Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@14:44:36 GMT

آرزوی مهاجرت، زن و شوهر را به طلاق رساند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۲۵۵

آرزوی مهاجرت، زن و شوهر را به طلاق رساند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سمیرا که این بار در حضور قاضی دادگاه خانواده نشسته بود گفت: در این چند سال سعی کردم قناعت کنم و از خرید هر آنچه که دلم خواست صرف نظر کنم. خیلی مواقع دوست داشتم برای دلخوشی‌ام ساده‌ترین وسایل را بگیرم اما نگرفتم اما همه دخترهای فامیل و دوستانم هرچیزی که را خواستند گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در خانه پدرم هرچیزی که می‌خواستم در اختیارم بود و خانواده‌ام خرید هیچ چیزی را از من دریغ نمی‌کردند اما از وقتی به خانه به اصطلاح بخت رفتم خرید یک میز یا یک دست مبل برایم حسرت شده است.

سینا حرف‌های سمیرا را قطع کرد و گفت: تو به‌دنبال تجمل‌گرایی هستی. از نظر تو زندگی ایده‌آل عکس‌هایی است که دوستان و اقوامت در فضای مجازی می‌گذارند. زن زندگی برای یک دست مبل و یک میز ناهارخوری شوهرش را به دادگاه نمی‌کشاند. همانطوری که گفتم تو دنبال بهانه‌ای هستی برای زندگی نکردن و من با آدمی که طرز فکرش این‌طوری است نمی‌توانم کنار بیایم.

در حالی که گفت‌و‌گوی میان سمیرا و سینا به مشاجره‌ای بی‌نتیجه منتج می‌شد قاضی از آنها خواست تا سکوت کنند و بعد هم به هر دو نفر گفت که فعلاً حکم طلاق را صادر نمی‌کنم شما نیاز به مشاوره دارید. چند جلسه پیش مشاور می‌روید و اگر به نتیجه نرسیدید آن زمان تصمیم دیگری خواهم گرفت. حالا هم بیایید صورتجلسه را امضا کنید و بروید. امیدوارم دفعه بعدی که شما را دیدم تصمیم هر دوی شما ادامه زندگی مشترک‌تان باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلاق مهاجرت مهریه دادگاه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!

به گزارش قدس خراسان، در شرایط فعلی که روستاها و آبادی‌های بسیاری در کشور از امکانات رفاهی خوب و حتی در مواردی همتراز با شهرها برخوردارند، گفتن از روستانشینانی که از بدیهی‌ترین امکانات مورد نیاز بی‌بهره‌اند شاید قدری عجیب و برای برخی نامفهوم باشد.

با این تفاسیر اما چنین روستاهایی وجود دارند که یا راه ارتباطی درست و قابل استفاده‌ای نداشته یا مشکل آب شرب دارند یا خطوط تلفن ثابت و همراه در آن مناطق به خوبی به آن‌ها سرویس‌دهی نمی‌شود و زندگیشان درگیر چنین مشکلات دم‌دستی و قابل حلی هستند.

روستای آقداش در بخش مرکزی شهرستان کلات یکی از همین آبادی‌هاست که نه راه ارتباطی درستی دارد، نه مردمش خیالشان از بابت تأمین مداوم آب شرب بهداشتی راحت است و نه سیستم‌های مخابراتی آن منطقه خط‌دهی همیشگی دارند! البته این فقط مختص مردم و اهالی روستای آقداش که به نوعی آخرین روستای ایران نزدیک به مرز ترکمنستان نیز به حساب می‌آید، نیست و روستاهای همجوار و برخی آبادی‌های دیگر را نیز شامل می‌شود. مردم این منطقه گلایه‌هایی از این قبیل دارند و از مسئولان می‌خواهند به این مشکلات رسیدگی کنند.

راه ارتباطی نامناسب و غفلت مسئولان

عضو شورای روستای آقداش در این باره به قدس می‌گوید: آقداش یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان کلات است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از خط مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد. 

پیشه مردمانش دامداری و کشاورزی است و گلیم‌بافی در این روستا شهره کشوری دارد. حدود هزار نفر در آقداش سکونت دارند؛ اما هنوز پس از سال‌ها که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، گرد محرومیت بر چهره این روستا خودنمایی می‌کند.

اکرم رضایی ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات مردم این منطقه، نداشتن راه دسترسی آسفالت است. آقداش از شهر کلات حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد که راه آسفالت تا ۵/۶کیلومتر به روستا وجود دارد؛ اما همین چند کیلومتر آخر شرایط دشوار و سختی برای مردم ایجاد کرده است. 

وی می‌افزاید: من حدود هفت سال است عضویت شورای روستا را برعهده دارم. در این مدت برای ایجاد راه آسفالت پیگیری‌های زیادی انجام دادم؛ اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. تنها کاری که انجام شده، زیرسازی قسمتی از راه توسط قرارگاه بود که از یک سال پیش شروع شده و با اینکه انتظار زیادی برای به ثمر رسیدن آن داشتیم؛ اما متأسفانه هنوز مشکلات پیشین وجود دارند و صدای مردم به جایی نمی‌رسد.

عضو شورای روستای آقداش می‌گوید: شرایط رفت و آمد در زمان برف و باران به مراتب سخت‌تر و در برخی مواقع غیرممکن است تا جایی که در فصل سرد سال بیشتر مواقع عبور خودروهای سواری مختل می‌شود و اگر اتفاق ناگواری مثل بیماری برای اهالی روستا بیفتد، باید با سختی زیادی راه خراب را بپیمایند تا بتوانند خودشان را به راه آسفالت برسانند و از آنجا به کلات بروند. 

مشکلات آب شرب و مخابرات

رضایی همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب آب‌رسانی به روستای آقداش بیان می‌کند: متأسفانه از ۱۵ سال پیش که برای آب‌رسانی به آقداش و چند روستای دیگر لوله آب مشترک برای انتقال آب کشیده شد، با وجود سیلاب‌های زیادی که در منطقه رخ داده و قسمتی از تأسیسات و لوله‌های آب را با مشکل مواجه کرده، هیچ اقدام اصولی برای پوشاندن لوله‌ها صورت نگرفته و همین سبب می‌شود خیلی زود لوله خط انتقال در فصل سرما دچار یخ‌زدگی و ترکیدگی شود. در این شرایط آب روستا قطع می‌شود و مشکلاتی برای ما به وجود می‌آید. سال گذشته مردم روستای آقداش حدود دو هفته آب نداشتند و امسال نیز نزدیک به ۱۰روز بی‌آبی داشتند. با این وضعیت واقعاً زندگی سخت می‌شود. شرایط تابستان و کم‌آبی هم که مشخص است چه معضلاتی برای ما ایجاد می‌کند. به طور کلی مشکل آب در این منطقه حدود ۱۴روستا را درگیر و ۷ هزار ساکن این روستاها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از معضلات مردم این روستا و چند روستای دیگر مربوط به خطوط تلفن به ویژه تلفن‌های ثابت است. به طور مثال در آقداش حدود ۱۰۰ خط تلفن ثابت وجود دارد که برخی مواقع چهار یا پنج خط از آن قابلیت استفاده دارند و وصل هستند. شرایط تلفن همراه نیز خیلی بهتر از تلفن‌های ثابت نیست و مردم اگر بخواهند از اینترنت استفاده کنند، مشکلاتشان دوچندان می‌شود. به طور مثال ساکنان روستای حمام‌قلعه و حتی زاوین نیز از وضعیت تلفن‌ها نارضایتی زیادی دارند.

دردهای مشترک مردم روستاهای همجوار

عضو شورای روستای قله‌زو در مجاورت روستای آقداش نیز با تأیید مشکلات موجود در این منطقه می‌گوید: در منطقه ما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، نبود آب شرب مناسب است که مردم مجبورند در بسیاری از موارد از آب چشمه استفاده کرده یا به وسیله تصفیه‌های خانگی مشکلشان را برطرف کنند.

خموشی ادامه می‌دهد: متأسفانه همین آب بی‌کیفیت هنگام سردی هوا قطع شده و برای مردم مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود و خرابی‌های متعدد، پنج روستا را که در مسیر لوله هستند، درگیر می‌کند. برای رفع این مشکل نامه‌نگاری‌های زیادی داشتیم؛ اما هیچ کدام از آن‌ها تا امروز اثری نداشته است. 

وی می‌افزاید: تا روستای قله‌زو راه آسفالت داریم؛ اما به دلیل کوهستانی بودن مسیر، در برخی نقاط دره‌های خطرناکی هم وجود دارد. جاده باید گاردریل و شانه خاکی داشته باشد؛ اما این‌گونه نیست و بعضی مواقع حوادث تلخی را شاهد هستیم.

عضو شورای روستای قله‌زو با اشاره به مشکلات مخابراتی موجود در منطقه می‌گوید: وضعیت در بخش تلفن‌های ثابت، خراب است و حتی مشکلات در این زمینه سبب می‌شود اینترنت با استفاده از مودم قابل دریافت نباشد!

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • (عکس) آرزوی قهرمانی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ از طرف هانی رامبد
  • لایو جنجالی بهاره رهنما از کالیفرنیا درباره شوهر کردنش
  • فرزند شهید طهرانی مقدم: آرزوی پدرم و شهدا محقق شد
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست | مرد همسرکش بخشیده شد چون...
  • رویای بزرگ پسر کارلتو؛ داویده آنچلوتی در آرزوی سرمربیگری رئال مادرید
  • ۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!
  • آرزوی شهید سلیمانی محقق شد