Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از ورلدمیتر، مقام‌های مکزیک از ثبت ۱۵۱ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان به ۹ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.

طی این مدت، سه هزار و ۱۵۲ نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد کل مبتلایان به ۹۰ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴ هزار و ۳۲۶ نفر نیز پس از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا در مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر مسعود میرزایی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، در مورد اهمیت ساختار جمعیت اظهار داشت: متاسفانه هرم سنی جامعه ایرانی بیانگر حرکت آن به سمت مسن شدن است و این در حالیست که متاسفانه سرطان‌ها عمدتاً در سنین میانسالی به بالا و از دهه‌های ۵۰ به بالااتفاق می افتد.
میرزایی در ادامه شایع‌ترین سرطان‌های کشور براساس آخرین بررسی‌ها را سرطانهای پستان، پروستات، کولورکتال (روده بزرگ) ، پوست و معده برشمرد و گفت: این شیوع در بین یزدی‌ها کمی متفاوت است به طوری که در یزد سرطان‎های پستان، تیروئید، پوست، پروستات و روده بزرگ شایع‌تر است.
وی آمار بروز سرطان در یزد را ۲۱۳ در صد هزار مورد ذکر کرد و گفت: متاسفانه استان یزد در بین استانهای کشور رتبه اول ابتلا به سرطان را به لحاظ جمعیت دارد که از این حیث میزان شیوع سرطان زنان یزدی در کشور رتبه اول و در بخش مردان یزدی نیز رتبه دوم کشور است.
رئیس پژوهشکده بیماریهای غیرواگیر دانشگاه در ادامه با بیان این که ۹۵ درصد جمعیت استان یزد شهرنشین هستند، تصریح کرد: به همین دلیل شاهد دسترسی بهتر بیماران به مراکز درمانی و پزشکی هستیم ولی از سوی دیگر به دلیل مراجعه بسیاری از بیماران استانهای جنوبی و جنوب شرقی کشور به مراکز درمانی یزد، شاهد ثبت تاکنون کد ملی این بیماران به نام استان یزد و ثبت آنها در آمار استان بودیم که اخیراً موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه شیوه زندگی نادرست یکی از مهمترین علل ابتلا به سرطان است در حالی که اگر شیوه زندگی افراد به سمت زندگی سالم پیش برود شاهد کاهش تا۵۰ درصد سرطان‌ها، تا ۷۰ درصد دیابت و ۸۰ درصد کاهش فشار خون بالا و بیمارهای قلبی و عروقی خواهیم بود.
میرزائی دومین عامل در این خصوص را عوامل محیطی خواند و گفت: این عوامل ۵ تا ۱۰ درصد تاثیرگذار در ابتلا به سرطان هستند.
وی با بیان این که عوامل عفونی نیز در بروز سرطان‌ها مانند سرطان کبد و دهانه رحم بسیار مهم است، افزود: عوامل شغلی با تاثیر ۱۰ تا ۲۰ درصد در کاهش ابتلا به سرطان موضوعی حائز اهمیت هستند لذا لازم است افراد از ملزومات ایمنی در شغل خود استفاده و در استفاده از مواد شیمیایی، مسائل ایمنی را رعایت کنند.
رییس پژوهشکده بیماریهای غیرواگیر دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد ازدواج‌ها در شهر یزد ازدواج فامیلی است که می تواند در عامل ژنتیکی بروز سرطان موثر باشد.

 

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان