Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:05:25 GMT

مهمترین عامل انتقال کرونا از دید زالی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۱۴۰

مهمترین عامل انتقال کرونا از دید زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه مهمترین عامل انتقال کرونا حضور در مراکز پرتردد به ویژه بدون استفاده از وسائل حفاظتی است،گفت:هنوز در تهران کرونا باید جدی گرفته شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی،فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار در بخش های عادی مراکز درمانی استان تهران به عنوان موارد قطعی جدید ابتلا به کرونا و ۷۲ بیمار نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعا ۲۹۴ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیمارستان های استان مرخص شده اند، درباره تعداد بستری های جدید نسبت به روز گذشته اظهار کرد: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش مختصری داشته است و مجموع بیماران جدید نسبت به روز قبل ۲,۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ زالی: کرونا در تهران هنوز به پایان نرسیده زالی: غذای طبخ شده در منزل بالاترین سطح سلامت را داراست لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز پر تجمع تهران آمار بهبودیافتگان کرونایی در تهران

 زالی گفت: سهم  بیمارانی که از مجموع بخش های بهداشتی و درمانی به عنوان مراجعین سرپایی مراجعه کرده و بعد بستری شدند در ۲۴ ساعت گذشته از ۳,۷ به ۵.۶ رسیده که افزایش مختصری را نشان می دهد.

وی افزود: بنابراین آمارها در بخش های مراجعین به مراکز بهداشت و مراجعان مراکز درمان، هم در بخش موارد جدید بخش های عادی و بخش های ویژه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش مختصری داشته است.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله در برخورد با بیماری کرونا و کاهش موارد ابتلا جدی تلقی کردن بیماری است.

زالی ادامه داد: خطر بیماری کرونا از کشور و استان تهران زدوده نشده و تهران یکی از شهرهایی است که در آن روزانه موارد ابتلای جدید گزارش می شود و این گزارش ها نشان می دهد هنوز در پایتخت بحث کرونا باید جدی تر تلقی شود.

وی افزود: هرگونه تسامح و عدم اجرای شیوه نامه های بهداشتی توسط شهروندان می تواند منجر به بروز کاستی در فاصله گذاری اجتماعی شود و به صورت تصاعدی افزایش موارد ابتلا را در پی داشته باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونا در تهران پایان یافته نیست و کماکان در بحث کرونا مسئله باید جدی تر تلقی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات شناوری که در آمارها وجود دارد و به ویژه موارد جدید گزارش شده، ما هنوز برای کنترل قطعی کرونا در تهران به زمان نیاز داریم.

 زالی تاکید کرد: مهمترین عامل برای انتقال این بیماری حضور در مراکز پرتراکم و پرتردد و به ویژه بدون استفاده از وسایل حفاظتی است و در شرایط فعلی که خطر در کمین ماست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: این بیماری فریبنده به هر طریقی می تواند با ساز و کارهای فریبنده خود منجر به تسخیر میزبان های جدید شود، باید با مراقبت های بیشتر نسبت به محافظت از خود در برابر این ویروس توجه کنیم.

وی مهمترین خطر نگران کننده در استمرار اپیدمی را خستگی شهروندان در اجرای پروتکل های بهداشتی و تسامح نسبت به خطر بیماری کرونا عنوان کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سلامت ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا شیوع کرونا استان تهران تهران علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا کرونا در کلانشهر تهران ۲۴ ساعت گذشته بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کاهش قیمت طلا و سکه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با یک میلیون و چهارصد هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته ۴۳ میلیون و ۸۹ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با یک میلیون و دویست و پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۴۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز ۷ میلیون تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۸۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با افزایش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۵۰ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ادامه کاهش قیمت طلا و سکه
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • قیمت سکه و طلا کاهش یافت
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس