Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@15:23:19 GMT

گرما مانع انتقال ویروس کرونا نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۵۸۶

گرما مانع انتقال ویروس کرونا نمی شود

خبرگزاری میزان- رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران به بیان نکاتی در مورد ویروس کرونا پرداخت. تاریخ انتشار: 00:32 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۳۳۳ مینو محرز در گفتگو با میزان بیان کرد: بر طبق مطالعاتی که انجام شده است، رستوران‌ها جزء آلوده‌ترین مکان‌ها در انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند، چرا که افراد در آنجا بدون ماسک و در فاصله کمی از یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: انتقال ویروس در رستوران‌ها به سبب آلودگی مواد غذایی صورت نمی‌گیرد بلکه این امر از صحبت کردن افراد با یکدیگردر فاصله کم و عدم استفاده از ماسک ناشی می‌شود. بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۱ خرداد ماه محرز تاکید کرد: هر مکانی که افراد در آنجا از ماسک استفاده نکنند، خطرناک است و از آنجایی که در رستوران از ماسک استفاده نمی‌شود، بهتر است افراد از حضور فیزیکی در این مکان خود داری کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا در بعضی از افراد به ویژه جوانان بدون علامت است، گفت: کشیدن حصار بین میز‌ها نیز نمی‌تواند مانع انتقال ویروس کرونا شود چرا که ممکن است یکی از افرادی که سر میز نشسته ناقل خاموش باشد و این بیماری را به بقیه انتقال دهد.

وی با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه مقابله با کرونا است، افزود: اپیدمی کرونا هنوز تمام نشده است و مردم همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و تنها برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شوند.

محرز عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا برای مدتی در کشور کاهش یافته بود، اما مجددا روند ابتلا به آن افزایش پیدا کرده و تا زمانی که واکسن و یا درمانی موثر برای این بیماری کشف نشود، بهترین راه مقابله با کرونا فاصله گزاری اجتماعی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات، متذکر شد: گرما هیچ تاثیری در انتقال ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر ندارد و تنها مدت زمان زنده ماندن ویروس روی سطوح را کاهش می‌دهد، در این خوص می‌توان به استان خوزستان اشاره کرد که با  وجود گرمای بسیاردر این فصل همچنان شیوع  ویروس کرونا در آن زیاد است.  

محرزدرباره وضعیت کرونا در جهان اظهار کرد: در حال حاضر شیوع کرونا در بیشتر کشور‌ها روند افزایشی دارد وهیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که با این ویروس مقابله کرده است.

وی ضمن بیان این موضوع که هنوز زمان بازگشایی فعایت‌های اجتماعی فرا نرسیده است، ادامه داد: کشور آلمان به دلیل باز کردن زود هنگام ادرات و مغازه هایشان با افزایش میزان شیوع ویروس مواجه شده است. انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا انتقال ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد

 معاون منابع انسانی ضمن بازدید از وضعیت ذخیره و فرآیند اهدای خون، رشد اهدای خون در استان را حاصل عملکرد مطلوب کارکنان انتقال خون و مردم استان دانست.

حسن نادری اضافه کرد: فراهم بودن فناوری روز دنیا در انتقال خون استان باعث شده خون و فرآورده‌های خونی با سرعت و دقت بیشتری به دست بیماران نیازمند برسد.

مدیرکل انتقال خون قم گفت: با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون را نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک می‌توانیم تعیین کنیم.

مهدی پهلوانی افزود: از طریق این دستگاه می‌توان «فنوتیپ» یا اندازه‌گیری ده‌ها نوع گروه خونی فرعی که به‌طور عادی قابل اندازه‌گیری نیستند را به روش اتوماسیون سنجش و شناسایی کرد و سلامت خون فرآورده را که بدن گیرنده آن را پس نزند و بتواند اثر درمانی خود را ایفا کند، بررسی کرد.

پلوانی بیان کرد: برای تمام افرادی که در استان خون اهدا می‌کنند به تدریج با خرید کیت و لوازم مورد نیاز، گروه‌بندی فرعی خونشان تعیین خواهد شد.

او ادامه داد: با نصب این دستگاه، علاوه بر این‌که برای افراد اهداکننده می‌توانیم گروه بندی داشته باشیم، می‌توانیم خون کاملا تطبیق یافته برای افراد نیازمند ارسال نماییم.

پهلوانی با اشاره به هزینه ۶۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، خاطرنشان کرد: «دستگاه اتوماسیون تعیین گروه خون اورتو ویژن» که یک دستگاه غربالگری آنتی بادی است و می‌تواند آنتی بادی خون افراد را طبق استاندارد‌های انتقال خون شناسایی کند؛ بدین ترتیب می‌توان آنتی بادی‌های ناخواسته را در خون‌های اهدایی شناسایی کرد.

در پایان این مراسم، معاون استاندار قم خون خود را نیز اهدا کرد و به سوالات برخی مراجعه‌کنندگان پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد