Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون جامع حد نگار هرکسی به نام دولت متولی اراضی بوده مکلف است تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود را برای صدور سند مالکیت حد نگار در اختیار سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور قرار دهند، درصورتی‌که مدیری به این قانون تمکین نکند علیه او اعلام‌جرم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 04:00 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۲۳۵

خبرگزاری میزان- موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجان شرقی با قدردانی از متولیان اراضی ملی به‌ویژه اداره کل منابع طبیعی استان، اظهار داشت: تنها قانونی که می‌تواند از حراج اراضی ملی جلوگیری کند قانون جامع حد نگار بوده و فلسفه تصویب آن نیز شناسایی اراضی دولتی به‌طور کامل بوده است.

وی با بین اینکه این قانون تصویب‌شده، اما به‌خوبی جاری نشده بر همین اساس زمین‌خواران در کمین بوده و از این موضوع استفاده می‌کنند، افزود: اولویت اصلی و اساسی قانون جامع حد نگار تثبیت حقوق دولت است در برخی مباحث اراده واقعی وجود ندارد و بر همین اساس تأکید شده کارگروهی تحت نظارت شورای حفاظت از بیت المال استان برای پیگیری مستمر این قانون تشکیل شود.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس قانون جامع حد نگار هرکسی به نام دولت متولی اراضی بوده مکلف است تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود را برای صدور سند مالکیت حد نگار در اختیار سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور قرار دهند، درصورتی‌که مدیری به این قانون تمکین نکند علیه او اعلام‌جرم خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در سال گذشته در راستای ثبت جهش بزرگی در استان شکل گرفت به‌طوری‌که حدود ۱۰۰ برابر نسبت به سال ۹۷ در استان طی سال ۹۸ اراضی ثبت شد، البته این امر باید پیگیری و ادامه یابد و هرگونه سهل‌انگاری که باعث تضییع اموال دولتی شود جرم است.

 رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان اشاره کرد: چنانچه هر یک از مدیران به وظیفه‌ی خود در اجرای قانون جامع حد نگاری عمل نکند اقدام قانونی معمول و با جدیت پیگیری خواهد شد.

  بیشتر بخوانید:    سند مالکیت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاداستر رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ثبت اسناد و املاک کشور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری

استاندار البرز جهاد کشاورزی ‌را ‌مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرد‌ و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها ملزم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: باید بر روی توسعه کشاورزی استان با توجه به ماهیت و هویت سبز البرز، متمرکز شویم چرا که از این طریق محیط زیست و باغات و اراضی سبز استان را برای خود و آیندگان حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای روستاها و ایجاد بسترهای اشتغال روستاییان با دامداری و دامپروری، باغداری و کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی، صنایع دستی و... از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که باید برنامه محور دنبال شوند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح‌های توسعه‌ای روستاها در قالب اجرای طرح هادی و نهضت ملی مسکن باید توجیه جمعیتی و رشد اقتصادی داشته باشد.

عبداللهی گفت: بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های روستایی، می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی استان ایفا کند.

وی از مدیران مربوطه در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و امور روستایی خواست تا هر‌گونه توسعه در این حوزه را به ارائه طرح و برنامه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها منوط کنند.

استاندار البرز جهادکشاورزی استان را نیز مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه گلخانه ها ملزم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی