Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:45:58 GMT

همبستگی معترضین در سراسر جهان با جورج فلوید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۹۹۳

همبستگی معترضین در سراسر جهان با جورج فلوید

هزاران نفر در سراسرجهان تجمع کردند تا در برابر خشونت پلیس و بی عدالتی های نژادی اعتراض خود را نشان دهند و با جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که توسط پلیس آمیرکا کشته شد اعلام همبستگی کنند.

به گزارش مشرق، کیلومترها دورتر از شهرمینیاپولیس آمریکا جایی که که جورج فلوید ۴۶ ساله توسط پلیس نژادپرست آمریکایی کشته شد، هزاران در برلین ، لندن و تورنتو تجمع شدند تا در برابر خشونت پلیس و بی عدالتی های نژادی اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ده ها معترض در مقابل سفارت آمریکا در برلین تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی مانند «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، «من نمی توانم نفس بکشم» و «نه به خشونت پلیس»و «نه عدالت نه صلح» (به این معنا که تا زمانی که بی عدالتی حاکم است، رفتار اعتراضی صلح آمیز غیر ممکن است) جلوی سفارت آمریکا تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت در برابر رفتار نژادپرستانه در این کشور شدند شدند.

بیشتر بخوانید:

ایلهان عمر: ترامپ باید در بالاترین سطح محکوم شود فیلم/ کلیپی متفاوت از اعتراضات مردم آمریکا شهرها و ایالت‌های آمریکا همچنان در آتش خشم آشوبگران می‌سوزند +عکس

فریادهای مشابه دیگری علیه بی عدالتی های نژادی در محله پکهام لندن نیز شنیده شد، همچنین صدها نفر در مقابل سفارت ایالات متحده و پارلمان انگلیس در این شهر اعتراض و تجمع کردند.

در تورنتو نیز هزاران نفر بر علیه نژادپرستی و همچنین در اعتراض به مرگ یک زن سیاه پوست که روز چهارشنبه از بالکن آپارتمانش پایین افتاده بود، راهپیمایی کردند. گفتنی است هنگام مرگ این زن، چند افسر پلیس در خانه اش در حال رسیدگی به یک مورد شکایت بودند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم اعتراضات آمریکا تورنتو لندن پارلمان انگلیس خبرگزاری فرانسه برلین سفارت آمریکا جورج فلوید آمریکا تجمع کردند بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، هزاران نفر از مردم استان صعده امروز جمعه در تظاهراتی گسترده برای حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان ها آمدند.

این تظاهرات با عنوان «نبرد ما تا زمان پیروزی غزه ادامه خواهد داشت» برگزار شد و هزاران نفر از اهالی این استان در آن شرکت کردند.

این در حالی است که روز گذشته دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و فلسطین اشغالی سخنرانی کرد. «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: مردم فلسطین در حالی که مجاهدت و صبر پیشه کردند و از ظلم، محاصره و گرسنگی رنج می‌بردند، ماه رمضان را روزه گرفتند و آن را گرامی داشتند. با استناد به تمام ملاحظات، یاری مردم فلسطین مسؤولیت بزرگی بر گردن امت است.

وی افزود: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی بی تفاوتی در قبال کمک به ملت فلسطین بوده است. برخی کشورها سهل انگاری می‌کنند، عده‌ای در تجاوز هم‌دست هستند و برخی هم به دشمن در جنبه‌های مختلف کمک می‌کنند و با آن شریک هستند. این طبقه‌بندی در میان امت، مسأله جدیدی نیست بلکه در سنت خداوند متعال در طول تاریخ وجود داشته است.

کد خبر 6082387 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان