Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ترس مردم از کرونا ریخته است و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند، گفت: در حال حاضر در خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان موج دوم اپیدمی در حال جریان است. در تهران نیز موج دوم به صورت بسیار آهسته و بطئی پیش می‌رود و در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی، منتظر موج سوم هم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به درگیری عروق در بیماری کووید-۱۹، گفت: وقتی فردی به کرونا مبتلا می‌شود، در آنزیم‌های رگ داخل ارگان‌های مختلف یک ضایعه التهابی ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به آمبولی شود. به همین دلیل است که اگر رگ قلب را بگیرد، منجر به سکته قلبی و اگر هم رگ مغز را درگیر کند، منجر به سکته مغزی می‌شود یا اگر رگ کلیه را درگیر کند، نارسایی کلیه ایجاد می‌شود.

وی افزود: از هفته‌های ابتدایی بروز بیماری که مشاهده شد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دچار ترومبو آمبولی (آمبولی ریه) می‌شوند، متوجه درگیری عروقی نیز شدند. بر همین اساس تمام بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری می‌شوند، برای پیشگیری از آمبولی در آنها برایشان داروهای ضدانعقاد مانند هپارین و... تجویز می‌شود.

مردانی تاکید کرد: بنابراین کووید-۱۹ ربطی به خون ندارد، بلکه عروق را درگیر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی صحن حرم‌های مطهر، اظهار کرد: طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت ارائه کرده، متاسفانه ترس مردم از کرونا ریخته و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند. بیشتر مسافرت می‌روند و یا در مجامع عمومی حاضر می‌شوند. این اقدامات می‌تواند منجر به افزایش گردش ویروس شود. بنابراین با توجه به این بازگشایی‌ها، همچنان باید مسائل بهداشتی را در همه جا رعایت کنند.

مردانی تاکید کرد: واقعا خطرناک است که فردی که دچار علائم تب، سرفه، تنگی نفس و... است، در مجامع عمومی حاضر شود. بر همین اساس از مردم می‌خواهیم که در صورتی که این علائم را دارند، به هیچ وجه از خانه بیرون نیایند و به طور مرتب دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند. اگر کار ضروری ندارند، در خانه بمانند و فقط در صورت ضرورت سفرهای بین شهری و درون شهری داشته باشند. در غیر این صورت همان اتفاقی که در خوزستان افتاد، گریبانگیر استان‌های دیگرمان هم می‌شود.

وی همچنین گفت: در عین حال مشاغل هم با ظرفیت کامل بازگشایی شده‌اند، اما در تمام ادارات فعالیت آشپزخانه، آبدارخانه، محل سرو غذا و همه جاهایی که منجر به تجمع می‌شود را ممنوع کردند. افراد در محل کار حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند و اگر کسی از کارکنان علامت دارد، جدا از حضور در محل کار خودداری کند. فاصله اجتماعی را در ادارات و کارخانه‌ها و در سایر مکان‌های عمومی حفظ کنند. در عین حال استفاده از ماسک هم در محل کار به ویژه در اتاق‌هایی که بیش از ۱۰ نفر در آن حضور دارند، توصیه می‌شود.

مردانی درباره احتمال بروز موج دوم کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان موج دوم اپیدمی در حال جریان است. در تهران نیز موج دوم به صورت بسیار آهسته و بطئی پیش می‌رود. حتی ما منتظر موج سوم بیماری هستیم. بنابراین اگر مردم مراقبت نکنند، ممکن است موج سوم بیماری هم اتفاق افتد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034Du

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا موج دوم موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که بوداپست هیچ قصدی برای قطع تماس‌های رده بالا با مسکو ندارد.

وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد: این مساله روشن است و ناگفته نماند که ما با رهبران روسیه در تماس هستیم. من خودم با همکارانم، وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر در امور انرژی معاون نخست وزیر در صنعت و تجارت در تماس هستم.

سیارتو افزود که مجارستان بر این باور است که کانال‌های ارتباطی با روسیه باید باز نگه داشته شوند، زیرا اگر کانال‌های ارتباطی را قطع کنیم، شانس صلح در آینده را کاهش می‌یابد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر با بی‌دلیل خواندن نگرانی‌های اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که روسیه برای کشورهایی غیرمتخاصم هیچ خطری ندارد.

پسکوف در واکنش به اظهارات اوربان که گفته است «مجارستان تمایلی به داشتن مرز مشترک با روسیه ندارد»، تصریح کرد: درباره همه موضوعات با اوربان موافق نیستیم اما خلاف آنچه مقامات اتحادیه اروپا همواره می‌گویند، روسیه برای کشورهایی که خصومتی با مسکو نداشته و به‌دنبال تبدیل شدن به ماهیتی ضدروسی نیستند، تهدیدی محسوب نمی‌شود. در نتیجه نگرانی‌هایی که دراین‌باره مطرح شده، بی‌اساس است.

کد خبر 6063797

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد