Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند بین عدم تعادل الکترون‌ها در سلول‌های کبدی و بسیاری از مشکلات متابولیکی که منجر به افزایش ریسک بیماری‌های نظیر بیماری قلبی عروقی و بیماری کبد چرب می‌شود ارتباط وجود دارد.

محققان در این مطالعه به بررسی پدیده‌ای موسوم به استرس کاهنده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرس کاهنده زمانی روی می‌دهد که سلول‌ها موجب تشکیل بیش از حد زیاد الکترون‌ها می‌شوند که در تولید انرژی نقش اساسی دارد.

«وامسی موتا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مواد خوراکی ای که ما مصرف می‌کنیم حاوی مقادیر زیاد الکترون هستند. اما در صورت بروز عدم تعادل بین عرضه و تقاضا برای این الکترون‌ها، بخصوص در صورت عرضه بیش از حد زیاد، استرس کاهنده اتفاق می‌افتد.»

مصرف رژیم غذایی پرچرب و نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند موجب بروز استرس کاهنده در سلول‌های کبد شود. در حالیکه استرس کاهنده با برخی اختلالات نادر ژنتیکی موسوم به بیماری‌های میتوکندریایی مرتبط است اما نقش آن در اکثر بیماری‌های شایع موردمطالعه قرار نگرفته است.

موتا در ادامه می‌افزاید: «الکل یک تُن الکترون تولید می‌کند که موجب ایجاد استرس کاهنده زیادی می‌شود. مطالعه ما نشان داد ما می‌توانیم با استفاده از ابزار ژنتیکی این استرس کاهنده را در کبد کنترل نماییم.»

همچنین تیم تحقیق دریافت متابولیتی در خون موسوم به alpha-hydroxybutyrate در زمان تشکیل الکترون‌ها در سلول‌های کبد، افزایش می‌یابد.

محققان معتقدند alpha-hydroxybutyrate می‌تواند به عنوان نشانگری برای آزمایش استرس کاهنده استفاده شود.

کد خبر 4938814

منبع: مهر

کلیدواژه: ریسک بیماری قلبی کبد چرب فشار خون بالا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 هفته سلامت گوارش سعید نمکی علیرضا زالی شیوع کرونا سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی هفته بدون دخانیات استرس کاهنده الکترون ها بیماری ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد