Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@13:06:56 GMT

راستی آزمایی از باشگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۷۵۰

راستی آزمایی از باشگاه ها

گروه ورزش/ در روزهایی که اخبار مختلف در خصوص تست کرونای فوتبالیست‌ها منتشر می‌شود، ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم گرفت با تشکیل کمیسیونی، صحت و سقم و کیفیت آزمایش‌های انجام شده توسط تیم‌های لیگ برتری را بررسی کند.

در همین زمینه یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش در گفت‌وگویی تلویزیونی از تشکیل کمیسیون بررسی آزمایش‌های تیم‌های لیگ برتری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این کمیسیون درباره نحوه آزمایش‌هایی که تیم‌های لیگ برتری انجام داده‌اند و همین‌طور کیفیت کیت‌های مورد استفاده بررسی‌های لازم را انجام بدهد تا در نهایت ستاد مقابله با کرونا در ورزش درباره صحت آزمایش‌های انجام شده نظر نهایی را اعلام کند.
اما جالب اینجاست حالا که بحث ارائه مدارک و آزمایش‌های مربوط به کرونای بازیکنان به میان آمده، تعدادی از تیم‌های لیگ برتری پا پس کشیدند و تعداد اعضای مبتلا به کرونای‌شان کمتر شد یا کاملاً به صفر رسید و براساس اعلام منابع خبری، با تمام نفرات تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند.
یکی از این باشگاه‌ها شهرخودرو است. فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو دوشنبه هفته گذشته در یکی از مصاحبه‌های خود با اشاره به تست‌های پزشکی، افشا کرد دو بازیکن مشکوک به کرونا در تیم وجود دارند و چند ساعت بعد در مصاحبه دیگری به این خبر قطعیت بخشید اما تمرینات این تیم فردای مصاحبه مالک شهرخودرو با نفرات کامل برگزار شد. همچنین همان روز باشگاه فولاد از ابتلای 5 بازیکن و عضو این تیم خبر داد و سعید آذری، مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌ای اعلام داشت که حال این 5 نفر خوب است و در قرنطینه به سر می‌برند. اما مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه برای بازی با استقلال تهران آماده ایم، بیان داشت:«شرایط تیم خوب است و در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداریم. یک مورد داشتیم که مدیر رسانه‌ای ما بود که علائم بالینی نداشت و با این حال او را از اردو خارج کردیم تا تیم در شرایط ایزوله قرار بگیرد.» این در حالی است که پزشکان تأکید کرده‌اند در صورت مثبت اعلام شدن تست کرونای هر بازیکن، آن شخص باید حداقل دو هفته در قرنطینه باشد اما به نظر می‌رسد تست مجدد تیم‌ها از بازیکنانشان خروجی قابل توجهی داشته است. در واقع یا افراد مبتلا شده، خوب شده‌اند یا از ابتدا هم مشکل خاصی وجود نداشته است. باشگاه گل گهر اولین باشگاهی بود که اعلام شد 6 بازیکن کرونایی دارد اما به گزارش ورزش سه، این باشگاه روز گذشته با تمامی نفرات خود تمرین کرد. همچنین یک شنبه هفته گذشته باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد که 4 بازیکن این تیم مشکوک به کرونا هستند. مهرشاد پورسعید، عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در خصوص تست کرونای تراکتوری‌ها عنوان کرد:«باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی هیچ اعلامی به ما درباره اینکه تست بازیکنان‌شان مثبت شده، نداشته‌اند. اینکه آنها در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، برای ما هیچ ارزشی ندارد. ما اعلام رسمی و جواب تست pcr بازیکنان را می‌خواهیم و این دو باشگاه هیچ اعلامی نداشتند. دوستان گفتند علائم مشکوک وجود دارد و این به معنای کرونا نیست. شاید آنفلوانزا یا سرماخوردگی بوده باشد.»
چالش تیم‌ها برای اجرای پروتکل بهداشتی فیفا
فدراسیون جهانی فوتبال پس از گذشت نزدیک به 3 ماه از تعطیلی مسابقات فوتبال در جهان، حالا تصمیم گرفته که با انتشار پروتکلی 19 صفحه‌ای، راه از سرگیری مسابقات را به فدراسیون‌های عضو نشان دهد. البته در این پروتکل بندهایی دیده می‌شود که شاید عمل به آن برای باشگاه‌های ایرانی کار آسانی نباشد و آنها را با چالش‌های جدی مواجه کند. یکی از بندهای مهم این پروتکل به جابه‌جایی تیم‌ها از شهری به شهر دیگر مربوط می‌شود. جایی که فیفا از باشگاه‌ها خواسته تا از وسایل حمل‌ونقل اختصاصی استفاده کنند. شاید استفاده از اتوبوس اختصاصی قابل تصور باشد اما اینکه یک باشگاه معمولی بتواند کل هواپیما را به‌صورت اختصاصی رزرو کند، بسیار مشکل است. بند دیگر می‌گوید که اردوی تیم‌ها باید بدون حضور فرد خارج از تیم سپری شده و همچنین تمام مکان‌ها ضدعفونی شوند. همچنین رعایت فاصله 1.6 متر در اسکان تیم‌ها نیز ضروری قلمداد شده است. این یعنی باشگاه‌های ایرانی باید تعداد بیشتری اتاق نسبت به قبل تهیه کنند که این از نظر مالی فشار چند برابری را به آنها وارد می‌کند. از سوی دیگر مشخص نیست که مسئولان هتل وظیفه استریلیزه کردن مکان را برعهده بگیرند.
فولادی‌ها خواستار تعویق بازی با استقلال شدند
براساس اخبار رسانه‌ها، سازمان لیگ فوتبال روز گذشته رسماً زمان شروع مسابقات را به باشگاه‌ها ابلاغ کرد و قرار است لیگ برتر در آخرین روزهای خرداد با دیدار معوقه استقلال - فولاد خوزستان در اهواز (شهری که فعلاً وضعیت قرمز دارد) شروع شود و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، بازی‌های هفته بیست و دوم، روزهای 3 و 4 تیرماه انجام خواهد شد. جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره وضعیت تیمش گفت: «اهواز شرایط خوبی ندارد و نمی‌توانستیم در آن جا تمرینات خود را برگزار کنیم. در تهران با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها توانستیم شرایط تیمی را خوب حفظ کنیم. در دیدار با استقلال هوادار حضور ندارد اما برای ما مهم این است که هواداران ما دوست دارند در شهر خودمان بازی کنیم و به امید خدا در ورزشگاه خودمان میزبان استقلال خواهیم بود. البته من بعضی صحبت‌ها را می‌خوانم و تعجب می‌کنم. ما نمی‌توانیم پروتکل‌های اسپانیا و آلمان را رعایت کنیم. شما می‌دانستید در اسپانیا هر بازیکن با هر ماشینی که روز اول به تمرین آمد، باید تا آخر با همان ماشین به تمرینات تیمش اضافه شود؟ شما می‌دانستید بازیکن حق ندارد به رختکن برود و در آن جا دوش بگیرد. در آلمان ۲ ماه تمرین کردند تا مسابقات شروع شود.»
از سویی باشگاه فولاد در نامه‌ای به سازمان لیگ، خواستار تعویق دیدار با استقلال شده است. البته این درخواست ارتباطی با کرونا و مسائلی از این دست ندارد و به عدم بازگشت آیاندا پاتوسی مربوط می‌شود. جواد نکونام در این باره گفت:«بازیکن ما نیامده و نامه زدیم به سازمان لیگ که اگر بازیکن ما نرسد باید بازی اولمان (مقابل استقلال) را عقب بیندازد. باید فکر بازیکنان خارجی باشند که قراردادشان تاریخ دارد و می‌توانند به فیفا شکایت کنند و باید برای این چیزها راهکار بدهند.»
سرمربی فولاد در ادامه در خصوص مشکلات اساسنامه فدراسیون فوتبال و تهدید فیفا به تعلیق فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: «از لحاظ اینکه فوتبال ما به سلامت و کارآیی برسد موافق این هستم که این اتفاق بیفتد چون در آن صورت باید کار را درست کنیم. وقتی می‌خواهیم لیست بدهی‌ها و مالیات را بدهیم، دروغ می‌گوییم، وقتی می‌خواهیم قرارداد‌ها را اعلام کنیم، مجدداً دروغ می‌گوییم، این کارها چه معنی دارد؟ من موافق تعلیق فوتبال ایران نیستم و امیدوارم همه چیز درست شود. اگر قرار باشد فوتبال ما تعلیق شود مجبور می‌شویم همه چیز را بکوبیم و از نو بسازیم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تیم های لیگ برتری کرونا در ورزش باشگاه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بایرلورکوزن طرفدار مسی است!

به گزارش ورزش سه، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در تاریخ فوتبال همواره با یکدیگر مقایسه می‌شوند و از بازیکنان و سرمربیان درباره بازیکن موردعلاقه‌شان سوال می‌شود.

یکی از کاربران توییتر از فلورین ویرتز در این باره سوال کرد و از او پرسید از نظر او رونالدو بهتر است یا مسی؟ ستاره بایرلورکوزن پاسخ داد: مسی.

لازم به ذکر است که مسی در طول فوتبال خود 8 بار توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن جهان به دست آورده و رونالدو نیز 5 توپ طلا را از آن خود کرده است.

ویرتز در حال حاضر در ترکیب بایرلورکوزن می‌درخشد. ستاره آلمانی در 28 بازی لیگ آلمان 8 گل به ثمر رسانده و 10 پاس گل داده است.

لورکوزن با 76 امتیاز در صدر جدول رقابت‌ها قرار دارد و بایرن مونیخ با 63 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • مهاجم دو ملیتی از گل گهر سیرجان جدا شد
  • بازیکن آرژانتینی به قتل رسید
  • ستاره بایرلورکوزن طرفدار مسی است!
  • دو بازیکن استقلال به کمیته اخلاق و انضباطی احضار شدند
  • بغل کردن جیمی‌جامپ زن کار دست دو بازیکن استقلال داد
  • ۲ بازیکن استقلال احضار شدند
  • احضار دو بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی