Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:00:08 GMT

کاهش ۳۵ درصدی اهدای خون در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۱۰۳

کاهش ۳۵ درصدی اهدای خون در کرمانشاه

پژمان صالحی فر روز یکشنبه به ایرنا افزود: نیاز به خون همیشگی است و هر واحد خون بعد از فرآوری برای سه نفر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابر این هرکدام از همشهریان می توانند قهرمان زندگی سه نفر باشند.
وی افزود: در این سازمان از بیماران کرونایی که یک‌ ماه از بهبودی آنها گذشته باشد پلاسمای خون گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با بیان اینکه در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه اکنون ۱۴ تخت خون‌گیری و پنج تخت پلاکت وجود دارد، گفت: از اول فروردین امسال تاکنون هفت هزار و ۱۰۹ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۲۶ نفر خون اهدا کردند.
صالحی فر با اعلام اینکه از مجموع اهداکنندگان پنج هزار و ۸۹ نفر آقایان و ۴۳۷ نفر معادل ۷.۹ درصد خانم‌ها بودند، افزود: اهدای خون در استان به صورت کلی حدود ۳۵ دصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنین افزود: اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: اکنون شرایط راه‌اندازی تیم سیار در استان برای خون‌گیری وجود ندارد اما همکاران ما در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه آماده خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان هستند.
به گفته صالحی، اکنون در استان کرمانشاه تنها در مرکز استان کار خون‌گیری انجام می‌شود و در سایر شهرستان‌ها این امکان فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا، عدم امکان اعزام گروه‌های سیار و همچنین نبود مرکز ثابت امکان‌پذیر نیست.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۹۷ نفر رسید.
کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷۹۷ نفر رسید.
جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی اظهار داشت: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند. 

برچسب‌ها کرونا سازمان انتقال خون ایران کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان انتقال خون ایران کرمانشاه کرونا سازمان انتقال خون ایران کرمانشاه ویروس کرونا انتقال خون کووید ۱۹ خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی