Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار برنا وضعیت ریزدانه های شهر قزوین را توضیح داد.

رییس کمیسیون املاک و مستغلات پارلمان محلی قزوین در خصوص وضعیت ریزدانه های شهر به خبرنگار برنا گفت: در طرح تفضیلی شهر قزوین که تقریبا قدمتی 50 ساله دارد همیشه نگاه براین بوده که ساخت و سازها طبق ضوابط دفترچه طرح تفضیلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد چگینی ادامه داد: در گذشته با توجه به صنعتی شدن شهر قزوین، مهاجرانی برای اشتغال وارد قزوین شدند و بعضی مناطق را شکل دادند. یا بعضی مناطق بوند که بافت روستایی داشتند و به مرور زمان وارد شهر شدند مانند: غیاث آباد، باقرآباد و آسیاب.

وی افزود: بنابراین اینها روستاهایی بودند که در بلند مدت در دل شهر تلفیق شدند، ولی چون هنوز ساخت و سازها برمبنای روستایی بود، ریزدانه ماندند. قاعدتا این ریزدانه ها برای اینکه بخواهند منطق با طرح تفضیلی باشند و پروانه ساخت مجدد بگیرند، حتما می بایست حدنصاب های تفکیک را لحاظ کنند. برای مثال در منطقه دو، 160 متر حدنصاب تفکیک تعیین شده است.(یعنی برای زمینی که زیر 160 متر باشد، پروانه صادر نمی شود)

چگینی بیان کرد: قرار براین است، شهرداری فکری برای ریزدانه های منطقه آسیاب(ضلع غرب بلوار شهید سلیمانی حدفاصل سونا تا دبیرستان مفتح)بکند و طرح جامعی آورده شود که بتوانیم این ریزدانه ها را با مقیاس ها و استاندارد های طرح تفضیلی همخوان بکنیم.

این مسئول افزود: بدون شک امکان تامین پارکینگ برای ریزدانه ها وجود ندارد زیرا عرض 4 متر ساختمان امکان گردش ماشین را نمی دهد و مردم مجبور می شوند ماشین خود را در کوچه و خیابان پارک کنند و این خود سبب بروز مشکلاتی همچون: تجمع خودرو، ناامنی و سلب آرامش می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریزدانه بافت قدیمی طرح تفضیلی ریزدانه ها شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حق لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در نشستی پس از بازدید‌های صورت گرفته خبرنگاران از سه پروژه عمرانی در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در احداث پروژه‌های بزرگی مثل خانه شهر، پردیس‌های شماره ۳ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶ و احداث سوله‌های بحران، شتاب نگار‌های سازمان بحران، پروژه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار، ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و ۴ مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود، نقش آفرینی دارد.  

وی افزود: ساخت ساختمان بلدیه از سال ۱۳۰۳ شروع و در ۱۳۰۵ به بهره برداری رسید و نقش بلدیه و البته فراتر از شهرداری را داشت. در سال ۱۳۴۸ تخریب شد و به عنوان پارکینگ اتوبوس‌ها ایفای نقش می‌کرد، از سال ۹۶ ساخت آن مجددا شروع شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در اواخر شهریور امسال و تا قبل از روز تهران با رویکرد فرهنگی و تاریخی به بهره برداری می‌رسد. در بازآفرینی این ساختمان، نمای بیرونی آن قدیمی و سنتی و طراحی داخلی آن به روز و مدرن خواهد بود.  

حق لطفی در خصوص عدم ایجاد پارکینگ برای ساختمان بلدیه توضیح داد: مبنای ما در طرح‌های درون بافت تاریخی و قدیمی اتکا به حمل و نقل عمومی است. یک آسیب جدی در طرح‌های توسعه شهری داریم و نباید اتومبیل، مبنای طرح‌های توسعه شهری ما باشد. در طرح جامع در محدوده تاریخی تهران غلبه شبکه حمل و نقل عمومی و تحدید سفر وجود دارد. این ساختمان در تراز منفی دو به مترو دسترسی خواهد داشت؛ بنابراین بازسازی این ساختمان با پارکینگ صفر و بر اساس طرح‌های بالادست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره دلیل ایجاد یک پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی هم عنوان کرد: در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است و برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.

وی درباره کاربری مجموعه ساختمان بلدیه نیز گفت: ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی تهیه شده که بخش کوچکی از فضای آن برای بحث روابط عمومی پیش بینی شده است. در واقع نگهدارنده و بهره بردار آن روابط عمومی شهرداری خواهد بود.   

گفتنی است، پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی یکی از پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در حال احداث است و شامل دو بلوک می‌شود؛ بلوک اول دو طبقه است که سالن کشتی و استخر و ورزش‌های  توپی را شامل می‌شود و بلوک دوم شامل ۵ طبقه در دو طبقه منفی است و فضای پارکینگ برای ۹ خودرو در آن دیده شده است. اگر منابع آن تامین شود تا آخر شهریور آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی افزود: این پروژه در فضای بالای پاساژ طلا واقع شده است و ۲۷۰۰ متر کل محدوده است که ۸۰۰ متر پیاده راه دارد. تغییراتی در پروژه اعمال شده و ۶۰ درصد سکو و پیاده راه آن انجام  شده و مرحله بعدی اجرای ورودی هاست. در اطراف آن سردر بازار را داشتیم که ورودی ضلع جنوبی پروژه باعث شده بود جلوی سردر بازار گرفته شود. قرار است این ورودی حذف شود تا سردر بازار دیده شود و این اقدام با میراث هماهنگ شده است. همچنین این پروژه از روبروی بانک ملی نیز یک ورودی خواهد داشت و تا سه الی ۴ ماه آینده تحویل داده می‌سود.

مدیر پروژه مجموعه ساختمان بلدیه نیز در باره این پروژه توضیح داد که این مجموعه کاربری فرهنگی دارد و از شهر کتاب و آمفی تئاتر برخوردار است. سه بخش اصلی دارد که در حجم میانی یک گود داریم که شاخص‌ترین المان پروژه است. در طبقه منفی یک و منفی دو، سالن چند منظوره داریم.
این پروژه در چهار طبقه احداث می‌شود که هر طبقه ۴۵۰۰ متر سطح اشغال دارد و بام آن، بام سبز پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد