Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:03:37 GMT

چهارخطه‌ وعده‌ای!

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۵۹۴

چهارخطه‌ وعده‌ای!

ایسنا/لرستان خرم‌آباد- کوهدشت یکی از محورهای لرستان بوده که به جاده مرگ معروف است و هر سال در این محور تصادفات زیادی رخ می‌دهد و به همین خاطر طرح چهارخطه آن ۱۶ سال پیش در دستور کار قرار گرفت.

این پروژه ۸۷ کیلومتر طول مسیر دارد که سال ۸۳ با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و قرار بود نوروز ۸۹ زیر بار ترافیک برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر تعداد تصادفات این جاده خیلی زیاد و در عوض تلاش برای تکمیل آن کم بوده و پس از ۱۶ سال هنوز نیمه‌تمام است!

این جاده غیراستاندارد سبب مرگ و زخمی شدن خیلی‌ها شده و به خودروهای بسیاری نیز آسیب وارد کرده و مردم کوهدشت به همین دلیل از شرایط پروژه ۱۶ساله ناراضی هستند.

هنوز هم دلهره تردد در این جاده با مسافران همراه است و بسیاری از والدین تا رسیدن به مقصد نگران فرزندان هستند و این در حالی است که معلوم نیست چه زمانی جاده به‌طور کامل چهارخطه می‌شود و وعده‌های پایان هر سال هنوز هم شنیده می‌شود.

یکی از رانندگان تاکسی این جاده به ایسنا گفت: نمی‌دانیم تا چه زمانی باید منتظر افتتاح کامل این چهارخطه باشیم و چند نفر دیگر را باید به علت غیراستاندارد بودن جاده از دست بدهیم!

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان برای تکمیل این پروژه بیشتر تلاش کنند و آستین همت را بالا بزنند، چون از لحاظ استهلاک و تصادف یکی از بدترین جاده‌های کشور است.

   وعده افتتاح در سال ۹۴            

شهرام ملکی، مدیرکل وقت راه و شهرسازی لرستان خرداد ۹۳ در خصوص این پروژه گفته بود: چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت که هم اکنون در چند قطعه در دست اجرا است تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۹.۵ کیلومتر از ۸۵ کیلومتر این پروژه در دست اجرا است، تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۳۵ کیلومتر از این چهارخطه به بهره‌برداری رسیده است.

ملکی یادآور شد: مطالبات این پروژه هم اکنون ۳۰ میلیارد تومان است ولی با این وجود کار از سوی پیمانکار تعطیل نشده و به طور مستمر این پروژه فعال است.

صحبت‌های ملکی در حالی مطرح شده که مطالبات پیمانکار یکی از موضوعات مهم این پروژه بوده و همچنان هم ادامه دارد.

تکرار وعده افتتاح در سال ۹۴

الهیار ملکشاهی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس دی ماه ۹۳ با بیان اینکه چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت جزء پروژه‌های مهر ماندگار شده،  تاکید کرده بود: تا اواسط سال ۹۴ این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه خدمتی بزرگ به مردم است تا مشکلات رفت و آمد رفع شود، اضافه کرد: اجرای عملیات چهارخطه خرم‌آباد به کوهدشت ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مسیر این چهار خطه به شش قطعه تقسیم و به چهار پیمانکار واگذار شده است.

پس از این صحبت‌های ملکشاهی چندین وعده دیگر نیز رسانه‌ای شد اما مطابق پیش‌بینی‌ها هیچکدام به سرانجام نرسید.

بازهم وعده بی‌تحقق!

نورمحمد فردی بیرانوند، فرماندار وقت کوهدشت درباره این پروژه اسفند ۹۵ به ایسنا گفت: ۳۷ کیلومتر این چهارخطه در شهرستان کوهدشت واقع شده و ۱۹ کیلومتر آن در سال جاری به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیک رفته و تردد در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: باقی مانده محور مذکور نیز در حال کار است و تا پایان نیمه اول سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

فردی بیرانوند اظهار کرد: با تکمیل این چهارخطه مشکل مردم برای تردد در این مسیر رفع و بدون شک تصادفات کاهش خواهد یافت.

تکرار وعده افتتاح در سال ۹۶

محمد اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اسفند ۹۵ در خصوص این پروژه گفته بود: چهارخطه محور مواصلاتی خرم‌آباد- کوهدشت در اولویت قرار گرفته و مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی ضمن تسهیل در اجرای پروژه آن را در نیمه سال ۹۶ به بهره‌برداری برساند.

تناقض آمار در مقدار اجرای چهارخطه!

احمد مرادپور، معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان شهریور ۹۷ در خصوص این پروژه گفت: چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت یکی از مسیرهایی است که همیشه بیشترین آمار تلفات را داشته، ۸۶ کیلومتر طول این مسیر بوده که ۲۵ کیلومتر آن مانده است.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی‌هایی که با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته ۱۰ کیلومتر آن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵ کیلومتر آن نیز تا پایان سال ۹۸ انجام خواهد شد.

با صحبت‌های مرادپور باید تا حالا این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید اما ...

تلفات این محور قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست

ماشاءالله نعمتی، فرماندار کوهدشت در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: در حال حاضر ۵۷ کیلومتر آن چهارخطه شده اما تکمیل این پروژه هنوز کار دارد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی لرستان باید جدیت بیشتری برای تکمیل این چهارخطه داشته باشد و نمی‌دانیم چرا این‌قدر زمان‌بر شده است.

فرماندار کوهدشت اظهار کرد: در بحث تلفات انسانی و ضرر به وسائط نقلیه این محور را بررسی کرده‌ایم که قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست.

نعمتی با بیان اینکه ۱۶ سال برای ۸۷ کیلومتر توجیه ندارد، تاکید کرد: انتظار داریم در سال ۹۹ تمام پروژه به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و این یک مطالبه عمومی است.

تکمیل این پروژه از اولویت‌های ما است!

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در خصوص این پروژه گفت: تکمیل چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است.

وی ادامه داد: این پروژه به دلایل مختلف ازجمله وضعیت توپوگرافی محور، طرح هندسی و همچنین ترافیک محور، تسریع در تکمیل آن از اولویت‌های ما است.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: هم‌اکنون چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت فعال است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۵۷ کیلومتر از این پروژه چهارخطه شده است، افزود: تلاش می‌کنیم پروژه دیگر تعطیل نشود و مابقی آن در زمان کمتری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، جاده خرم‌آباد- کوهدشت همچنان قربانی می‌گیرد و امید می‌رود وعده بعدی آخرین وعده برای تکمیل پروژه باشد و رانندگان و مسافران این مسیر با تکمیل آن به آرزوی دیرینه خودشان برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اداره کل راه و شهرسازی چهارخطه خرم آباد بهره برداری برای تکمیل کیلومتر آن هم اکنون تا پایان سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جواد تقی‌زاده گفت: همسو با سیاست‌های دولت و رویکردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دولت سیزدهم، ۸۰ پروژه فنی، عملیاتی و خدماتی با ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در این شرکت در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی افزود: رفع چالش‌های عملیاتی و خدماتی با استفاده از منابع مالی جاری از برنامه‌های مهم این شرکت در سال پیش بود که با تلاش همکاران در مدیریت خدمات و عملیات بیش از ۸۰ پروژه تعریف و اجرایی شد که ۱۳ درصد آن در حوزه عملیات، ۵۵ درصد در حوزه خدمات و ۳۲ درصد در حوزه مهندسی و ساختمان بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها با اولویت رفع مشکل‌های ابنیه تأسیسات عملیاتی و پروژه‌های خدماتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۴ پروژه تکمیل شده است، ۱۵ پروژه بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی در حال اجراست که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری را احداث کارخانه آسفالت برای نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دانست و ادامه داد: ایمن‌سازی و تعمیر جاده‌های دسترسی به تأسیسات عملیاتی، اجرای شبکه جدید توزیع آب به منازل سازمانی، تکمیل لوله‌کشی داخلی گاز منازل سازمانی، پروژه احداث پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان و بازسازی استخر شماره یک این شرکت بعد از حدود ۳۰ سال از دیگر پروژه‌های این شرکت بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تازه شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به بافت فرسوده منازل سازمانی این شرکت یکی از پروژه‌های مهم احداث ۴۸ باب از منازل فرسوده با نقشه جدید بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: همسو با خدمات عام‌المنفعه افزون بر ۸۰ پروژه یادشده، پروژه‌های دیگری در این شرکت در حال اجراست که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بخش قابل‌توجهی از آن شامل احداث سوله مربوط به خانه بازی کودکان، احداث زمین چمن مصنوعی و فوتبال ساحلی، احداث نهالستان، تکمیل تونل بین‌شهری امیدیه به میانکوه و پروژه مهم تکمیل جاده امیدیه به جایزان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین