Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@01:56:16 GMT

چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۱۷۶

چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند؟

مریم عمادی مشاور تغذیه و رژیم درمانی ضمن بیان اینکه گوجه سبز دارای ویتامین ث است، گفت: فصل این میوه کوتاه است و مصرف به اندازه آن مشکل خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

به گزارش میزان، وی افزود: گوجه سبز باعث بهبودسیستم گوارش و تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود، البته این میوه طبع سردی دارد و مصرف زیاد آن باعث نفخ می‌شود، از این روبهتر است این نوبرانه‌ی فصل بهار با نمک، نعناع و دلال (که مخلوطی از سبزی‌های محلی شمال کشور و دارای خواص بسیاری است)، استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عمادی ضمن تاکید به شستشوی دقیق این میوه به ویژه در ایام کرونا بیان کرد: اگر این میوه خوب شسته نشود، علاوه براینکه احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد، موجب بروز مشکلات گوارشی نیز می‌شود.

بیماران کلیوی گوجه سبز نخورند!

معصومه مرادی متخصص تعذیه در گفتگو با میزان درباره این موضوع که چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند، گفت: به غیر از بیماران کلیوی سایر افراد در مصرف گوجه سبز محدودیت چندانی ندارند.

این متخصص تغذیه در این خصوص ادامه داد: از آنجایی که گوجه سبز دارای اسید سیتریک و اسید مالیک است، کسانی که زخم معده دارند، بهتر است کمتر از این میوه استفاده است.

وی افزود: برخلاف تصور عموم که گوجه سبز را به دلیل ترش مزه بودنش سرشار از ویتامین ث می‌دانند، باید گفت که اگرچه این میوه ویتامین ث دارد، اما برخی از میوه‌ها و سبزیجات نظیر فلفل سبز منبع بیشتری از این ویتامین هستند.

این متخصص تغذیه ضمن بیان این موضوع که گوجه سبز میوه‌ای کم کالری نیست و کسانی که اضافه وزن دارند باید مراقب میزان مصرف خود باشند، ادامه داد: ۸ عدد گوجه سبز بزرگ یا ۱۲ عدد گوجه سبز متوسط یک واحد میوه محسوب می‌شود و ۶۰ کالری دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوجه سبز گوجه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ملون از مزارع دشتستان

دریافت 37 MB

ملون میوه‌ای خوش طعم و حاوی انواع مواد مغذی است که مصرف آن می‌تواند نقش مهمی در سلامتی ما داشته باشد. ملون سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، آهن و روی است. این میوه خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. کوئرستین و کافئیک اسید از جمله ترکیبات مهم دارویی در میوه ملون هستند.

فیلم: سعید رضایی

کد خبر 6080165

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • برداشت ملون از مزارع دشتستان
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟