Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز علمی پژوهشی «وکتور» روسیه از آزمایش موفق واکسن کرونا بر روی میمون ها خبر داد. تاریخ انتشار: 07:24 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۴۰۲

خبرگزاری میزان - «رینات مقصوتوف» رئیس مرکز علمی پژوهشی «وکتور» روسیه گفت: حیواناتی که واکسن کرونا به آنها تزریق شد، در شرایط جسمانی خوبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چارچوب آزمایش آزمایشگاهی واکسن کرونا، چند قلاده میمون با ویروس کرونا آلوده شدند که نتایج آزمایش نشان داد که آلودگی آنها (میمونها) به ویروس کرونا مشابه وضع انسان در آلودگی به این ویروس است.

وی افزود: پس از تزریق واکسن کرونا به حیوانات، هیچ یک از آنها تب نداشتند و عوارض جانبی هم دیده نشد. همه حیوانات حال خوبی دارند.

مقصوتوف گفت که قرار است آزمایش های بالینی واکسن کرونا در اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه جولای آینده انجام گیرد و مراحل آزمایش آن در ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید.

گفتنی است شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه هفته گذشته اعلام کرد که گروهی از دانشمندان مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گامالی روسیه، واکسنی را بر روی خود آزمایش کردند که توانسته است پادتن کرونا را در بدن آنها تولید کند.

بیشتر بخوانید: روسیه در حال کسب «رتبه دوم جهانی» تعداد مبتلایان به کرونا پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد تبدیل واگن های قطار در هند به بیمارستان‌ برای درمان کرونا ابتکارهای هندی‌ها برای مقابله با کرونا

الکساندر گینتسبورگ رئیس این مرکز به خبرنگاران گفت که واکسن تولیدی این مرکز ممکن است در پاییز برای استفاده آماده شود.

/انتهای پیام/

ایرنا

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا کرونا روسیه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند