Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@22:08:40 GMT

دو جوان عامل حریق بوستان ولایت دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۰۸

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل موسوی در تشریح جزییات وقوع حریق در محدوده بوستان ولایت، گفت: قسمتی که دچار حریق شده، خارج از فضای سبز محدوده بوستان ولایت و یک زمین بایر بوده است.‌

او با بیان این‌که در داخل بوستان ولایت چند قطعه زمین بایر وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به بارش‌هایی که صورت می‌گیرد، هر ساله شاهد رویش علف‌های هرز در این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز با توجه به این‌که میزان بارندگی‌ها افزایش پیدا کرده، شاهد افزایش رویش علف‌های هرز در این زمین‌ها هستیم.

موسوی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شد با خشک شدن علف‌های هرز شاهد افزایش احتمال وقوع حریق در این منطقه باشیم، عنوان کرد: به همین منظور با دستگاه‌های مخصوص (گریدر) محدوده‌های آتش‌بر ایجاد کردیم تا اگر در این منطقه حریق ایجاد شد شاهد سرایت آن به فضای سبز و درختان نباشیم.

او با بیان این‌که کندن علف‌های هرز به همین منظور در دستور کار قرار گرفته بود، تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد دو جوان به این منطقه که کمتر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد، وارد شده‌ و اقدام به آتش‌سوزی کرده بودند که بر اساس اطلاعات رسیده، توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

موسوی با بیان این‌که عوامل آتش‌نشانی بلافاصله پس از بروز حریق در محوطه حاضر شدند، افزود: با حضور عوامل شهرداری و آتش‌نشانان خوشبختانه هم اکنون حریق به صورت کامل در منطقه اطفاء شده است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۹ درباره میزان مساحت فضایی که دچار حریق شده است، توضیح داد: البته در حال حاضر امکان پیش‌بینی میزان مساحتی که دچار حریق شده است وجود ندارد. اما شواهد چشمی نشان می‌دهد چیزی کمتر از پنج هکتار دچار آتش‌سوزی شده که خوشبختانه حریق به هیچ یک از درختان یا فضای سبز آسیب نرسانده و حتی یک نهال هم آسیب ندیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی دستگیر اطفا حریق طعمه حریق بوستان ولایت علف های هرز فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • فیلم/ آتش‌سوزی هولناک بازار قدیم بندرعباس