Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@13:05:49 GMT

عراق پرداخت پول به منطقه کردستان را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۰۵۸

عراق پرداخت پول به منطقه کردستان را قطع کرد

وزارت دارایی دولت فدرال عراق اعلام کرد که تا زمانی که بین دولت مرکزی و حکومت کردستان عراق توافقی به صورت نهایی صورت نگیرد، این وزارتخانه دیگر هیچ مبلغی به اربیل برای پرداخت به کارمندان این منطقه نخواهد داد.

به گزارش فارس، وزارت دارایی عراق امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ارسال حقوق کارمندان منطقه کردستان بعد از آن گرفته شد که حکومت این منطقه با پیشنهاد وزارتخانه دولت مرکزی در رابطه با حل نهایی (بازگرداندن درآمد و عواید حاصل از فروش نفت) موافقت کرد؛ و مبلغ فرستاده شده، آخرین باری است که از سوی بغداد به اربیل فرستاده می‌شود؛ چرا که دولت فدرال از این به بعد تا حصول توافق نهایی، هرگز اقدام به ارسال مبالغ مالی به اربیل جهت پرداخت حقوق کارمندانش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دارای عراق مبلغ ارسال شده به اربیل را ۴۰۰ میلیارد دینار عراق دانست و گفت که پیش‌بینی شده است که اربیل بتواند هزینه‌های خود از جمله حقوق کارمندان طی ماه آوریل (فروردین) را با این مبلغ پرداخت کند.

مطابق توافقی که بین بغداد و اربیل در تاریخ ۱۹ ماه می‌حاصل شده، دو طرف بر برگزاری نشست‌های گسترده بین نمایندگان خود تا ماه ژوئن (خرداد/ تاریخ امروز) با هدف دست‌یابی به توافق نهایی موافقت کرده‌اند.

دبیرخانه کل کابینه وزیران عراق ۲۴ آوریل وزارت دارایی این کشور را ملزم کرد که پرداخت هرگونه مبالغ به منطقه کردستان عراق خودداری کرده و مبالغ پرداخت شده در دوره گذشته را برگرداند؛ این تصمیم بعد از آن صورت گرفت که این منطقه از پرداخت عواید حاصل از فروش نفت بر اساس توافق، به بغداد خودداری کرده است.

با شیوع کرونا و کاهش خرید نفت در بازار‌های جهانی و به‌تبع آن کاهش شدید قیمت نفت، دولت عراق و منطقه کردستان با مشکل پرداخت هزینه‌های خود مواجهه‌اند. در این بین منطقه کردستان به دلیل فساد و تراکم هزینه‌ها و حقوق معوق چند ماه گذشته، با مشکل مالی زیادی رو به رو است و همین مسئله باعث برگزاری تظاهرات در برخی از شهر‌های این منطقه شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اربیل عراق منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروآباد در محاصره زیبایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،جنگل‌های وسیع، کوه‌های مرتفع و دره‌های زیبا در کنار آبشار‌ها و رودخانه‌های خروشان و روستا‌های پلکانی، این منطقه را به عنوان یکی از مناطق ویژه گردشگری کردستان و حتی ایران تبدیل کرده و در ایام مختلف سال پذیرای هزاران گردشگر خارجی و داخلی است.
سروآباد در فاصله ۹۲ کیلومتری غرب سنندج و در همسایگی شهرستان مریوان قرار دارد و مهمترین منطقه استان از لحاظ اهمیت و تعدد جاذبه‌های طبیعی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • سروآباد در محاصره زیبایی‌ها
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»