Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبد الصاحب عبودی فعال محیط زیست در خصوص آتش سوزی در خاییز بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: حریق از منطقه خیر آباد آغاز و با توجه به کنترل نشدن آن به بسیاری از قله ها، دامنه‌ها و تنگ‌ها گسترش یافت. متاسفانه سرمایه ملی ما در آتش می‌سوزد و مسئولان بی توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از سوی دولت کمک‌های اندکی صورت گرفته و این مردم بودند که به صورت خود جوش اقدام به مهار آتش و تهیه غذا، آب و امکانات اطفا حریق از جمله «دستگاه دمنده» کردند که این عشق به طبیعت از سوی مردم تحصین برانگیز است. هر چند حریق همچنان شعله ور است و زاگرس در آتش می‌سوزد.

عبودی با اشاره به اینکه حالا مسئله اصلی نبود بالگرد است بیان کرد: اگر از ابتدا بالگرد‌ها به این منطقه عازم شده بودند آتش راحت‌تر مهار می‌شد، اما با توجه به سطح وسیع آتش سوزی و همچنین دما بالا هوا در خوزستان امکان اطفا حریق با نیرو انسانی و دستگاه‌های دمنده به سادگی وجود ندارد.

این فعال محیط زیست رفت و آمد بالگرد‌ها را «نمایشی» خواند و ادامه داد: متجاوز از صد‌ها هکتار از مراتع در آتش سوختند، حیات وحش منطقه نابود شده است، پناهگاه حیوانات از بین رفته و آتش درختان بلوط که پس از ۵۰ سال شکوفه می‌زنند را در مدت زمان کوتاهی طعمه خود کرده. حالا نیز درختی باقی نمانده و یک «فرش سیاه» پهن شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان پیشتر از عمدی بودن آتش سوزی و دستگیری عوامل آن خبر داد.

لازم به ذکر است که بارندگی‌های اخیر و تراکم پوشش گیاهی و همچنین کم کاری دستگاه‌های دولتی در گسترش دامنه آتش سوزی نقش مهمی داشتند. جنگل‌های زاگرس و حیات وحش آن میراثی کهن است که باید برای جلوگیری از نابودی بیشتر آن هر چه سریعتر دست به کار شد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست خوزستان آتش سوزی جنگل خاییز منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیرو‌ها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

به گزارش مهر، وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کار‌های رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس