Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- نام موریس گاراژ با رودسترهای اسپرت و سابقه ای از 1924 میلادی، شناخته می شود. این کمپانی که با لوگوی مشهور "MG" محصولاتش را روانه بازار می کند از زمان تاسیس تا کنون حدود 10 بار تغییر مالکیت را پشت سر گذاشته تا آنکه از سال 2005 به عنوان بخشی از گروه خودروسازی سایک موتور چین فعالیت خود را ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ام جی انواع سدان، شاسی بلند و کوپه را نیز در گروه تولیدی خود دارد.

MG6 یکی از محصولات این کمپانی است که سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارد. ام جی6 از سال 2010 تا کنون روی خط تولید قرار دارد و 2 نسل از آن ارائه شده است. نسل اول خودروی مذکور در دو تیپ 5 درب فست بک و 4 درب ناچ بک سالون روانه بازار شد.

نسل اول

نسل دوم نیز در نوامبر 2016 معرفی شد. این محصول حامل زبان جدید طراحی ام جی بود که اموشنال داینامیسم نام دارد. گریل(جلوپنجره) و چراغ های اصلی جدید از جمله ویژگی های ام جی6 نسل دوم است. این خودرو فقط در کلاس 5 درب لیفت بک تولید شده است.

نسل دوم نسل دوم ویژگی های نسل دوم ام جی6

ام جی6 نسل دوم برابر با 4695 میلیمتر در طول، 1848 میلیمتر در عرض و 1462 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2715 میلیمتر است. وزن خالص برابر با 1320 کیلوگرم محاسبه شده است.

در بخش پیشرانه از موتور 1.5 لیتری توربو استفاده شده و البته این خودرو یک نمونه هیبریدی هم دارد که موتور الکتریکی به پیشرانه 1.5 لیتری اضافه شده است. ام جی ادعا می کند برد حرکتی خودرو با باک 30 لیتری بنزین در حالت هیبرید برابر با 705 کیلومتر و در حالت الکتریکی خالص برابر با 53 کیلومتر است.

مدل هیبریدی نسل دوم

رینگ ها در حالت استاندارد 17 اینچی آلومینیومی هستند.

از امکانات کابین نیز می توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی ها، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، برف پاک کن هوشمند، نمایشگر لمسی 10.1 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از فرمان صوتی، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر و ... اشاره کرد.

فیس لیفت یا نسل سوم!

اما به تازگی تصاویری از فیس لیفت جدید نسل دوم ام جی6 منتشر شده که البته در برخی اخبار خودرویی آنرا نسل سوم ام جی6 نیز معرفی کرده اند.

فیس لیفت 2021

تغییرات ظاهری که در تصاویر تا حدودی مشخص هستند و از منظر ابعاد فیس لیفت جدید 4704 میلیمتر در طول، 1848 میلیمتر در عرض و 1466 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2715 میلیمتر است. در مقایسه با مدل قبلی 9 میلیمتر افزایش طول مشاهده می شود.

در بخش پیشرانه از نمونه 1.5 لیتری توربو با خروجی 181 اسب بخار استفاده شده و تولید نمونه پلاگین هیبرید نیز تایید شده که از همین موتور پایه استفاده خواهد کرد. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ می شود.

مازیار دانیالی بیشتر بخوانید: وانت 18 هزار دلاری "ام جی" معرفی شد(+تصاویر) یک خودرو با 4 برند متفاوت!/ شاسی بلند جدید "ام جی" (+تصاویر) وولینگ مینی الکتریکی؛ راهکار ارزان چینی برای ترافیک و آلودگی هوا! (+تصاویر) کِلِور؛ خودروی 8 هزار دلاری الکتریکی از SAIC روانه بازار می شود(+تصاویر) لینک کوتاه: asriran.com/0034CW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ام جی6 ام جی سایک چین خودرو عصرایران فیس لیفت نسل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد

آژانس بین‌المللی انرژی از پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۳ با فروش ۱۷ میلیون دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، فروش خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین به‌رغم کاهش رشد در بعضی بازارها، به رکورد جهانی جدیدی در سال ۲۰۲۴ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ میلیون وسیله‌نقلیه الکتریکی باتری‌دار و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین به فروش برسد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد که با کاهش هزینه‌ها، قیمت اکثر خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ برابر با خودروی بنزینی خواهد بود. تسلا نیز در تلاش برای حفظ سهم خود در بازار و در بحبوحه رقابت شدید رقبای چینی مانند BYD، قیمت‌ها را کاهش داد. این مدل نزدیک‌ترین رقیب تسلا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی باتری‌دار در جهان به‌شمار می‌رود.

رشد فروش خودروهای الکتریکی در بازار جهانی

در این شرایط خودروسازان از کند شدن رشد تقاضا برای خودروهای برقی شکایت دارند که آن‌ها را مجبور به ارائه تخفیف برای رقابت می‌کند، با این حال آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که هرچند قیمت‌های پایین می‌تواند به خودروسازان آسیب برساند، بدون‌شک روند گذار را تسریع خواهد کرد. در حال حاضر فروش در بعضی کشورها بیشتر است، اما حرکت روشنی برای این گذار وجود دارد و انقلاب جهانی خودروهای برقی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی از رشد است.

موج سرمایه‌گذاری در تولید باتری نیز نشان می‌دهد که زنجیره تأمین خودروهای برقی در حال پیشرفت است تا برنامه‌های بلندپروازانه خودروسازان برای توسعه را برآورده کند. در نتیجه انتظار می‌رود سهم خودروهای الکتریکی در جاده‌ها به سرعت به افزایش خود ادامه دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین (ترکیب موتورهای بنزینی و باتری) بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ بوده است. این خودروها هنوز هم هنگام استفاده مقادیر زیادی کربن‌دی‌اکسید منتشر می‌کنند، با این حال در صورت استفاده صحیح گامی ضروری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند تا زمانی که زیرساخت‌های شارژ عمومی بهبود پیدا کنند.

پذیرش خودروهای الکتریکی در جهان

بعضی از کشورهای جهان بر تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، اما سیاست‌های مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت است که این امر چین و کشورهای ثروتمند اروپایی را به‌طور کلی از سایر نقاط جهان از جمله ایالات متحده جلوتر قرار می‌دهد.

زمان پذیرفتن خودروهای برقی در اروپا به شدت تحت تأثیر مقررات قرار دارد، زیرا خودروسازان سعی می‌کنند از مدل‌های بنزینی و دیزلی خود سود ببرند و در عین حال از جریمه برای نداشتن فروش کافی خودروهای برقی اجتناب کنند.

با این وجود انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ برابر یا کمی بیشتر از آلمان باشد که جمعیت بیشتری دارد. بریتانیا در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ برای اولین بار بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی اروپا بود، چراکه فروش آلمان به دلیل کاهش یارانه‌ها و توقف عمدی فروش توسط تولیدکنندگان تا سال ۲۰۲۵ و به‌دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد میانگین انتشار دی‌اکسید کربن دچار مشکل شد. با این وجود تأخیر در تولید آلمان برای تولیدکنندگان چینی فرصت چشمگیری به‌شمار می‌رود، زیرا از سال ۲۰۲۵ تولیدکنندگان سنتی به‌طور جدی فعالیت خودروهای الکتریکی خود را آغاز خواهند کرد و عرصه رقابت تنگ‌تر خواهد شد.

کد خبر 747533

دیگر خبرها

  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس