Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دارایی عراق اعلام کرد تا زمانی که حکومت منطقه کردستان این کشور در ارتباط با برگرداندن درآمد فروش نفت به بغداد، با دولت مرکزی به توافق نرسد، هیچ پولی به اربیل پرداخت نخواهد شد.

به گزارش مشرق، وزارت دارایی دولت فدرال عراق اعلام کرد که تا زمانی که بین دولت مرکزی و حکومت کردستان عراق توافقی به صورت نهایی صورت نگیرد، این وزارتخانه دیگر هیچ مبلغی به اربیل برای پرداخت به کارمندان این منطقه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دارایی عراق امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ارسال حقوق کارمندان منطقه کردستان بعد از آن گرفته شد که حکومت این منطقه با پیشنهاد وزارتخانه دولت مرکزی در رابطه با حل نهایی (بازگرداندن درآمد و عواید حاصل از فروش نفت) موافقت کرد. و مبلغ فرستاده شده، آخرین باری است که از سوی بغداد به اربیل فرستاده می‌شود؛ چرا که دولت فدرال از این به بعد تا حصول توافق نهایی، هرگز اقدام به ارسال مبالغ مالی به اربیل جهت پرداخت حقوق کارمندانش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به دنبال احیای روابط گذشته با عراق!

وزارت دارای عراق مبلغ ارسال شده به اربیل را ۴۰۰ میلیارد دینار عراق دانست و گفت که پیش‌بینی شده است که اربیل بتواند هزینه‌های خود از جمله حقوق کارمندان طی ماه آوریل (فروردین) را با این مبلغ پرداخت کند.

مطابق توافقی که بین بغداد و اربیل در تاریخ ۱۹ ماه می حاصل شده، دو طرف بر برگزاری نشست‌های گسترده بین نمایندگان خود تا ماه ژوئن (خرداد/ تاریخ امروز) با هدف دست‌یابی به توافق نهایی موافقت کرده‌اند.

دبیرخانه کل کابینه وزیران عراق ۲۴ آوریل وزارت دارایی این کشور را ملزم کرد که پرداخت هرگونه مبالغ به منطقه کردستان عراق خودداری کرده و مبالغ پرداخت شده در دوره گذشته را برگرداند؛ این تصمیم بعد از آن صورت گرفت که این منطقه از پرداخت عواید حاصل از فروش نفت بر اساس توافق، به بغداد خودداری کرده است.

با شیوع کرونا و کاهش خرید نفت در بازارهای جهانی و به‌تبع آن کاهش شدید قیمت نفت، دولت عراق و منطقه کردستان با مشکل پرداخت هزینه‌های خود مواجهه‌اند. در این بین منطقه کردستان به دلیل فساد و تراکم هزینه‌ها و حقوق معوق چند ماه گذشته، با مشکل مالی زیادی رو به رو است و همین مسئله باعث برگزاری تظاهرات در برخی از شهرهای این منطقه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دولت فدرال وزارت دارایی عراق بغداد منطقه کردستان دولت مرکزی کردستان عراق اربیل دولت عراق نفت منطقه کردستان وزارت دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران از عراق بازگشایی بازارچه‌های هنگه ژال و سیف بوده که اخیرا در جلسه شورای امنیت ملی مصوب شد و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد.

استاندار کردستان بر لزوم هماهنگی مرز‌های همجوار تاکید کرد و گفت: نظارت بر مرز‌ها در استان‌های همسایه باید یک رویه مشترک داشته باشد و در لازم است نشست مشترک با استانداران کرمانشاه و آذربایجان غربی جهت جلوگیری از نقض تصمیمات برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق باید به صورت موثر باشد، اضافه کرد: قاچاق تبعات اقتصادی و امنیتی دارد و ابعاد آن باید به درستی تجزیه و تحلیل شود.

زارعی‌کوشا به راه‌اندازی و استقرار دستگاه ایکس ری در مرز باشماق اشاره و اضافه کرد: همه مرز‌های کشور در این زمینه با مشکل مواجه هستند، اما باید راه‌اندازی به صورت جدی پیگیری شود.

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز گفت:  در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۵۳۸ پرونده قاچاق کشف و هزار و ۱۸۶ متهم دستگیر شدند.

علی خداویسی افزود: در پرونده‌های مذکور بالغ بر پنج هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

وی گفت: بیشترین میزان افزایش کشفیات در حوزه البسه با رشد ۱۸۱ درصدی به ثبت رسید.

خداویسی یادآور شد: پارسال، سه هزار و ۴۵۵ فقره پرونده قاچاق در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان تشکیل و برای سه هزار و ۱۷۱ پرونده رای محکومیت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق