Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@14:03:02 GMT

طرح فروش فوری هر 3 ماه یکبار اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۹۸۴

طرح فروش فوری هر 3 ماه یکبار اجرا می شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شده است هر 3 ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی شود، تصریح کرد: مادامی که قیمت خودرو واقعی نشود این بازار همچنان محلی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

به گزارش پول نیوز، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که امسال تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستورکار خودروسازان قرار گرفته است گفت: هر ۳ ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین مدرس خیابانی در دیدار با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: پس از اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا در اردیبهشت 97 شرکت های خودروسازی کره و فرانسه چمدان خود را بسته و ایران را ترک کردند. در این شرایط حتی خوشبینانه ترین افراد نیز تداوم فعالیت خودروسازان را بعید می دانستند.

 

وی افزود خودروسازان توانستند در سال‌های 97 و 98 با تکیه بر توان داخل به تولید ادامه دهند و حتی امسال تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در دستورکار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

 

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از تقاضای موجود در بازار خودرو کاذب بوده و ناشی از سوداگری است، اضافه کرد: زمانی که افراد می توانند با خرید خودرو حدود 40 میلیون تومان سود به دست آورند مسلما سوداگران تمام تلاش خود را برای استفاده از این فضا به کار می برند.

 

خیابانی با بیان اینکه تاکنون در طرح فروش فوری تاکنون حدود 25 هزار دستگاه عرضه می شود در حالی که حدود 3 میلیون نفر متقاضی ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: در این شرایط چاره ای جز قرعه کشی برای وزارت صنعت باقی نمی ماند.

 

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شده است هر 3 ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی شود، تصریح کرد: مادامی که قیمت خودرو واقعی نشود این بازار همچنان محلی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه نهاده های تولید خودرو مانند فولاد حدود 168 درصد افزایش قیمت داشته اند، ادامه داد: در سال گذشته با بومی سازی تولیدات، حدود 300 میلیون دلار از ارزبری تولید خودرو کاسته شد و براساس برنامه ریزی ها مقرر است، این رقم در سال جاری به 500 میلیون دلار برسد.

 

خیابانی درباره تولید خودروی ملی، گفت: باید کمیته‌ی مشترکی با حضور دانشگاه علم و صنعت، ایران خودرو، سایپا و معاونت آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و پلتفرم مشترک تولید خودرو ملی طراحی شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تولید موتورسیکلت و خودروی برقی یادآور شد: برای تولید خودروی ملی باید علیرغم طراحی پلتفرم مشترک منابع مالی مورد نیاز نیز فراهم شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فروش فوری خودرو سرمایه گذاری بازار خودرو خودروسازان تحریم صنعت معدن و تجارت سرپرست وزارت صنعت طرح فروش فوری تولید خودرو ماه یکبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی امیر فخریان اظهار کرد: پارسال ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار از خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوش‌های غیر مخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

امیر فخریان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه‌های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه‌های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می‌شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تأمین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه‌های صنایع غذایی بوده است.

امیر فخریان اظهار کرد: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه‌هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های کراچی پاکستان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: پاکستان یکی از کشورهای تأمین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیت‌های تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

امیر فخریان ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکت‌های ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می‌توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

کد خبر 6088018

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند