Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@02:31:12 GMT

دادگستری آمریکا به دنبال بازداشت رهبران «آنتیفا»

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۰۹

دادگستری آمریکا به دنبال بازداشت رهبران «آنتیفا»

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال اعتراضات گسترده در سراسر ایالات متحده در واکنش به قتل وحشیانه یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس این کشور، وزارت دادگستری آمریکا بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است، با شورش‌هایی که در بسیاری از شهر‌های آمریکا در حال رخ دادن است، صدای اعتراضات مسالمت آمیز و قانونی توسط عناصر تندرو و خشونت آمیز ربوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه ادعا شده است، گروه‌هایی تندرو و آشوب طلب در حال سوء استفاده از این اعتراضات هستند تا اهداف جداگانه و نیات خشن خود را دنبال کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است، وقت آن رسیده است که از تماشای خشونت دست برداریم و جلوی آن رابگیریم. ادامه اغتشاشات و خشونت‌ها اموال، جان و معیشت دیگران را می‌گیرد و در حقوق مسالمت آمیز معترضان اختلال ایجاد می‌کند.
وزارت دادگستری آمریکا در ادامه با اشاره به عناصر آشوب طلب تندرو از اجرای قوانین فدرال برای بازداشت آشوب طلبان و افرادی که قوانین را زیر پا می‌گذارند خبر داده است.
در پایان این بیانیه آمده است، برای شناسایی سازمان دهندگان جنایتکار و آغازگران این اغتشاشات، نهاد‌های ایالتی و دولت فدرال از شبکه کارگروه تروریسم مشترک منطقه‌ای پلیس فدرال (JTTF) استفاده خواهد کرد.
خشونت‌هایی که به تحریک آنتیفا (جنبش چپ مستقل ضد نژاد پرستی) یا گروه‌های مشابه در ارتباط با شورش‌ها و اغتشاش‌ها انجام شده است تروریسم داخلی است و مطابق با آن با آن‌ها رفتار خواهد شد.
بیانیه «ویلیام بار» وزیر ادگستری آمریکا پس از آن منتشر شده است که دونالد ترامپ در اظهاراتی اعتراضات اخیر را به گروه‌های تندرو از جمله آنتیفا نسبت داده است.
دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در رشته توییت‌هایی که یکشنبه شب به وقت تهران منتشر کرد از گارد ملی این کشور بابت سرکوب معترضان به قتل شهروند سیاه پوست این کشور از سوی یک مامور پلیس تشکر کرد.
ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «به خاطر کار بزرگی که بلا فاصله پس از ورود به مینا‌پولیس، مینه‌سوتا در شب گذشته انجام دادید، تبریک می‌گویم. آنتیفا که آنارشیست‌ها را رهبری می‌کرد به سرعت جمع کردند. اگر این کار توسط شهردار در شب اول درگیری انجام می‌شد، دیگر مشکلی پیش نمی‌آمد.»
ترامپ در توییت دیگری نوشت: «سایر شهر‌ها و ایالت‌های دموکرات باید به متفرق کردن آنارشیست‌های چپگرا در مینیا‌پولیس در شب گذشته نگاه کنند. گارد ملی کار بزرگی انجام داد و تا دیر نشده باید در ایالت‌های دیگر این اقدام صورت گیرد.»
دونالد ترامپ در توییتی دیگر افزود که قصد دارد گروه آنتیفا را گروه تروریستی اعلام کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید رئیس جمهور آمریکا اعتراضات آمریکا تروریسم داخلی پلیس فدرال مجلس یازدهم سامانه سعدی منطقه حفاظت شده خاییز فوت آسیه پناهی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره بدون اشاره به زمان تشکیل جلسه امنیتی این رژیم اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین‌المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست