Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خستگی شهروندان از اجرای پروتکل های بهداشتی را نگران کننده ترین خطر استمرار اپیدمی کرونا دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار در بخش‌های عادی مراکز درمانی استان تهران به عنوان موارد قطعی جدید ابتلاء به کرونا و ۷۲ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۹۴ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیمارستان‌های استان مرخص شده اند، درباره تعداد بستری‌های جدید نسبت به روز گذشته اظهار کرد: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش مختصری داشته است و مجموع بیماران جدید نسبت به روز قبل ۲,۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

زالی گفت: سهم بیمارانی که از مجموع بخش‌های بهداشتی و درمانی به عنوان مراجعان سرپایی مراجعه کرده و بعد بستری شدند در ۲۴ ساعت گذشته از ۳,۷ به ۵.۶ رسیده که افزایش مختصری را نشان می‌دهد.

وی افزود: بنابر این آمارها در بخش‌های مراجعان به مراکز بهداشت و مراجعان مراکز درمان، هم در بخش موارد جدید بخش‌های عادی و بخش‌های ویژه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش مختصری داشته است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در برخورد با بیماری کرونا و کاهش موارد ابتلاء جدی تلقی کردن بیماری است.

زالی ادامه داد: خطر بیماری کرونا از کشور و استان تهران زدوده نشده و تهران یکی از شهرهایی است که در آن روزانه موارد ابتلای جدید گزارش می‌شود و این گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز در پایتخت بحث کرونا باید جدی تر تلقی شود.

وی افزود: هرگونه تسامح و عدم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان می‌تواند منجر به بروز کاستی در فاصله گذاری اجتماعی شود و به صورت تصاعدی افزایش موارد ابتلاء را در پی داشته باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونا در تهران پایان یافته نیست و کماکان در بحث کرونا مسئله باید جدی تر تلقی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات شناوری که در آمارها وجود دارد و به ویژه موارد جدید گزارش شده، ما هنوز برای کنترل قطعی کرونا در تهران به زمان نیاز داریم.

زالی تاکید کرد: مهم‌ترین عامل برای انتقال این بیماری حضور در مراکز پرتراکم و پرتردد و به ویژه بدون استفاده از وسایل حفاظتی است و در شرایط فعلی که خطر در کمین ماست و این بیماری فریبنده به هر طریقی می‌تواند با ساز و کارهای فریبنده خود منجر به تسخیر میزبان‌های جدید شود، باید با مراقبت‌های بیشتر نسبت به محافظت از خود در برابر این ویروس توجه کنیم.

وی، مهم‌ترین خطر نگران کننده در استمرار اپیدمی را خستگی شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تسامح نسبت به خطر بیماری کرونا عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مراکز درمانی علیرضا زالی ویروس کرونا پروتکل بهداشتی ۲۴ ساعت گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که غذا خوردن خود را به یک بازه زمانی ۸ ساعته محدود می‌کنند، در مقایسه با افرادی که آزادانه غذا می‌خورند، تقریباً دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی هستند.

مهر در خبری نوشت: محققان خاطرنشان کردند که این برخلاف تحقیقات قبلی است که در آن رژیم فستینگ متناوب چندین معیار مربوط به سلامت قلب از جمله فشار خون، قند خون و سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد.

«ویکتور ونزه ژونگ»، رئیس اپیدمیولوژی در دانشکده شانگهای و محقق ارشد این مطالعه، گفت: «ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم افرادی که از یک برنامه غذایی ۸ ساعته و با زمان محدود پیروی می‌کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اگرچه این نوع رژیم غذایی به دلیل فواید کوتاه مدت بالقوه محبوب بوده است، تحقیقات ما به وضوح نشان می‌دهد که در مقایسه با محدوده زمانی معمولی غذا خوردن ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز، مدت زمان کمتر غذا خوردن با طول عمر بیشتر ارتباطی ندارد.»

برای این مطالعه، ژونگ و همکارانش داده‌های بیش از ۲۰۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را که در یک نظرسنجی سالانه در مورد سلامت و تغذیه بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نظرسنجی الگوی غذا خوردن شرکت‌کنندگان را ردیابی کرد.

به گفته محققان، بسیاری از افرادی که به رژیم غذایی فستینگ با محدودیت زمانی پایبند هستند، تمایل دارند تمام غذای خود را در یک بازه زمانی ۸ ساعته بخورند و سپس بقیه روز چیزی نخورند.

با مقایسه داده‌های رژیم غذایی با گزارش‌های ملی مرگ، محققان دریافتند افرادی که تمایل داشتند تمام وعده‌های غذایی خود را در یک بازه زمانی ۸ ساعته در روز بخورند، ۹۱ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی هستند.

به گفته محققان، در میان افراد مبتلا به بیماری قلبی، محدود کردن مصرف غذا به یک بازه زمانی ۱۰ ساعته با ۶۶ درصد بیشتر خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مرتبط است.

به گفته ژونگ، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چرا خوردن در یک محدود زمانی ممکن است برای سلامت قلب مضر باشد، مورد نیاز است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888713

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!