غیریت در سیره امام خمینی (ره)
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۴۷۸
امام براساس آموزههای د ینی و قرآنی که مملو از د وگانههای خیر و شر، کافر و مسلمان، یمین و یسار، شرک و ایمان و ... است به شدت به مرزبندی سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و سبک زندگی قائل بودند.
به گزارش مشرق، «عبدالله گنجی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:
از جمله مواردی که د ر تحریف امام مرتب استفاده میشود اینکه امام همه را به یک چشم میدید، امام اهل خطکشی نبود و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
۱- غرب فرهنگی – سیاسی غیریت امام بود. امام عمد ه جهان غرب را کفر و بربریت توصیف میکرد و فلسفه حیات آنان را ماد یگری، پوچگرایی و لذتگرایی و منقطع از عالم وحی و معنویت و انسانیت مید انست. هیچ موقع نقطه مثبتی – به جز علم- از غرب نگفت و بر استقلال سیاسی- فرهنگی ایران مقابل غرب اصرار د اشت. د ر طول همه حیات امام یک جمله مثبت از ایشان د رباره امریکا نمیتوان یافت.
۲- صهیونیسم غیریت امام بود. صهیونیستها هم از جهت اند یشه و هم از جهت عملکرد د ر سرزمینهای اشغالی فلسطین غیریت امام محسوب میشد ند. امام تا زند ه بود از جنبشهای اسلامی حمایت میکرد و سازشکاران د ر مسئله فلسطین را همانند صهیونیستها غیریت مید انست. نابودی صهیونیست به هر روش ممکن آرمان امام بود و از ابراز آن و پرد اخت هزینه ابایی ند اشت.
۳- ملیگراها غیریت امام بود ند. حضرت امام آنان را با تعابیری همچون «مد عای د روغین ملیگرایی» یا مد عیانی که «جز حرف و اد عا هنری ند ارند» یاد میکرد و «خیالات باطل» را به آنان نسبت مید اد و معتقد بود ملیگرایی با پایه معرفتی انسانگرایی همان غربگرایی است.
د ر عین حال امام «د فاع از ملت را واجب مید انست». اما ملیگراهای ایرانی را وابسته و شل د ین مید انست که اهل هزینه برای ایران نیستند و ردی از آنان د ر جنگ هشت ساله نیز مشاهد ه نشد.
۴- واپسگراهای مذهبی یا به تعبیر امام «واپسگراها» یا «مقد سنمای متحجر و بیشعور» غیریت امام بود ند، همانها که د ر حوزه علمیه بود ند، اما شاه را سایه خد ا مید انستند و مبارزه گوشت و پوست با تانک و توپ را بیفاید ه ارزیابی میکرد ند، حکومت قبل از ظهور امام زمان (عج) را باطل مید انستند. خون د لی که امام از این د سته خورد از هیچ قشر د یگری نخورد و تا لحظه رحلت آنان را رها نکرد.
۵- سکولارها غیریت امام بود ند. از نگاه امام د و نوع حکومت بیشتر وجود ند ارد. حکومت الهی و حکومت جاهلی. همه انواع و اقسام حکومتهای غیرالهی و غیروحیانی از نگاه امام طاغوت بود ند به همین د لیل د ر تبیین تمایزات انقلاب اسلامی میفرمود «د ر انقلابهای د یگر یک طاغوتی میآید طاغوت قبلی را برمید ارد، میگوید باید من باشم. از نظر ما اینها هر د و طاغوت هستند. طاغوت جد یدی هم که میآید ولو اینکه آد م خوبی باشد به یک بعد از انسان توجه میکند و آن بعد مادی است». مخالفان اسلام سیاسی غیریت امام بود ند و بارها آنان را نصیحت کرد. سخت معتقد بود حجی که از آن هد م کفر و شرک برنخیزد حج نیست، اسلامی که برای جهانخواران ضرر ند اشته باشد اسلام نیست، از تنزل قرآن - این کتاب زند گیساز- به مرگ و قبر سخت آزرد ه بود. امام به اسلامی معتقد بود که باید «ابرقد رتها را به خاک مذلت بنشاند»، به حجی معتقد بود که باید فلسفه تجمیع میلیونها انسان د ر یک زمان د ر آن د رک شود و حج غیرسیاسی را بازد ید از مکه و مد ینه مید انست و بس.
۶- مرفهین بید رد غیریت امام بود ند. کسانی مد نظر امام بود ند که د رد محرومیت و استضعاف را نچشید هاند. امام کاخهای آنان را محصول کوخهای موجود مید انست. معتقد بود آنان د ر د وران د فاع مقد س، جان و مال خود را از آتش حاد ثه د ور نگه د اشتند، از شهاد ت عزیزان متأثر نشد ند و د ر روز واپسین د اغ این حلاوت را خواهند چشید.
د ر عین حال امام عنصر محوری و اساس وحد ت و استقلال و عزت ایران را تمسک به اسلام مید انست و این منبع لایزال را واجد هویتبخشی و ایستاد گی ارزیابی میکرد. امام نمیفرمود ما چنین و چنان میکنیم، بلکه میگفت «اسلام ابرقد رتها را به خاک مذلت خواهد نشاند» و «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد». او به جهانشمولی و جامعیت اسلام یقین د اشت و به همین د لیل، به خد ا سوءظن ند اشت، حرکت میکرد و همیشه پیروز بود. اکنون و د ر گام د وم انقلاب تنها مانع انحراف انقلاب اسلامی زند ه بود ن امام د ر جامعه و اصرار رهبری بر آن «یگانه د وران» و «رهبری استثنایی» است. تا امام زند ه است ایران سربلند خواهد ماند. اما رسالت نسل د وم و سوم انقلاب اسلامی معرفی بیشتر امام است. صحیفه امام مهجور است و برخی د ستاند رکاران برای اثبات اعتقاد امام به اسلام رحمانی (بخوانید لیبرالیسم) اند یشه امام را محصور کرد هاند، غیر از ۱۴ خرد اد هر سال که رهبری به بعدی از اند یشه و مکتب امام میپرد ازد، ترویج امام د ر کجای جمهوری اسلامی تعبیه شد ه است؟
منبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم صهیونیست انقلاب اسلامی قرآن فلسطین امام خمینی مکه آمریکا ایران عبدالله گنجی د انست ر امام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.
وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.
وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاههای مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشههای امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوههای نوین و ابتکاری تبیین شود.
وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاههای تبلیغاتی و همچنین رسانهها برنامهریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.
وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستانها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.
وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.
در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بینالمللی برگزار میشود.
وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمانها، افکار و اندیشههای بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی میشود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران مینمایاند.
سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشههای امام، نقشه راه را ترسیم میکنند.
انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید میکنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده میشود.
وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.
سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگتر، قویتر، مردمیتر، انقلابیتر و وحدتبخشتر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمانهای امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.
در این نشست، دستگاههای مختلف درباره مسئولیتهای محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زائران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت