Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@22:44:02 GMT

چرخش حداکثری احمدی‌نژادی‌ها به سمت قالیباف

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۱۸۸

چرخش حداکثری احمدی‌نژادی‌ها به سمت قالیباف

به گزارش خبرآنلاین، «۲۳۰ رأی»، سردار اصولگرا را بالاخره بر کرسی ریاست یک قوه از قوای سه گانه نشاند. اما قالیباف برای رسیدن به این کرسی هم راه همواری را طی نکرد و با وجود پایداری ها و احمدی نژادی ها کار برای قالیباف «افتاد مشکل ها».

در همین رابطه بخوانید؛

۲۳۰ رأی از کدام سمت به سبد قالیباف ریخته شد؟/۸ رأی باطله مشکوک

چه در زمان بستن لیست انتخاباتی و سرلیست شدن او چه بعد از ورود به پارلمان و رقابت بر سر صندلی شماره یک پارلمان، مخالفت ها با قالیباف کم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایداری ها به مثابه چند سال اخیر مخالفان سرسخت سردار بودند، آنها حتی خط قرمز خود برای همراهی با شورای ائتلاف را حذف قالیباف عنوان کرده بودند اما مقاومت چهره هایی چون حدادعادل، چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف از یک سو و دوراندیشی پایداری ها از احتمال رای نیاوردن لیست مجزا از شورای ائتلاف در نهایت سبب شد ۴۸ ساعت قبل از انتخابات فرزندان معنوی آیت الله مصباح با گرفتن سهم قابل توجه از شورای ائتلاف و قالیباف تن به سرلیستی او بدهند. 

راهیابی به مجلس فضایی را فراهم کرد که اینبار جدا از پایداری ها، طیف وزرا و دولتمردان احمدی نژاد نیز که حضوری پرتعداد در پارلمان داشتند در کنار هم صف مخالفان قالیباف برای رسیدن به کرسی ریاست را شکل دهند. 

احمدی نژادی ها سونامی کاندیداتوری برای ریاست مجلس را به راه انداختند و پایداری ها نیز سردار را به توپ انتقاد و افشاگری و هجمه بستند، تقسیم کاری بین این دو طیف از نمایندگان که می رفت قالیباف را اینبار هم از رسیدن به آرزویش دورتر و دورتر کند. 

اما گویی سیاست ورزی قالیباف با سهم دادن و لابی کردن درحال پیش روی است. او اینبار هم برای آنکه فضای رقابت را به نفع خود تغییر دهد به لابی و سهم دهی روی آورد.

«فریدون عباسی ۱۷ رای آورد، سیدمصطفی میرسلیم ۱۲ رأی و تعداد آرای باطله که اسمی بر روی آن نوشته نشده بود ۸ عدد اعلام شد.» این نتیجه را رئیس سنی مجلس اعلام کرد. آرایی که کنار هم قرار دادن آنها و جمع کردنشان شاید عددی پایین را نشان دهد اما نشان از چرخش حداکثری احمدی‌نژادی ها، پایداری ها، بخشی از طیف سنتی اصولگرای مجلس و البته مستقلین و اصلاح طلبان به سمت قالیباف دارد. 

۲۷۲۷

کد خبر 1394414

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی احمدی نژادی ها شورای ائتلاف پایداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از آمادگی برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛‌ای پیک راستان خبر یار ما بگو...
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها