Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور برزیل در اقدامی عجیب به میان معترضان به دیوان عالی این کشور رفت و از آنها که به تحقیقات دادگاه برزیل علیه او معترض هستند حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «جائیر بولسانورو» رئیس جمهور برزیل به جمع معترضان خیابانی این کشور پیوست که خواستار توقف روند تحقیات دادگاه عالی این کشور علیه او هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات پس از آن شکل گرفت که یک قاضی دیوان عالی این کشور با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور این کشور، دولت بولسانورو را با دولت هیتلر مقایسه کرد.

بولسانورو که با بحران شدید شیوع ویروس کرونا مواجه است به اتهام مداخله در امور پلیس  و همچنین ماخله در دادگاههای برزیل مورد انتقاد دیوان عالی قرار گرفته است. 

رئیس جمهور برزیل، که به خاطر سیاستهای افراطی به دونالد ترامپ برزیل مشهور شده، با محکوم کردن اتهامات و تحقیات دیوان عالی گفته، دستورات اشتباه نباید پیگیری شود و هشدار داده است که دیوان عالی ممکن است برزیل را به یک بحران سیاسی پرتاب کند.

براساس این گزارش، بولسانورو سوار بر یک بالگرد از آسمان معترضان در برازیلیا، پایتخت برزیل، را که خواستار تعطیلی کنگره و دیوان عالی این کشور هستند را دنبال کرد.

«سلسو دو ملو» از قضات دیوان عالی برزیل که مسئول تحقیق علیه بولسانورو است، وی را به دخالت در اجرای قانون برای منافع شخصی متهم کرده و می‌گوید که حامیان رئیس جمهور افراطی دست راستی به دنبال یک دیکتاتوری نظامی در برزیل هستند. 

رویترز در ادامه نوشت: بولسانورو بعد از بالگرد سواری به میان حامیانش آمده است و بدون پوشیدن ماسک با آنها دست داده و سپس سوار یک اسب پلیس شده و در میان معترضان قدم زده و از اعتراضات آنها حمایت کرده است.

این درحالیست که برزیل یکی از کشورهایی است که عمیقا گرفتار بحران کرونا است و شمار مبتلایان و قربانیان در این کشور از اسپانیا نیز فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برزیل معترضان خیابانی عالی این کشور رئیس جمهور دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند