابر 557 هزار تن و در سال 1398 برابر 558 هزار و 900 تن اعلام کرد و گفت: در سال 1399نیز میزان تولید شیر استان 558 هزار و 900 تن هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز همزمان با اول ژوئن روز جهانی شیر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کشورمان یکی از پیشروترین کشورها در برنامه‌های ترویجی مصرف شیر به عنوان غذای کامل و متضمن سلامت جامعه بوده است، اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی همواره با برگزاری برنامه ها، جلسات، کارگاه ها و جشنواره های همگانی تغذیه سالم و جشنواره‌های شیر و سلامت همواره در ارتقای فرهنگ و دانش تغذیه‌ای جامعه پیشگام بوده و حفظ و تداوم این برنامه‌ها و سیاستهای افزایش دسترسی به شیر و تضمین امنیت غذایی جامعه را در سیاست‌های اجرایی خود همواره مدنظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امید می‌رود جامعه ایرانی با مصرف شیر و انواع محصولات لبنی به میزان لازم و کافی، سلامت خود را با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تضمین کنند ادامه داد: متاسفانه سرانه مصرف شیر طی سال های اخیر به علل مختلف کاهش یافته و از استانداردهای جهانی بیش از پیش فاصله گرفته است و همین امر می تواند زمینه ساز شیوع بیماری ‌های زیادی شود.

فتحی میزان تولید شیر استان آذربایجان شرقی را در سال 1397 برابر 557 هزار تن و در سال 1398 برابر 558 هزار و 900 تن اعلام کرد و گفت: در سال 1399نیز میزان تولید شیر استان 558 هزار و 900 تن هدف گذاری شده است.

وی سهم دام سنگین استان از تولید شیر را در سال 1397 برابر 531 هزار و 231 تن و در سال 1398 برابر 532 هزار و 798 تن اعلام کرد و گفت:  سهم دام سبک استان از تولید شیر نیز در سال 1397 برابر 25 هزار و 769 بوده که در سال 1398 به 26 هزار و 101 تن افزایش یافته است.

فتحی قیمت تمام شده شیر در واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی را با توجه به ظرفیت و بهره مندی از تسهیلات از 24 هزار ریال تا 30 هزار ریال متغیر دانست و گفت: با افزایش ظرفیت در واحدهای تولیدی این ارقام تقلیل می یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان میانگین روزانه تولید شیر در دام های اصیل استان را حدود 36 کیلوگرم در روز اعلام کرد و گفت: این رقم دام های آمیخته 25 کیلوگرم و دام های بومی 12 کیلوگرم است.

وی با اشاره به سرانه پایین مصرف شیر در کشور گفت: متوسط جهانی مصرف شیر ۱۶۵ کیلوگرم در سال است که در کشور ما ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم یعنی نصف متوسط جهانی است این در حالی است که در کشورهای غربی این آمار حتی به ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم در سال می رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه گاهی اخبار کذب از سوی افراد غیرمسئول در شبکه های مجازی منتشر می شود گفت:  وقتی این اخبار کذب دست به دست می چرخد بر روی میزان مصرف مواد لبنی در جامعه تاثیر منفی می گذارد که در نهایت این اخبار کذب به سلامت مردم لطمه می زند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: شیر آذربایجان شرقی تولید سلامت دامداری خبرگزاری فارس فارس تبریز لبنیات امنیت غذایی سرانه مصرف شیر میزان تولید شیر استان سازمان جهادکشاورزی سال 1397 برابر آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت هزار و 900 تن سال 1398 مصرف شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد