Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی بعدازظهر یکشنبه یازدهم خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه سه استان کشور به اندازه ۲۸ استان دیگر برای کادر پزشکی وزارت بهداشت ایجاد زحمت کرده اند و  توصیه ما به مردم این است که به خودشان و همکاران ما رحم کنند.

وی تاکید کرد: این تصور غلط که کرونا تمام شده همه ما را دچار گرفتاری و تنش تازه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان‌ها علی رغم توصیه های اکید ما و رسانه ها پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و ما در برخی از استان ها دچار خیز تازه بیماری کرونا هستیم. یک باور غلط وجود دارد که بیماری با شروع فصل گرما مهار خواهد شد، در صورتیکه ما در ویروس کرونا هیچ علامتی از این بابت مشاهده نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها مردم در فاصله گذاری‌ها اصول را رعایت نکردند گفت:  در بعضی از استان‌ها مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و  کرمانشاه و برخی استانها دچار تنش و خیز جدیدی از بیماری هستیم.

نمکی تاکید کرد: همکاران ما شبانه روز به شکل نفس گیر مشغول مهار بیماری هستند و در سفری که به این استانها داشتم، پیگیر مسایل این استانها بودم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رونق اقتصاد در شرایط کرونا نیز یادآورشد: جمهوری اسلامی شاید اولین کشور جهان بود که بعد از ابتلا به کرونا با تدوین فاصله گذاری هوشمند توانست تجارت را تا حدممکن به حالت اولیه خود بازگرداند.

وی افزود: تمام تلاش من و همکارانم این بود که اقتصاد کشور را فعال نگه داریم و با وجود کرونا و مهار آن با تدوین پروتکل ها بازگشایی ها را تسریع کنیم.

نمکی ادامه داد: ما یک روز هم نگذاشتیم هیچ مرکز تولیدی تعطیل شود و با تدوین و ارسال پروتکل ها توانستیم فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند  را در مراکز تولید پیگیری کنیم.

وی با بیان این که هیچ پدیده ای اثرش منفی تر از  مزمن شدن بیماری بر اقتصاد کشور نیست، گفت: اگر همه رستوران ها را باز کنیم ولی مردم از شیوع کرونا وحشت داشته باشند، هیچ فردی به رستوران نخواهد رفت.

نمکی تاکید کرد: اولین اصل ما باید این باشد که پروتکل ها و فاصله گذاری ها را رعایت کنیم و به این فکر کنیم که بزرگترین کمک به تولید کوتاه شدن عمر ویروس کرونا در کشور خواهد بود.

کد خبر 516817 برچسب‌ها سعید نمکی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی كرونا در ايران فاصله گذاری پروتکل ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا